Yönetim Kurulunda Kadınların Sesi Yükseliyor
Egon ZehnderInternational (EZI) danışmanlık firması ile European Professional Women Network (EPWN) organizasyonunun, Boardex verilerini kullanarak 17 Avrupa ülkesindeki yönetim kurullarını analiz ederek ulaştığı sonuçlar, kadınların yönetimdeki ağırlığının yavaş yavaş arttığını kanıtlıyor. Araştırmaya dahil edilen farklı sektörlerde, yıllık 4 milyar Euro ve üzeri ciroya sahip ... devamı
Perakende sektöründe yeniden yapılanma
Kurumsallığa geçiş yol haritasında ilk çalışma Müşteri ilişkileri ve algı yönetimi Perakende sektöründe öncelikli olan iletişimin samimiyeti Sevginiz ne kadar gerçek? Sonsuz aşk mı vaadedilen? Yoksa sadece temel İhtiyaçlar mı sizi arada sırada da olsa bir araya getiren? Ne sunuyorsak sunalım bunu almak isteyecek, ihtiyaç duyacak ya da sahip olma arzusunu hissedecek müşterilerimiz ... devamı
Tüketici İlgilenimi
Tüketiciler pek çok alternatif arasından belirli markaları seçmektedirler. Bu durumun sebeplerini ortaya çıkarmak pazarlama disiplininin önemli araştırma alanlarından birini oluşturmaktadır. İlgilenim kavramı tüketici davranışının anlaşılması ve açıklanmasında uzun süredir faydalanılan önemli bir kavramdır. Literatürde en yaygın olarak kullanılan tanıma göre “ilgilenim ... devamı
Marka Ve Market Markalı Ürünler
Marka bir veya bir grup üretici ve/veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerininkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım, işaret, şekil, renk veya bunların çeşitli bileşenleridir. Ülkemizde ilk defa 1871 yılında Alamet-i Farika Nizamnamesi ile düzenlenen marka mevzuatı, 1965 tarihli 551 sayılı Markalar kanunu ile ... devamı
İstihdama Panaromik Bir Bakış.
Dünya ekonomilerinin daralması sonucu kendini iyiden iyiye hissettirmeye başlayan “işsizlik sorunu”, ülkemizde Şubat 2009 ayı verileriyle birlikte tam anlamıyla S.O.S. vermeye başlamıştı. Aslına bakarsanız birçok konuda olduğu gibi , “veri yetersizliği” ve “çarpıklığı” bu konuda da sağlıklı bir değerlendirme yapma şansımızı azaltıyor. Elbette ki bu konu bütün ... devamı
İstihdamın Kalitesi Önemlidir
Perakende sektöründe başarı; çalışan sayısının artırılmasından çok, o iş gücünün verimliliğine bağlıdır. Şirketler arasında kıyaslama yaptığımız zaman, yüz metrekare satış alanına düşen eleman sayısı fazla olan şirketlerin, her zaman daha fazla ciro ve kar üretemediğini görmekteyiz. Dolayısıyla; iyi bir seçme yapmadan ve istihdam öncesi ‘sektöre giriş ... devamı
İstanbul Perder’de Reşat Narman Dönemi
Yaklaşık altı yıl önce söyleşilerle başlayan süreç, bu yıl “kurultay” telaffuzlarının yapıldığı, son derece demokratik ve örnek bir genel kurul ile Mopaş Marketler Birliği Genel Müdürü Reşat Narman’ın üçüncü dönem başkanı seçilmesi ile son buldu. Sevgili Reşat Bey’i tebrik ediyor, tertemiz başarı hikâyeleri ile dolu iş yaşamının bir sayfasını da PERDER için ... devamı
Genç Çalışanlar Deneyim Korkusunu Nasıl Yenebilir?
