Yazarlar

Geleceğe güven ve kârsızlık


Türkiye’de perakendenin gelişimine bakıldığında; belirli alanların daraldığını, belirli konseptlerin de öne çıktığını görüyoruz. Nielsen verilerine göre, 2500 metrekare ve üstü marketlerde yereller %4 büyürken, uluslararası perakende gerilemiş. Avrupa’da perakende doygunluk oranı %80-85’lerde iken, ülkemizde hâlâ %40-45’de. Hangi kategoride açık var ve hangi bölgelerde yatırım yapmalı konusu araştırmalarla bulunmalıdır.

29 Ocak 2015’de yürürlüğe giren Perakende Ticaretini Düzenleme Kanunu perakendecinin sorunlarını tam olarak çözmemektedir. Güzel olan tarafı ise, ülkenin toplam ticarette %13 ile üçüncü büyük sektörünün bir yasası oldu. Perakendecilere en büyük sorununuz nedir diye sorduğunuzda, “nitelikli personel” sorunu ön plana çıkar. Yasadan sonra Türkiye Perakendeciler Federasyonu olarak bizlere, birkaç üniversiteden perakende ile ilgili bölümler açmak için referans mektubu talebinde bulundular. Bu da bize orta vadede nitelikli personel sorunu çözüleceği umudunu vermiştir. Yine geçen yıl TPF’nin desteği ve önerileriyle, İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi ile perakende satış ve mağaza yönetimi bölümün açılması büyük bir gelişmedir.

Perakendenin en büyük sorunlarından bir tanesi de kârsızlıktır. Her geçen gün artan rekabet ortamında kârsızlık, bunun yanı sıra zararına satışlarla birçok perakendecimiz zor duruma girmiştir. İşini iyi yapan ve gelişmeleri çok hızlı takip edenlerin ayakta kaldığını ve geleceğe güvenle baktığını görmekteyiz. Bizler TPF olarak, elimizden geldiğince yerel perakendenin ve gelişimi için yenilikleri perakendecilerle buluşturmaya devam edeceğiz.