Haberler

ÜÇGE 2009 MAĞAZA KONSEPTİNİN TANITIMINI YAPTI


15 Temmuz 2011

Mağaza Ekipmanları ve Depo Raf Sistemleri üreticisi Üçge, 2009 ürün tanıtımını Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasında yaptı. Türkiye’nin dört bir yanından gelen PERDER(Perakendeciler Derneği) üyeleri, hem üretim hatlarını inceledi, hem de Üçge’nin Satürn adını taşıyan mağaza konsepti hakkında bilgilendirildi.

 

Bursa’da kurulu dört fabrikası ve 700 çalışanı ile Türkiye’nin sayılı şirketlerinden olan Üçge, 2009 Mağaza Donanımı için oluşturduğu SATÜRN konseptini Bursa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki organizasyon ile tanıttı.    Ankara, İstanbul, Ege, Karadeniz, Batı Karadeniz, Kayseri, Güneydoğu ve Bursa PERDER üyesi 100’den fazla perakendecinin katıldığı tanıtım toplantısında üretim hatları incelendi.

 

Ardından Üçge’nin 2009 yılı için tasarladığı Satürn konseptinin tanıtımı yapıldı. Üçge ARGE mühendislerince tasarlanan Satürn konseptinde bir süpermarket için gerekli bütün unsurlar yer alıyor. Kasa altlıklarından, duvar reyonlarına,unlu mamül grubundan meyve sebze reyonlarına kadar alışılmış çizgilerin dışına çıkan tasarımlarda estetiklik,işlevsellik ve dayanıklılık ön planda.

 

Üçge Yönetim Kurulu Başkanı Gökçin Aras, ekonomik krizin 2007’den itibaren kendini hissettirdiğine vurgu yaptı ve bu işaretlerden sonra krizin nasıl aşılacağına ilişkin çözüm araştırmalarına gittiklerini ifade etti. Aras, “8 aylık çalışmanın sonunda 2009 ve sonrasında yeni mağazaların ne şekilde olması gerektiğini ortaya koyan tasarımlar yaptık. Burada en önemli unsur her zaman yaratıcılığı ön plana almak ve değişimi sağlamak. Ekonomide durağanlık başladığında ancak yaratıcılık ve değişimle hareketlilik yaşanır” dedi.

 

Gıda ağırlıklı çalışan PERDER üyelerine yeni ürün tanıtımı yaptıklarını anlatan Aras,“Hedefimiz 2009 yılında perakendeye yeni ruh getirmek,yeni nefes aldırmak. Hem müşterilerimizi hem de kendimizi korumak. Bunun için yeni tasarladığımız ürünlerimizi müşterilerimizle paylaşıyoruz. Krizden yaratıcılıkla, farklılaşma ve değişimle çıkılabileceğine inanıyoruz” dedi.

 

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, basın mensuplarının soruları üzerine perakende sektörü açısından ekonomik krizi değerlendirdi. Songör, “Üretim ve tüketim doğru planlanmalı. Zamanımızı, doğal kaynaklarımızı doğru kullanmaya özen göstereceğiz.Yaptığımız işlerin kalıcı olması ve her zaman değer ifade etmesi buna bağlı”dedi. Federasyon başkanı, bütçe açığı ile ilgili düzenlemelerini yapması durumunda Türkiye’nin çok hızla, adeta fırlatılmış ok gibi hareketleneceğini düşündüğünü söyledi. Songör krize rağmen 2008 yılında Türkiye’de perakende sektörünün yüzde 12 oranında büyüdüğünü ifade etti. 2009’da şimdilik yeni projeler için bekle-gör politikasının tercih edildiğini söyleyen Songör, sektörün temkinli davrandığına dikkat çekerken, yatırımların yok denecek kadar az olduğunu vurguladı.

 

Fabrika ziyareti sırasında Üçge çalışanlarının dinlenme alanlarında mola veren perakendeciler, masa tenisi, bilardo ve langırt oynayarak stres attı. En büyük ilgiyi ebru standı gördü.

 

Ürün tanıtımının ardından yapılan plaket töreninde, Federasyon Başkanı Şeref Songör’ün yanı sıra 8 ayrı bölgenin PERDER Başkanına Üçge yöneticileri tarafından teşekkür plaketi verildi.