İş hayatında tecrübe ve yaş unsurları tek başına belirleyici olabilir mi? Çevremizde nice yaşlı ve deneyimli insan görmekteyiz. Bunların önemli bir kısmı tecrübe adı altında kendi köhneleşmiş ve tek taraflı fikirlerini satmaya çalışmaktalar. Dünyayı kendi siyah gözlüklerinin ardından seyretmek bencilliği de işin ayrı bir boyutunu oluşturmaktadır. Ancak, gerçek olan bir nokta ... devamı
Başarılı Envanter Yönetimi Kârlılığı Artırır
Perakendecinin bir amacı müşterilere geniş bir ürün yelpazesi sunmak iken, envanter yönetimi ilede yapılmak istenen, artan stok maliyetlerini azaltmak üzere envanteri hızla tüketmektir. Perakendecinin bir amacı müşterilere geniş bir ürün yelpazesi sunmak iken, envanter yönetimi ilede yapılmak istenen, artan stok maliyetlerini azaltmak üzere envanteri hızla tüketmektir. Peki bu çelişki ... devamı
Tanzim Teşhir Ne Değildir?
Birçok kaynakta ‘tanzim teşhir’in ne olduğu yer almaktadır. Bazılarında, tedarikçi bakış açısıyla yazılmış kitap tercümelerinden, bazılarındada hayatında hiç satış yapmamış yazarlar tarafından kaleme alınmış tanımlar mevcuttur. Dolayısıyla perakendecinin görüşü eksiktir. Birçok kaynakta ‘tanzim teşhir’in ne olduğu yer almaktadır. Bazılarında, tedarikçi bakış ... devamı
Mağazacılıkta Verimlilik Ve Rfıd Teknolojisi
Hemen her sektörde rekabetin üst düzeyde yaşandığı günümüzde, işletmelerin varlıklarını nasıl sürdürecekleri, rakipleri arasından nasıl sıyrılacakları ve müşteriler tarafından nasıl tercih edilir bir hale gelecekleri, çözüme kavuşturulması gereken en önemli sorunlardan biri durumundadır. Hemen her sektörde rekabetin üst düzeyde yaşandığı günümüzde, işletmelerin ... devamı
İnsan Ve Emek Bir Pazar Bileşeni Değildir!
İş hayatında insanın konumu ile ilgili olarak çok değişik görüşler var. Birçok kurum ve yönetici çalışma hayatında insana sözde büyük değerler biçtiğinin altını çizmektedir. Ne yazık ki, uygulamalarda insan unsuru hala ürün ve malzemenin arasında bir yerlerde sayılmaktadır. İş hayatında insanın konumu ile ilgili olarak çok değişik görüşler var. Birçok kurum ve yönetici ... devamı
İnsan Ve Emek Bir Pazar Bileşeni Değildir!
İş hayatında insanın konumu ile ilgili olarak çok değişik görüşler var. Birçok kurum ve yönetici çalışma hayatında insana sözde büyük değerler biçtiğinin altını çizmektedir. Ne yazık ki, uygulamalarda insan unsuru hala ürün ve malzemenin arasında bir yerlerde sayılmaktadır. İş hayatında insanın konumu ile ilgili olarak çok değişik görüşler var. Birçok kurum ve yönetici ... devamı
Etkin Mağaza Yönetimi Ve Çalışan Verimliliği
Günümüzdeki ekonomik gelişmelerin paralelinde, perakende sektöründe faaliyet gösteren mağazaların, rekabetin artarak karlılığın azaldığı bir dönemde, sürdürülebilir bir başarıyı elde edebilmeleri için son derece verimli operasyonel faaliyetler içerisinde bulunmaları gerekmektedir. Özellikle son ekonomik krizle beraber büyümenin ve kalkınmanın yegane yolu, mevcut kaynakların etkin ... devamı
Perakende = Kariyer !..
