Haberler

Asra 9 kala, Evyap’ın yeni vizyonunu paylaştı


Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilen Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB), ikinci gününe Evyap İcra Kurulu Başkanı Mehmed Evyap’ı ağırladı. 91 yıl önce Erzurum’da küçük bir atölyede büyük hayallerle üretim çalışmalarına başlayan Evyap’ın Türkiye’den dünyaya uzanan markalaşma başarı hikayesini Evyap İcra Kurulu Başkanı Mehmed Evyap katılımcılarla paylaştı.

YZB 2018’e “Büyük İdeallerle Başlayan Başarı Öyküsü” sunumuyla katılan Mehmed Evyap, Mehmet Rıfat Evyap’ın çalışma hayatına başladığında ilk işinin sabun olmamasına rağmen, birçok girişimden sonra sabun üretimine başladığını ve bu yolculukta çıkarılacak birçok dersin olduğunu belirtti. Evyap, “Girişimcilik, denemeden vazgeçmemek, bilgiye olan ve mesleğe duyulan ilgi, aile içi sağlam dayanışmayı gerektirir dedi.

Konuşmasında Evyap’ın uluslararası pazarlara açılma hikayesini de paylaşan Mehmed Evyap; “Başlangıç noktamız Evyap’ın ve büyüklerimizin kendi ülkelerine duydukları inanç ve adanma hissi. 1970 Türkiye’si yatırımcı, sanayici için yaşanan karışıklıklardan dolayı keyifli bir ortam değildi. Böyle bir ortamda ilk fabrikamızı 20 dönüm üzerine Ayazağa’da kurduk. İran-Irak savaşı başladığında İran’da sabun sanayi tarih oldu. Evyap kapasitesi ile ihaleleri kazandı ve sonuçta iyi bir gelir elde etti. Tabi bu gelirin vergisi de ortaya çıktı. Yatırım indiriminden yararlanmak için tüm geliri fabrikaya yatırdık ve kapasitemizi artırdık. Sovyetlerin karıştığı dönemde sabun ihtiyacını karşılamak üzere ihaleye katıldık ve kazandık. Tüketici beklentisini karşılayacak üretim yaparak bunu faydaya dönüştürdük. Böylece Evyap bütün doğu bloğunda yayılmaya başladı.

“TÜKETİCİYE VE YEREL ZİNCİRLERE YAKIN DURMAK İÇİN TİCARİ ŞİRKETLER KURDUK”

Gerçekleştirdikleri atılımın yönetimi konusunda da bilgi paylaşan Evyap sözlerini şöyle sürdürdü; “Yaptığımız atılımla bloğu merkezden yönetmek mümkün değildi.  Rusya ve Ukrayna’da gerekli gelişmeleri gösteremeyeceğimizi fark ettik. Bu nedenle uluslararası boyutta çözüm üretmek gerekiyordu. Hem tüketiciye hem de yerel zincirlere yakın durmak için ticari şirketler kurduk. Bu ülkelerde sonra ki dönemlerde yaşanan karışıklıklar bizi çok etkiledi ve çok yordu. Türkiye’de yapmamız gereken işleri birkaç süre ötelememize neden oldu. Bugün tüm aksilikleri hallettik ve şu anda Malezya’daki fabrikada yüzde yüz kapasite kullanımı mevcut. Rusya ve Ukrayna’da pazar içerisinde bizim boyutumuz doğrultusunda iyi bir satış ve organizasyon ekibi kurduk. Türkiye pazarında ise sektörde bir numara olduğumuzu görüyoruz.”

100’ÜNCÜ YILA DOĞRU GİDERKEN NELER OLACAK?”

Sektörde 90 yılı geride bırakan Evyap’ın 100’üncü yılında tüm paydaşlarıyla beraber, daha güçlü bir kuruma ulaşmak istediklerini belirten Mehmed Evyap; “Değerlerimiz olarak, çok güçlü bir fabrika, en iyi teknoloji, üretim tesisi, kaliteli ürün, kaliteli ekip ve değerli iş ortaklarına sahibiz. Pazarda payımız iyi, fakat karlılık çok yok. Peki bu noktada neyi farklı yapmalıyız? Adanmışlığı, teknoloji ve yatırım odaklılığının yanı sıra daha çok tüketici ve marka faydasına odaklamalıyız. Son 6 ay içerisinde bu konuda daha fazla ve yoğun iletişim yapmaya başladık. Amacımız marka neyi anlatıyor, neyi temsil ediyoru ifade etmek. İnsan ve toplum, bilim ve teknoloji ile değişiyor. Klasik tanımlamaların ötesine giderek yenilikçi bir vizyon ile tüketicinin keşfedilmemiş ihtiyaçlarını keşfetmeli ve tekrar bunu tüketiciye sunmalıyız” dedi.