Yazarlar

Gelişim süreçlerindeki katalizör: Demokratik katılımcılık

Gelişim, bütün canlıların ve onların yaşam alanlarındaki her türlü hareketliliği değişimi/dönüşümü ve olgulaşmayı ifade eder. Sürdürülebilir büyüme süreçleri ise gelişimin diyalektik evrelerinin bir izdüşümüdür. Demokratik katılımcılık ise bireylerin içinde bulundukları yaşam alanlarındaki karar süreçlerine dolaylı yada dolaysız olarak müdahil olabilmek ... devamı

İlk izlenim, kişisel imaj ve etkileme sanatı

İlk karşılaşma, ilk tanışma, ilk izlenim… Çoğu zaman ikincisini yakalama/yaşama şansı bulamayız. Bu nedenle ilk izlenim, son izlenim olarak kalabilir. Giyinmek, kıyafetler ve görünüm. Dış görünüşümüz ne kadar önemli? İşimizi yaparken, hedeflerimize ulaşmaya çalışırken ne kadar etkili? Dış görünüş, beden dili bir insanın bizim hakkımızdaki izlenimlerinin %50’sini ... devamı

Mal ve hizmet tedarikçinin korunmasına dair Türk Ticaret Kanunu’nda bulunan özel hükmün getirdikleri

Günümüz ticari hayatında önemli bir kavram olarak da orta ve küçük ölçekli işletmeler kavramı yer almaktadır. Özellikle büyük işletmeler karşısında, gerek finansal gerekse de satış/pazarlama açısında zorlanmakta olan şirket/işletmelerin korunmasına dair çeşitli düzenlemeler hukukta yer almaktadır. Bu kapsamda 13/01/2011 tarihinde kabul edilen 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunun ... devamı

Kredi Derecelendirme ( Rating )Kuruluşları ve Türkiye’nin yeni görünümü…( 1 )

Geçtiğimiz günlerde uluslararası derecelendirme kuruluşu Fitch Rating, Türkiye’nin kredi notunu yatırım yapılabilir seviyeye yükseltti. Fitch Ratings, Türkiye’nin yabancı para cinsinden uzun vadeli kredi notunu BB+’dan BBB-‘ye yükseltti, yerel para cinsinden kredi notunu BB+’dan BBB’ye çıkardı. Not artırımının Türkiye’nin kısa vadeli makro finansal ... devamı

Mağaza Matemetiği

Matematik insanların ortak düşünce aracıdır. Kararların doğru verilmesini sağlar. Matematiği iyi kullanmak için de iyi ölçmek gerekir. Çalışırken ortaya kendiliğinden çıkan birçok verinin varlığına rağmen, “kör uçuş” a devam eden çalışanlara engel olmalıyız. Zira veriler tek başına hiçbir şey ifade etmez. Bunlar bilginin hammaddesidir. Belli usullerle anlamlı hale ... devamı

Kendimi iyi hissediyorum…

Selam “Yola çıkınca her sabah, Bulutlara selam ver. Taşlara, kuşlara, atlara, otlara İnsanlara selam ver. Ne görürsen selam ver. Sonra çıkarıp cebinden aynanı Bir selam da kendine ver. Hatırın kalmasın el gün yanında Bu dünyada sen de varsın! Üleştir dostluğunu varlığınla, Bir kısmı seni de sarsın.” -Üstün Dökmen   Kendinizi iyi hissetmek için… Öncelikle düşünün, ... devamı

KritİK: İdare etmek…

“İdare etmek”. Bu gün sokağa çıksak ve yüz kişiye sorsak(malum ya yüz kişiye sormadan olmaz), “idare etmek” nedir diye. Alacağımız yanıt, önemli bir oranda yönetmek ve benzeri çerçevede oluşacaktır. Ama konuyu gerçek manada irdelediğimizde idare etmenin yönetmekten çok daha farklı bir anlam taşıdığını bilmek zorundayız. İdare etmek, yerindeyse daha bir; günü kurtarmak, ... devamı

Perakendenin lokomotifi: Merchandising (Tanzim-Teşhir)

Mağazacılık, son kullanıcının ürün ile buluştuğu en son noktalardır. Ürün ile birlikte, ürüne değer katacak her türlü insani hareketin görüldüğü yerdir. Aynı zamanda ürün ile birlikte, müşteri memnuniyetinin de satıldığı çok yönlü bir iletişim ortamıdır. Müşterilerin mağazaya geliş nedenleri ile ilgili müşterilerin değişen ihtiyaçlarına cevap verme esnekliğini ... devamı

Lojistik verimsizlik

Lojistik, mal ve hizmet tedariğine yönelik yapılan planlama, organizasyon, depolama, nakliye ve yönetim çalışmalarının tamamıdır. Bu çalışmalardaki aksama ve hataların karlılığa olumsuz yansıması mağaza kayıplarının görünmeyen yüzüdür. Zira olası kayıpları tam ölçmek o kadar kolay değildir. Perakende sektöründe ihmale uğramış olan bu konu, yıllarca “her türlü ... devamı

6331 sayılı yasa kapsamında perakende satış mağazaları ve üretim alanlarında iş sağlığı ve güvenliği