Günümüzde insanların en büyük kâbusu işsizlik! Özellikle küresel yavaşlama ile (beklide bir kısmının da bahanesiyle! ) reel sektör önemli bir istihdam açığı yaratmıştır. Özel sektörün darboğazdan geçişi, nitelikli ya da niteliksiz birçok insanımızı işsiz konuma getirmiş, bir de bunun üzerine üniversitelerin son sınıflarından mezun olan onbinlerce genç nüfusu da bu ... devamı
Lojistik Ve Perakendeciliğin Kesişim Noktasında Bilgi Paylaşımı
Günümüz iş dünyasının parlayan yıldızları arasında yer alan sektörlerin başında perakendecilik ve lojistik önemli bir yer tutmaktadır. Gelecekte bu iki sektörün ulaşacağı hacim ve sahip olacağı önem ise bugünkünden çok daha fazla olacaktır. Peki, bu iki sektör hakkında yeterince bilgi sahibi miyiz? Perakendecilik ne ifade eder? Lojistik, hangi unsurlardan oluşur? Sadece depolama ve ... devamı
Kırık Camlar Teorisi Ve Yansımaları
Cam nedense insanoğlunu hep büyülemiştir. Pırıltısına, şeffaflığına ve su gibi serinletici havasına kapılmayanımız yok gibidir. Camla can arasında da derin bir bağ olduğu söylenir. Cam hassastır. İtina ister, yoksa çabucak kırılıverir. İnsan kalbi de öyle değil mi? Kırılan cam gibi kırılan kalbi tamir etmek ne kadar zordur. Cam ve camdan üretilen mamüller insanoğlu için o ... devamı
Sebze Meyve Fiyatları ve Kalite Sorunları
Mağazalarımızın lokomotifi meyve sebze kategorisidir. Bu gerçeği bütün meslektaşlarımız bilmekte ve bu konuya elden geldiğince daha fazla eğilmektedirler. Fiyatlandırma yaparken de; fiyat araştırmalarını dikkate alarak rekabetçi etiket fiyatlarını oluşturmaktadırlar. Yoksa, üretim yerinde ve şehir hallerinde fiyatların borsa ortamında oluştuğunu, ama perakende fiyatların başıboş ... devamı
BÜYÜK MAĞAZALAR YASA TASARISI VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
“Güç yozlaştırır. Mutlak güç, mutlaka yozlaştırır…” Lord Acton 24 Şubat 2006 tarihinde Sanayi Bakanlığı tarafından hazırlanarak Başbakanlığa sunulan ve o tarihten bu yana yasalaşması beklenen taslağın 3 yılı aşkın bir süredir yürürlüğe girmemiş olması; maalesef ülkemizin en hızlı büyüyerek gelişen sektörü olan perakende sektörünün gelecekteki ... devamı
PERAKENDECİLİKTE MÜŞTERİ SADAKATİ KAZANMA VE FREKANS PAZARLAMA
Günümüzde perakendecilik sektörü hızla gelişmekte, çok sayıda perakendeci işletme açılmakta ve işletmeler arası rekabet artmaktadır. Yoğun rekabet koşulları, “müşteri tatmini sağlama ve müşteri sadâkati kazanma” amaçları doğrultusunda faaliyet gösteren işletmeleri olumlu etkilerken, klasik pazarlama yaklaşımı ile tüketiciye ulaşmaya çalışan işletmeler için hüsrana yol ... devamı
ÇATIŞMA PSİKOLOJİSİ VE SOSYAL ZIRH
“Şiddeti yok eden şiddet, yalanların en alçakçası değilse vehimlerin en şairanesi. Her kavganın ezeli mazereti: son kavga olmak” Cemil Meriç Bugünlerde iletişim ve davranış bilimleri kitaplarında şu tip yazılara çok sık rastlıyorum. “Kişiler arası ve gruplar arası çatışma evrensel bir kavramdır.” “Sosyal bir varlık olan insanın birey ve gruplarla çatışmaya girmemesi ... devamı
YILLIK İZİN KAÇ GÜN OLMALI?
