Yazarlar

MÜŞTERİ ODAKLI, DUYGUSAL MERKEZLİ İLETİŞİM

Çok sevdiğim güzel bir sözle başlamak istiyorum: “Aklını ve yüreğini işine katabilen kişilerin kazançları verimli olur.” Müşteri ilişkilerine “duygusal katma değer” eklemek isteyen tüm ilgililer ve firma çalışanları bu sözün çağrıştırdığı derin anlamlar üzerinde yeterlince yoğunlaşarak, gerekli dersleri çıkartmalıdırlar. Ürün ve hizmet sektöründe faaliyet ... devamı

MÜSTERİ DEĞERİNİ VE SADAKATİNİ YÖNETME PERAKENDECiLiĞE GENEL BiR YAKLASIM

Firmanın müşteri sadakatini sağlayabilmesi için öncelikle firmanın müşteri değerinin önemini kavraması ve müşterilerine değerli olduklarını hissettirmeleri gereklidir. Müşteri sadakati daha çok mevcut müşteriler için geçerli olan bir kavramdır. Firmanın mevcut müşterileri korumanın yanında yeni müşterileri çekebilmek için de çabalaması gerekir. Yeni tüketici kazanmanın ... devamı

Krizin Panzehiri Başarılı Nakit Akış Yönetimi

Tarihe tanıklık ettiğimiz bir dönemden geçiyoruz. Bugün, işadamı ve yöneticiler olarak şapkayı önümüze koyarak düşünmenin günüdür. Biz işletme olarak krize nasıl yakalandık? Neleri doğru yaptık, neleri yanlış yaptık? Bundan sonra neler yapmalıyız? Genel olarak işletmelerimizin güçlü yönlerini ele alırsak, sezgi gücü, çalışkanlık, esneklik ve üretim kabiliyetlerini en ... devamı

Kriz eksenli insan kaynakları yönetimi

Amerika Birleşik Devletleri’nde, Mortgate piyasalarındaki usulsüz kredilerin geri dönüşlerinde yaşanan sıkıntılara temelindeki spekülatif yaklaşımlarla çarpık pazarlama mantığı eklenen gayrimenkul sektörünün çöküşü; başta kendisini kredilendiren kuruluşların, devamında da bu kuruluşları fonlayan Yatırım Bankalarının darboğaza girmesiyle başlayan süreç, büyük bir ... devamı

Stresle baş etme yöntemleri

İş dünyası çoğu kişi için zorlu meşakkatli bir süreçtir. Hele şimdilerde büyük ve zorlu bir etaptan zarar almadan kurtulmak, ayakta durmak ve/veya az zararla kendini kurtarmak söz konusu olduğu bir zamanda iken, kimilerine göre silkeleyici, kimilerine göre ezici, kimilerine göre de yok edici güç ile baş edebilmenin yollarını bulabilmek çok daha önemli hale gelmiştir. İş dünyasının ... devamı

Müşteri kazanma ve sadakat yaratma stratejileri

Değişen müşteri beklentilerine uyumlu örgütsel yetkinlikler günümüzde çağdaş işletmecilik anlayışının temel taşıdır. Bu açıdan en önemli örgütsel yetkinlik, dış müşterinin stratejik olarak önemli bir kaynak olmasını sağlayan, örgütsel faaliyetlere doğrudan katkı yapan, şirket ile karşılıklı yararlılık ilişkisi kuran, tatmin düzeyini etkileyen bir anlayış ... devamı

Perakendecilikte Ölçümleme ve istatistik

Perakende pazarlamada ölçme ve istatistik denilince, genel olarak iki grup veriden söz etmek gerekir: (1) Makro sektör verileri ve istatistikleri, (2) Tek tek her pazarlama/perakendeci işletme açısından metrik denilen mikro perakende pazarlama ölçümlemeleri. Kuşkusuz, bu ikisi birbirini destekleyen ve besleyen, birbirine karşılıklı bağımlı, etkileşimli bilgilerdir. REKABET VE TÜKETİCİ ... devamı

Ekonomik krizin psikolojik etkileri

Kriz ne olursa olsun insan üzerinde oluşturduğu ilk etki ‘Şok Dönemi’dir. Bu küresel ekonomik krizde de öncelikle insanlar inanma güçlüğü yaşayacak ve bu olayın etkisi ile ne yapacağını bilmez bir halde durağan kalmayı tercih edecektir. Bu dönemi takip eden ‘Tepki Dönemi’ şok döneminden sonra birkaç gün içinde yaşanmaktadır. Bu dönemde konu hakkında yorum ... devamı

Çalışanların kariyer beklentisi

Kariyer kelimesi dilimize Fransızcadan girmiştir. Fransızca kelime karşılığından çok bizi terim olarak nasıl algılandığı ilgilendiren kariyer terimini; insanın çalışma hayatı boyunca herhangi bir iş alanında adım adım ve sürekli olarak ilerlemesi, deneyim ve beceri kazanması olarak tanımlayabiliriz. Ülkemizdeki yerel perakende henüz çok genç olmasına rağmen Türkiye?nin hızlı ... devamı

Gıda iade, güvenlik, kalite, envanter…

Gıda iade, güvenlik, kalite, envanter, stok kontrolü, otantite ve orijin takip sisteminin dijital ortama taşınması: İZLENEBİLİRLİK Gıda Güvenliği, ve iznelebilirliği, Avrupa Birliği ve Türk Gıda yasalarında, mecburi  uygulama olarak yönetmelikleri yayınlanmıştır (1) (2). Hangi sektörde, nasıl uygulanacağı çalışmaları ise tüm Dünya?da devam etmektedir. Türkiye, Dünya?nın ... devamı

Raflardaki derinlik

Merchandising planları Planogramlar Reklam planları Promosyon planları Fiyat değişimleri Raf etiketleri Stok yönetimi Ürün Bu bölümde konuya ağırlıklı olarak raflar açısından bakmaya çalışacağım. Merchandısıng: Sihirli sözcük! Bir faaliyetler bütünü. Merchandising; Müşterilerimizin, mağazada gitmesini istediğimiz yere gitmesini sağlamak, almasını istediğimiz ürünleri ... devamı

Üniversite mezunlarının meslek edinme zorlukları

Ülke ekonomisinin hızlı gelişimi yanında genç nüfusun meslek edinmeyle ilgili talepleri de artmakta, üniversite mezunu gençlerimiz meslek edinme konusunda en çok sorun yaşayanlar arasında gelmektedir. Aslında üniversite mezunu olup ta iş bulamamak oldukça tezat teşkil eder bir durum gibi gözükmektedir. Neden insanlar bu kadar yıl eğitim ve öğretim gördükten sonra iş bulamazlar? ... devamı

Sürekli mutluluğun anahtarı: Aile şirketlerinde kurumsallaşma

Ailelerin Yönettiği şirketlerde tamamen duygular hakimdir;atılan her adımda, alınan her kararda. Aile şirketleri hep idare edilir. Adı üzerinde her sorunda idareten çözülür. Sürekli ve istikrarlı bir şirket yaşamı sağlıklı bir yönetim temeli ile başlar. Ne zaman ki biraz daha büyüme ve ciddi hedefler ortaya koyulur ise o zaman kurumsallığa ihtiyaç var demektir. Hep aile bireylerinin, ... devamı