Haberler

Yerel zincirlerin eğitimleri kategori ve mağaza yönetimi ile devam ediyor


Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), sektördeki donanımlı ve kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak ve sektörün geleceğini şekillendirmek için ülke genelindeki eğitimlerine hız kesmeden devam ediyor. Yeni yıla yerel zincirlerdeki İK yöneticilerine yönelik kurgulanan eğitimlerle başlayan TPF; P&G, CHEP, Numil ve Unilever’in desteği ile eş zamanlı olarak 11 ildeki yüzlerce kategori ve mağaza yöneticisi için de eğitimlere Gaziantep’ten başladıIMG_7534

Türkiye’nin istihdam yaratan en önemli sektörlerinden olan perakende için son 3 yıldır eğitim seferberliği ilan eden TPF, kötü hava koşullarına rağmen ülke genelindeki eğitimlerine devam ediyor. Yeni yıla yerel zincir marketlerde görevli İK yöneticilerine yönelik eğitimlerle başlayan TPF, eş zamanlı olarak 11 ildeki kategori ve mağaza yöneticileri için de eğitimlere başladı. P&G, CHEP, Numil ve Unilever sponsorluğunda, mağaza yöneticilerinin iş ve takım yönetim becerilerini geliştirmek, alan ve kategori yönetiminde verimliliği sağlamak amacıyla kurgulanan eğitimlerin ilki Gaziantep’te gerçekleştirildi.

MAĞAZA YÖNETİMİNDE YENİLİKÇİ BAKIŞ

Sektörün duayen ismi Esat İhsan Kocager’in üstlendiği eğitimler; Nisan ayı sonuna kadar her ilde 2 gün gerçekleştirilecek. Ordu, Konya, Van, Erzurum, Trabzon, Bursa, Uşak, Ankara, İzmir, Çorum’da devam edecek olan eğitim kapsamında PERDER üyesi işletme sahipleri sponsor firmaların bölge yöneticileri ile bir araya gelerek, işbirliklerini geliştirmek adına görüşmeler yapacak.

PERDER üyesi mağaza koordinatörleri, bölge müdürleri, yöneticileri ve satın alma yöneticilerinin katılımı ile gerçekleşen eğitimin ilk gününde “Verimli Alan ve Kategori Yönetimi” başlığı altında müşteriyi anlamak, kararlarını etkileyen unsurlar, alışverişte kadın-erkek, genç-yaşlı tercihleri anlatılırken; verimli kategori yönetimi, alan yönetimi, bölümlendirme gibi altın kurallar da katılımcılarla paylaşılıyor.
Mağaza müdürleri ile yardımcılarına yönelik kurgulanan “Etkin Mağaza Yönetimi” eğitimi ise 2 bölümde gerçekleştiriliyor. Eğitimlerin ilk bölümünde yerel zincirlerde mağaza iç deneyimi, iletişim, müşteri ilişkileri ve hizmet kalitesini yönetilmesi; ikinci bölümde ise takım yönetimi, yaklaşım, motivasyonu artırmak için 5 başlık altında güven, çalışan bağlılığı, çatışmaların yönetilmesi, raporlama ve sonuçları dikkate alma katılımcılarla paylaşılıyor. “Perakende insanla başlar, insanla biter” sloganıyla dünya devi markaların destekleriyle Nisan 2017’de tamamlanacak eğitimlere 500 yerel zincir mağaza yöneticisinin katılması hedefleniyor.