Yıllık izin ve izne ilişkin uygulamalarda zaman zaman tereddütler yaşanabilmektedir. 4857 sayılı İş Kanunu kapsamına giren işyerlerinde çalışan işçilerden işyerine girdiği günden başlayarak, deneme süresi de içinde olmak üzere en az bir yıl çalışmış olanlara işyerindeki kıdemlerine ve yaşlarına göre yıllık ücretli izin verilmektedir. İşçinin işyerine giriş tarihinden ... devamı
KÜLTÜR, TÜKETİM VE RAMAZAN
İKültür, “insanoğlunun yaşam ve evreni semboller aracılığı ile anlamlandırma yeteneğinin bir sonucu olarak; toplum içinde insanlara aktarılan ve onlar tarafından içselleştirilmiş, dil, din, bilgi, sanat, töre, hukuk, gelenek ve görenek gibi değerlerin bir bütünüdür” biçiminde tanımlanabilmektedir. Bu anlamda her toplumun, kendine özgü sosyolojik, teknolojik, siyasal ve ideolojik ... devamı
AİLE ŞİRKETLERİNDE LİDERLİK: ATEŞTEN GÖMLEK, MANTIK VE DUYGU ETKİLEŞİMİ
Aile şirketleri; bir yanda iletişim, etkileşim yani duygu kökenli bir yapı olan aile ile öte yanda kurallar, kaideler, kârlılık yani mantık kökenli yapının yer aldığı işletmenin yoğun etkileşimine açıktır. Mantık ve duygu birleşimi aynen bir insanda olduğu gibi birbirini destekleyerek zenginleştirebileceği, kararlardaki isabeti arttırabileceği gibi birbirinin aleyhine çalışarak ... devamı
Geçiken Büyük Mağazalar Yasası
Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı” ilk olarak 12 Şubat 2004 tarihinde Meclis gündemine taşındı. O zamanki Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun; “Küçük esnafın yanındayım. Burada bir boşluk var, bunu gidermeye çalışıyorum. Buna karşı çıkan güç odakları var. Yasa tasarısını Meclise sevk ettik, çok itiraz geldi. Bu yasa çıkana kadar mücadele edeceğim” diyerek ... devamı
KRİZDE EĞİTİM
Kriz dönemlerinde yapılacak ilk pratik hamle masrafların kısılmasıdır. Ancak personel sayısındaki azalma veya ücretlerdeki kısıntı tasarruf sayılsada, eğitimden vazgeçilmesi aynı şey değildir. Çünkü büyümeyi sağlayacak veya hiç olmazsa mevcudu koruyacak insan kaynağının, zorlaşan koşulları aşması, o konulara yoğunlaşan eğitimlerle başarılabilir. Üstelik işlerin ... devamı
TÜRK PERAKENDESİ VE ACİL İSTATİSTİK!
Drucker’ın “Ölçemediğiniz şeyi yönetemezseniz” sözünü bir miktar değiştirerek “bilmediğinizi ölçemez; ölçemediğinizi de yönetemezsiniz” diyerek Türk Perakendesinin yakın gelecekteki en büyük sorununun, “Pazar Araştırmaları alanındaki büyük eksiklikler ve Sektörün ayrıntılarına ilişkin İstatistiklerin olmayışı” olduğunu düşünüyorum. Piyasalar değişik ... devamı
FİNANSAL KRİZ DÖNEMLERİNDE VAR MISIN YOK MUSUN?
Finansal kriz döneminde para hesabımız değişiyor mu? Ekonomik krizin psikolojik boyutu üzerine çokça konuşuluyor, ama bu konu hakkında ne kadar bilgiliyiz, emin değilim. Ekonomik hayattaki değişikliklerin algımız üzerindeki etkilerini tartışarak başlayabiliriz belki. “Var mısın, yok musun?” programını düşünelim. Açtıracak 50 ve 125 liralık kutular kaldı diyelim. Banka ya da ... devamı