İşçi işveren ilişkilerinde  “iş sağlığı ve güvenliği” önemli bir yer tutmaktadır. İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin tüm düzenleme ve uygulamalarda devletin koruyucu olarak aktif denetim ve gözetim yetkisi de bulunmaktadır. İş sağlığı ve güvenliği, işçiler için en temel haklardan olması yanında işveren için karşılık beklenmeksizin bir yükümlülük olarak ortaya ... devamı

Perakende satış mağazalarında müzik yayını yapılmasına ilişkin genel esaslar

Günümüz ticari hayatında, ticaret hacmini artırmak, ilgi ve dikkati çekmek için bir çok ürün ve araçlardan yararlanılır. Ticari işletmelere, hedef kitlelerine ulaşmak amacıyla çeşitli yöntemlere başvurdukları gibi ticari sahasına giren müşterilerine de, satış esnasında çok çeşitli ürün ve hizmet sunmaktadırlar. Bu kapsamda en eski ve bilindik yöntemlerden birisi de “müzik ve ... devamı

İstanbul PERDER, İhsan Biçen’le yoluna devam edecek…

İstanbul PERDER 4. Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. Onursal Başkan Erdal Tüfekçiİ’nin başlattığı ve klasik haline gelen “bir dönemlik başkanlık görevi” geleneği bu genel kurulda da bozulmadı. 3. Dönem İstanbul PERDER Başkanı olan Reşat Narman, görevini İhsan Biçen’e devretti. Bu güne kadar elde edilen kazanımların, tüm paydaşlarla etkili ve uyumlu bir iletişim ... devamı

Ciro’ya odaklanmak…

Ticaretin kuralı diye söyleriz hep birbirimize. Ticaret kuralları oysa resmi makamların dışında pek de öyle yazılı çizili bir şeyler yoktur. Bizlerin kendi içimizde yaptığımızı uyguladığımız ve istediğimiz kurallardır. Bir isletme olarak bir yere yatırım yapacağımız ve ya mağaza açacağımıza zaman bazı kıstaslarımız vardır. Hemen hemen hepimizin ayni şeylere odaklanırız. ... devamı

Non–Foud satışlar ve TSE standartlarına aykırı ürün satılması

Toptan ve perakende satış ağında çok önemli bir ürün grubunu da non – foud (gıda dışı) satış alanları / reyonları teşkil etmektedir. Bu grup ürün kategorisinde satılan birçok ürün grubunun da T.C Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Türk Standartları Enstitüsünce kabul ve ilan edilen standartlara sahip bulunması gerekmektedir. Şayet satılan ürünlerin TSE standartlarına aykırı ... devamı

Mesajını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim!

Markalaşmak, ürünlerimizi ve/veya kurumsal olarak şirketimizi tanıtmak, öne çıkartmak, pazar/hedef kitle tarafından kabul edilme sürecidir. Markalaşma sürecinde tek bir hedef vardır. Bilinmek, tanınmak, isim olarak öne çıkmak. Bunu sağlamak için bütünleşik pazarlama iletişimine ihtiyaç vardır. Pazarlama bütünü kapsayarak strateji geliştirmelidir. Pazarlama müşterinin ne istediğini ... devamı

Büyük mü,hızlı mı?

Geriye dönüp bir bakalım neler değişti? Evler, arabalar, kullandığımız araçlar ve en önemlisi insanlar. Bunların hepsi değişmedi mi? Fiziksel özellikleri, duyguları ve düşünceleri  değişiklik arz etmeye başladı.Şirketler de yaşayan bir organizma olarak adlandırıldığına göre onlar da değişim gerekmektedirler.Bir şirket neden değişir?Yerini değiştirdiği için mi,yeni bir ... devamı

Yerel zincirler için strateji zamanı…

Türkiye’nin son on beş yılı diyebileceğimiz bir zaman diliminde kuruluşları gerçekleşti. Ufak diye nitelendirebileceğimiz bir ölçekle işe başladılar. Ülkemizin gelişimine paralel tüm sosyal, siyasi, teknolojik ve ekonomik gelişmeleri en derinden hissettiler. İstikrarın da istikrarsızlığında ne anlama geldiğini en iyi onlar hissettiler. Büyük olmanın ya da küçük kalmanın ne ... devamı

Mağazaların reklam alanları

Anadolu’da gezerken marketlerde gördüğüm en ilginç sahne; mağaza dışında ve içinde yer alan bedelsiz üretici marka reklamlarıdır. Dış duvar boyanacaksa, hemen bir firma talip olmuş ve kendi görselini yerleştirmiş. Mağaza içinde boş bir alan veya ayrılması düşünülen bir bölüm varsa, yine iyiliksever bir firma (!) kendi reklamı ile kaplamış. Oysa bütün bu çalışmaların bir ... devamı

TPF eğitim mutfağına kısa bir yolculuk

Eğitim, bilginin davranışa dönüşüm ve buluşma sürecidir. Değişim ve dönüşümün süreklilik denkleminde eğitim önemli bir kilometre taşıdır. Eğitim beşikten mezara süren bir yolculuktur. Bu yolculuğun her evresi teorik ve pratik harmanında yoğrularak davranışa dönüşür. Bunun içindir ki yaşamda davranışlardan kaynaklı bütün hataların panzehiri eğitimdir. Bir örnekleme ile ... devamı

