Perder 41. Sayı - page 8

2015 yılının dİnamİk
geçeceğİne İnanıyorum
Ramazan Ulu
İstanbul PERDER Başkanı
2014 yılında bütün ülke içi yoğun siyasi gelişmelere ve dış dünyadaki yoğun
ekonomik gündeme rağmen, perakende sektörü hareketli ve pozitif anlam-
da dinamik bir sene geçirdi. 2014 yılı yerel perakende kanalı adına organize
perakendeye paralel bir çizgi izlese de; şirketler arası evliliklerin yaşandığı,
bazı yerel perakende oyuncularının sektörden çıkış kararı aldığı, ancak yerel
perakendenin mihenk taşlarını oluşturan oyuncuların yatırımlarına devam
ederek, şirketlerini büyütmeye ve geliştirmeye devam ettiği bir sene oldu.
Yerel perakende oyuncuları; hızlı büyüme süreçlerinden ziyade istikrarlı bü-
yümeye odaklanmaya devam etmekte ve bu süreç yerel perakende kanalına
olumlu anlamda ivme kazandırmaktadır.
2015 yılının da, 2014 yılına benzer bir şekilde dinamik ve artan ivmeli bir şe-
kilde geçeceğine inanıyorum. Ülke ekonomimiz sürekli iç ve dış etki altında
bulunuyor. Gündem sürekli hareketli. Kuruluşumuzdan bu yana istikrarlı
büyümeden yana olmuş bir yönetici olarak, gerek 2015 ve sonraki yıllar için
perakendede istikrarlı büyümenin daha kıymetli olduğunu düşünüyorum.
Sayısal büyümeden öte, mevcut mağazalarımıza yatırımlarımızı artırarak
gerçek potansiyellerine kavuşturmanın da sağlıklı bir büyüme olduğuna
inanıyorum.
Bİzİ şaşırtan rakamlar İle
karşılaşmadık
Vahdet Sarıkaya
Ege PERDER Başkanı
2014 iyi miydi? Halen devam ediyor isek, basit anlamda halimizden memnu-
nuz anlamı çıkar. Yerel perakende artık ‘’gölge etme başka ihsan istemem’’
ruh haline bürünmüş görünüyor. Her firma ağırlıklı öz kaynaklarla dönme
gayret içersinde girmiş durumda. Çünkü dünya ve ülke gündemi güven ver-
miyor. Onun için oyunun içindekiler daha dikkatli bir yıl yaşadı. Hani çok da
neşeli bir yıl geçirdiğimiz söylenemez. Ancak 2014’ deki endişelerin 2015’te
yaşanmamasını diliyoruz. 2014’de enflasyon oranları üstünde bir büyüme
yakalandı. Çıtayı düşük koymuştuk zaten. Bu güne kadar fazla bizi şaşırtan
rakamlar ile karşılaşmadık. Bunu da aslında büyümeden çok mevcudu
muhafaza olarak adlandırmak gerekir.
Özelikle organize olmuş, kurumsallaşma sürecinde ciddi mesafeler almış
firma sayısı çoğunlukta. Bunlar sürdürülebilir büyümede ciddi mesafe ket
ettiler. Ölçülebilir, denetlenebilir firmalar oluştular. Bunların bir korkusu
yok. Ancak büyük bir kısım işletmecinin bu konuya ciddi zaman ayırması
gerekmektedir. Çünkü ulusal, yerel, organize olmuş olmamış bu kadar
perakendeci marka bir arada olmaz. Burada bir erozyon yaşanması kaçınıl-
mazdır. Onun için burada kısa aralıklarla yaptıkları işleri çek edemeyenlerin
zorlanacağı bir dönem olacak.
gündem
6
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...124
Powered by FlippingBook