Haberler

Gıda ve perakendenin yıldızları YZB’nin 10’uncu yılında bir araya geliyor


Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) Konferansı ve Fuarı için geri sayım başladı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından bu yıl 11-12 Nisan 2018 tarihlerinde gerçekleştirilecek YZB, 10’uncu kez gıda ve perakende sektörünün yıldız markaları ile binlerce sektör paydaşını bir araya getirecek. Organizasyon kapsamında 300 marka yeni ürün ve hizmetlerini tanıtırken; yerli ve yabancı konuşmacılar ise perakende sektöründeki güncel gelişmeler ile sektörün gelecek yol haritasını katılımcılarla paylaşacak. YZB 2018’in ana gündemi ise ‘Çevre’ olacak.

Organize gıda perakendesinin en büyük fuar ve konferans organizasyonu olan YZB 2018, Globus Fuar ve Kongre Yönetimi tarafından iki günlük dolu dolu bir programla gerçekleştirilecek. Bu yıl Coca-Cola İçecek, Sütaş ve Unilever’in ana sponsorluğunda yapılacak dev buluşmada şirketler, yeni ürün ve hizmetlerini interaktif stantlarla tanıtırken, sektör duayenleri deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak.

“DÖNÜŞÜM STRATEJİLERİ YZB’DE BELİRLENİYOR”

YZB’nin perakende sektöründe geleceğe dönük yol haritaları çizilmesine her yıl ev sahipliği yaptığına dikkat çeken TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek; “2013 yılında ‘Dönüşümü Başlat Geleceği Kazan’ ana temasıyla ‘İnsan’, 2014 yılında perakende sektöründe ‘Markalaşma’, 2015 yılında ‘Teknoloji’ temasında sektörün 10 yıllık teknolojik dönüşümü, bu alanda yapılması gerekenler paylaşıldı. YZB 2016 ve 2017’de ise ‘Yarınını İyi Kullan!’ sloganından hareketle pazarlamadan operasyona, iş gücünden finansa ve İK yönetimine kadar ‘Verimlilik’ konusu her yönüyle ele alındı. Dönüşüm stratejileri YZB’de belirleniyor. Organizasyonumuzun 10’uncu yılında ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın plastik poşet kullanımını azaltmak ve zamanla kaldırmak yönündeki vizyonunu desteklemek için ana odağımız ‘Çevre’ olacak” dedi.

“BİR MARKETTE YILDA 10 TON POŞET KULLANILIYOR”

Yeni yılın ilk günü hayata geçecek düzenleme ile doğada çözülmesi yüzyıllar süren, insanlığı ve geleceğimizi tehdit eden plastik poşet kullanımının satış noktalarında ücretli olacağına dikkat çeken Altunbilek şöyle konuştu; “Doğanın yüzyıllarca kabul etmediği, çevreyi, denizleri kirleten ve insanlarla birlikte canlıların hayatını tehdit eden plastik poşet kullanımını tamamen ortadan kaldırmak için Türkiye Perakendeciler Federasyonu çatısı altında önemli bir kampanyaya imza atıyoruz. Çalışmalarımızı YZB’de paylaşacağız. Yeni yılda hayata geçecek düzenleme, sadece çevre değil ülke ekonomisi, market işletmeleri için de hayli önemli. Yapılan araştırmalara göre günlük poşet tüketimi 50 milyon adet olarak belirtiliyor. Bu tüketimin 1 yıl içinde çevreye zararı ise milyarlarca TL olarak telaffuz ediliyor. İşletmeci tarafından bakacak olursak bir markette yılda 10 ton poşet kullanılıyor. Sadece TPF çatısı altında 3 bini aşkın mağaza var. Sektörün geneline bakacak olursak; Türkiye genelinde yerel, ulusal ve indirim mağazalarının 26 binin üzerinde şubesi var. Mağaza başına poşet giderini 8 bin TL olarak hesaplarsak, ekonomik yükün büyük resmi de ortaya çıkıyor. Poşet kullanımının ücretli olması, market giderini azaltacağı için bu düzenleme alışveriş torbalarının da daha ucuza dolmasını sağlayacak.”

Etkinliğin katılımcıları arasında yer alacak olan perakende sektörünün öncü şirket temsilcileri ise konferans ve fuarın açılışı öncesinde şu değerlendirmeyi yaptı:

“SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAMI DESTEKLİYORUZ”

YZB’nin 9 yıldır bir parçası olmaktan büyük bir memnuniyet duyduklarını kaydeden Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Ali Fuat Orhonoğlu; “10 yıldır büyüyerek devam eden bu önemli organizasyonun, sektörün gelişmesinde çok önemli bir rol üstlendiğini düşünüyoruz. Unilever olarak hangi iş kolunda olursa olsun sürdürülebilir, içselleştirilmiş, işletmeye, çevreye ve tüketiciye fayda sağlayan çalışmaları iş modelimiz haline getirdik. Tüm değer zincirinde sürdürülebilirlik uygulamalarıyla öncü rolü üstlendik. Sürdürülebilirlik üzerine kurulu iş modelinin büyüme, güven tesis etme ve riskleri minimize etmenin itici gücü olduğuna inanarak sosyal ve çevresel bir amaca hizmet eden tüm markalarımızı, ‘sürdürülebilir yaşamı destekleyen’ olarak tanımladık” dedi.

Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmelerinde, çalışmalarını “Sürdürülebilir fark yaratmak” üzerine kurgulamalarının işletmeleri bir basamak daha ileriye taşıyacağına inandıklarını kaydeden Orhonoğlu; “Türk alışverişçisinin kalbini kazanmış olan Yerel Zincirlerin güçlü yönlerinin farkındayız. Önümüzdeki dönemde de markalarımızı eksiksiz olarak alışverişçi ile buluşturabildiğimiz bu kanala yatırımlarımızı artırarak devam ettirecek, yerel marketlerin mahallelerde güçlü bir oyuncu olmalarını destekleyeceğiz. Bu farkı yaratmada satış kanallarının giderek çeşitlendiği ve farklı satış dinamiklerinin ortaya çıktığı bu dönemde dahi yerel zincirlerin katkısını oldukça önemli buluyoruz” açıklamasını yaptı.

EN BÜYÜK ODAK ALANIMIZ YEREL ZİNCİRLER”

Nestlé’nin Türkiye’deki yapılanmasında yerel zincirlerin ve YZB’nin önemli bir odak noktası olduğunu belirten Nestlé Türkiye Satış Direktörü Erdem Çakır; “Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketi olan Nestlé’nin, küresel başarısına paralel olarak, ülkemizdeki başarısında da yerel zincirler ile yaptığımız güçlü iş birlikleri önemli bir rol oynamakta. Lider markalarımızla yaptığımız doğru planlama ve sahadaki güçlü uygulamalar sayesinde birlikte kazanıyoruz. 2018 yılında da yerel zincirler en büyük odak alanlarımızdan biri olmaya devam edecek” dedi.

“YEREL ZİNCİRLERİN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Gıda perakendesinde yerel zincirlerin öneminin her geçen gün arttığına dikkat çeken TADIM Satış Grup Müdürü Hüdayi Bilge; iş süreçlerini, tüketici alışkanlıkları ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştiren perakendecilerin, yoğun rekabet ortamında bir adım öne geçtiğini belirtti. Bilge; “Tadım olarak, ürünlerimizi tüketicilerle taze bir şekilde buluşturabilmek için fabrika üretimiyle başlayan süreci, üstün dağıtım ağımızla bir araya getirerek, hizmet kalitemizi en üst seviyede tutuyoruz. Türkiye’nin güçlü ve güvenilir markası Tadım olarak 47 yıllık tecrübemiz, gelişmiş dağıtım ağımız ve sektördeki lider vizyonumuz ile iş ortaklarımızın ve yerel zincirlerin yanında olmaya devam edeceğiz” açıklamasında bulundu.

“ORGANİZASYONLAR EKONOMİDE GELİŞİM VE İSTİKRAR SAĞLIYOR”

Türkiye’nin ilk yerli markalarından ve ilk diş fırçası üreticisi Banat’ın Genel Müdürü Önder Kaya ise şöyle konuştu; “70 yılı aşkın süredir yerel perakendecilerle birlikte çalışıyoruz. Misyonumuzla örtüşen, yerel markaların büyümesine, sektörlerin gelişmesine katkı sağlayan, ufuk açan bu organizasyonun ‘Destek Sponsorları’ arasında yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Tedarikçi ve perakendecilerin bir araya gelerek geliştirilebilecek alanları keşfettiği böyle değerli organizasyonlar sayesinde ekonomide gelişim ve istikrar sağlanacağına inanıyoruz. Yenilenip, büyüyen hedeflerimizle YZB 2018’e katılacak değerli dostlarımıza ve kıymetli perakendecilerimize inancımızın tam olduğunu belirtiyor, bu kıymetli organizasyonda buluşmak üzere diyoruz.”

“YZB ÖNEMLİ BİR KAZANIM”

YZB’nin 2009 yılından itibaren sponsorluğunu üstlenen baharat sektörünün yarım asırlık markalarından Bağdat Baharat Genel Müdürü Yüksel Danacı; “Bağdat Baharat olarak organize gıda perakendesi pazarında lider konumda ve yüzde 90’ın üzerinde bulunurluğa sahip üretici firmayız. Sponsorluğunu üstlendiğimiz YZB’de, firmamızın bugüne gelmesinde desteğini her zaman hissettiğimiz yerel perakendeci dostlarımızla bir arada olmak, görüşlerini ve önerilerini almak, firmamızdaki gelişmeleri onlara anlatarak karşılıklı ticari ilişkilerimizi güçlendirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak önemli bir kazanım” açıklamasını yaptı.