Müşteri odaklı gelişim

“Müşteri” Kimdir? Müşteri, herhangi bir kişi veya kuruluşun uğraştığı faaliyetlerinin sonucunu kullanan kişi ve kuruluştur. Müşteri SİZ’siniz. Müşteriyi tanımak ve anlamak ve en uygun çözümleri üretmek için kendinizi müşteri yerine koyup aynı deneyimi yaşayın. Siz nerede müşterisiniz? Müşteri iken yaşadığınız duyguları kaydedin, analiz edin ve yararlanın. Bugün tüm ... devamı

Mağaza ürün güvenliği

Bir önceki yazımda ürün güvenliği konusunu ele almış ve yazımın devamında da ürün güvenliği konusunun diğer boyutunu değerlendireceğimi ifade etmiştim. Ürün güvenliği denildiğinde ilk önce Piyasaya güvenli ürün sunulmasını sağlamak ve ürün güvenliğine ilişkin tedbirleri almak amacıyla Avrupa Birliği’nin “Genel Ürün Güvenliği”ne ilişkin mevzuatı temel alınarak ... devamı

Şirket sağlığı

Halk sağlığı, işçi sağlığı ve nihayet insan sağlığı ihmal ettiğimiz konuların başında geliyor. Hasta olmadan doktora gitmiyoruz. Oysa gelişmiş toplumlarda, herhangibir sağlık sorunu olmayan insanların bile, belli periyotlarda check up yaptırma alışkanlığı olduğunu biliyoruz.  Amaç, bünyedeki riskin kontrolüdür. Bizde ise kendi sağlığımıza göstermediğimiz ilgiyi ... devamı

İnsan Kaynakları Yönetimi şirketinizin kazancını nasıl etkiler?

Günümüz iş hayatında “başarı” sürdürülebilir karlılık, büyüme, rekabette fark yaratmak gibi tanımlarda gizli. Bu tanımlar doğrudan baktığınızda pek içinde “insan” içermiyor. Daha çok “para” yı anımsatıyor, belki biraz da “teknoloji” diyor. E o zaman ne diye yukarıdaki soryu sorup da cevabını tam veremeyeceğimiz bir sıkıntıya bizi sokuyorsun diyebilirsiniz. ... devamı

Perakendecilik Bir Meslektir!!!

Yıllardır ayakta kalan ve gelişimini sürekli sürdüren bir meslek ama meslek değil.Herkesin ihtiyaç duyduğu olmazsa olmaz dediği fakat konusu geldiğinde Çanakkale’deki şehirlerin sayısı misali göz ardı ettiği bir unsur.Yüzbinlerce çalışanı olan fakat meslek olarak görmediğimiz perakedecilik birçok çalışan ve meslek aşığı da yetiştirmiştir. Bizler genel de Avrupa’dan ... devamı

Her İki Açıdan Ürün Güvenliği!

Ekonomik verilere göre ülkemizin istihdama katkı sağlayan en dinamik sektörü hiç kuşkusuz “perakende sektörü”. Sektörün gelişimiyle birlikte aslında sorunları ve bu sorunların çözümleri de beraberinde büyümekte. Özellikle nihai tüketicilerin doğrudan tüketime yönelik alış-veriş davranışları sergilemesi bu alanda faaliyet gösteren firmalar açısından son derece dikkat ... devamı

Sosyal ağlar ve sosyalleşme

Sosyal medya bir iletişim aracıdır.İnternet bir iletişim mecrası olduğuna göre,internetin kendisi tam bir sosyal medya olmaktadır.İnternet için birşeyle paylaşılmak istenizse ve ne anlamı var deseler sanırım “internet bir deryadır” tanımlaması tam yerine oturmaktadır.Geçmişe bakıldığında sohbet meclisleri,istişareler,ziyaretlerle tanışma iletişim sağlanıdı. Oysa günümüzde ... devamı

Bütçe hazırlama dönemindeyiz

Şirketler yaptıkları ticari faaliyetleri programlamak ve takip etmek zorundadırlar. Zira bütçe; gelecekteki bir dönem için işletme kaynaklarının ve bunların kullanım yerlerinin planlanması ile gerçekleşen kaynak ve kullanımların denetlenmesi amacıyla yararlanılan bir yönetim aracıdır Kısa, orta ve uzun vadeli iş planlarını birlikte takip etmek hedef olsa da yıllık bütçe ... devamı

Perakende sektörünün kanayan yarası:

Personel sirkülasyonu Bir bütün olarak perakende sektörünün sürdürülebilir büyüme süreçleri analiz edildiğinde sektörün karşılaştığı en önemli handikaplardan birinin norm kadro oluşturulma(ma)sı olduğu görülür. Sürdürülebilir büyümenin vazgeçilmez önkoşullarından birisi ve hizmet kalitesinin olmazsa olmazı insan (işgücü) faktörüdür. Bu gerçeklik işletmeleri ... devamı