Haberler

Yerel Zincirler Buluşacak; Perakendenin Başarılı Fikirleri Yarışacak


Türkiye Perakendeciler Federasyonu, 26 Şubat 2010 tarihinde Bursa Gönlüferah Otel’de gerçekleştirdiği basın toplantısında, Nisan ayında gerçekleşecek olan “Yerel Zincirler Buluşuyor” konferansı ve “Perakendenin En Başarılı Fikirleri” yarışması hakkında bilgi verdi.

Toplantıya konuşmacı olarak katılan TPF Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, Türkiye ekonomisinin önemli bir parçası olan “organize perakende sektörü”ndeki güncel gelişmelere ve sektörün büyümesinde yerel zincirlerin önemine dikkat de çekti.

 

Organize Perakende Sektörü 2009’da %11.8 Oranında Genişlerken,

Uluslararası Zincirlerin Payı %7, Yerel Zincirlerin Payı ise %14 Oranında Arttı…

TPF Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör; perakende sektörüne can veren yerel zincirlerin öneminin gün geçtikçe arttığını vurguladı, Türkiye genelinde, altı bin mağazada toplam 140 bin çalışanı ile hizmet sunan yerel zincirlerin ciddi bir büyüme potansiyeli taşıdığını söyledi. 2009 yılında organize perakende sektöründe %11.8 büyüme kaydedildiğini söyleyen Songör, ulusal zincirlerin %7 oranında büyümesine karşın, yerel zincirlerin %14 oranında büyüme gerçekleştirdiğini açıkladı.

 

Günümüzün ekonomik gündemi ve rekabet koşullarında gerçekleşen ve yerel zincirleri yakından etkileyen düzenlemeler hakkında da detaylı bilgi veren Şeref Songör, yaptığı konuşmada, tüketiciler, üreticiler ve hükümetten yerel zincirlere sahip çıkmalarını istedi. Üreticilerin, ürünlerini daha geniş kitlelere ”raf, kota sınırlamaları olmadan” rahatça ulaştırabilmesi, tüketicilerin daha geniş bir ürün gamına, daha ekonomik ve daha kolay ulaşabilir şartlarda sahip olabilmesi, istihdamın artması, üreticilerin ve dolayısıyla Türkiye ekonomisinin kazanması adına yerel zincirlere sahip çıkılması gerektiğinin altını çizen Songör, ”herkesin ülkesi ve geleceği adına, yerel zincirlere destek vermesini bekliyoruz” dedi.

 

Yerel Zincirler 29-30 Nisan 2010’da Buluşuyor,

AB Ülkelerindeki Düzenlemelerin Türkiye’de de Uygulanmasını İstiyor…

Yerel zincirlerin Türkiye Perakendeciler Federasyonu çatısı altında güç birliği yaparak büyümeye devam edeceğini söyleyen Songör, 29-30 Nisan 2010 tarihinde İstanbul Lütfü Kırdar Kongre Merkezi’nde düzenleyecekleri ”Yerel Zincirler Buluşması”nda tüketicilere, üreticilere ve hükümet temsilcilerine mesajlarını detaylı olarak ileteceklerini de belirtti.

 

Konuşmasında hizmet sektörünün en büyük dayanak noktasının insan olduğunu belirten Songör, AB ülkelerinde uygulanan düzenlemelerin Türkiye’de de uygulanmasının gerekliliğini vurguladı ve gündemde olan Büyük Mağazacılık Yasa Tasarısı’nın yasalaşması konusundaki beklentilerini dile getirdi.

 

Buluşma, Yerel Zincirlerin Beklentilerini Ortaya Koyan

Bir Platform Olacak…

’Yerel Zincirler Buluşuyor’ Konferansı ile ilgili hedefler hakkında bilgi veren MMI Türkiye Başkanı Günseli Özen Ocakoğlu, sektör temsilcilerinin bir araya geleceği konferansın ana hedefinin, yerel zincirlerin sorunlarını ortaya koyarak çözüm önerilerinin geliştirilmesini sağlayacak önemli bir platform oluşturmak olduğunun altını çizdi. Günseli Özen Ocakoğlu ayrıca, ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ Konferansı kapsamında, yerel zincirler ve onlara ürün ve hizmet sunan markaların ortakları ile ilişkilerini güçlendirmesini,  önlerindeki tehdit ve fırsatları fark etmelerini, bu doğrultuda önlem alınmasını da hedeflediklerini belirtti.

 

Perakendenin En Başarılı Fikirleri” Yarışması

Türkiye Perakendeciler Federasyonu tarafından “Yerel Zincirler Buluşuyor” organizasyonu kapsamında “Perakendenin En Başarılı Fikirleri-PEF” yarışması gerçekleştirilecektir. İş sonuçlarına ve müşteri memnuniyetine yansıyan perakende zekâsını ödüllendirmek amacıyla düzenlenecek yarışmada; alanında başarılı girişimciler, marka/marketler, tedarikçiler/3.partiler ödüllendirilecektir. PEF adayları, yarışma özel jürisi tarafından değerlendirilecektir.

 

AMAÇ

İş sonuçlarına ve müşteri memnuniyetine yansıyan Perakende Zekâsını ödüllendirmek

 

 

Girişimci açısından

İK açısından

Marka- Market açısından

Tedarikçiler ve 3. partiler açısından

 

 

KİMLER KATILABİLİR

Girişimci:

Marka-Market:

Tedarikçi ve 3.partiler:

 

ÖDÜLLENDİRME

Ödül iş sonuçlarına verilir. Ödülü bu fikir ya da fikirlerin sahipleri alır.

 

YARIŞMA KATEGORİLERİ

Mağaza Tasarımı

Marka- Market işbirliği

İş Fikri

En İyi Profesyonel (yönetici kadrosundan)

Satın alma noktasında Pazarlama İletişimine POPAİ Özel Ödülü

Çevre korumaya katkı