Page 3 - Perder 44. Sayı
P. 3
1

BaşKanDan

Türkiye ekonomisi son 2 yıldır hepimizin bildiği üzere çok önemli bir sınav veriyor. Yerel zincirlerin uygun fiyata
Dalgalı ekonomi ve zorlu rekabet koşullarına ek olarak Türkiye’nin bir türlü seçim hizmet vermesi mümkün mü?
sürecinden çıkamaması, tüm sektörlerde planların yeniden gözden geçirilmesine
neden oldu. Yılın ilk 9 ayında ‘varlıklarını sürdürmekte zorlandıkları’ gerekçesiyle Önümüzde kapı gibi duran haksız rekabet koşullarında; depolama, taşıma, iletişim, market kirası,
önemli dünya devi yatırımcıların Türkiye’den açıkladığı çıkma kararı da ekonomik gidişteki soru istihdam, eğitim ve diğer zorunlu giderleri de kattığımızda 5.05 TL'lik pirinci 5.9 TL'ye raflara
işaretlerini artırdı. Oluşan ekonomik ve siyasi belirsizlik ortamında ortaya çıkan çeşitli spekülatif çıkartmak zorunda kalıyoruz. Hal böyleyken minimum kârla tüketicileri memnun edebilmemiz
söylemler de döviz kurlarını olumsuz etkiledi. Özellikle son iki ayda, dolardaki tırmanış tarihi mümkün değil. Pirinçten yola çıktık ancak bu örneği bir çok gıda maddesine taşıyabiliriz.
seviyeye ulaştı.
Uzun zamandır takip ettiğimiz ve ülkemizin tek haneli enflasyonunun içinde gıda fiyatları
Yaşanan gelişmeler, Türkiye ekonomisinin lokomotifini oluşturan tüm sektörlerde olduğu gibi artışındaki gerçekleri, sektörümüzün yasal düzenlemeler konusundaki beklentilerini gün ışığına
perakendeyi de olumsuz etkiledi. Ancak bu olumsuz dalgalanmadan minimum kayıpla sıyrılıp, çıkarmak için Ekim ayında önemli bir organizasyona daha ev sahipliği yapacağız. Organize
yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz. Perakendeci, üretici ve tedarikçi olmak üzere 1 perakendede kayıtlı ekonominin temsilcisi TPF üyesi şirketlerin cirolarında önemli oranda
milyonu aşkın paydaşımızla, el birliği ile elde ettiğimiz büyüme rakamlarını her yıl perçinliyoruz. yer alan "Gıda Fiyat Artışları" konusunu sektörün tüm oyuncularıyla birlikte 14-15 Ekim 2015
Bizler bu büyük oluşumun oluşturduğu sinerji ile hedeflerimizde revize yapmadan, yılsonunu tarihlerinde Ege Perakende Konferansı’nda paydaşlarımızla masaya yatırıp gıda fiyat artışındaki
yüzde 14 büyüme ile tamamlamayı, Cumhuriyetimizin 100. yılında da ciromuzu 70 milyar TL'ye gerçekleri kamuoyu ile paylaşacağız.
ulaştırmak için çalışıyoruz. Gerek Türkiye genelindeki konferanslarımızı, gerek gücümüzün
en büyük simgesi çalışanlarımız için eğitimlerimizi, gerekse bilgilendirme toplantılarımızı hız Retail Türkiye işbirliği ile gerçekleştireceğimiz organize gıda perakendesinin önemli
kesmeden sürdürüyoruz. organizasyonlarından biri olma unvanına kavuşan konferansta Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın
koordinasyonunda yürütülecek önlemler ile ilgili son gelişmeleri katılım teyidini aldığımız Tarım
Hedefimiz aslında çok büyük… Bu önemli hedefe ulaşmak için de maruz kaldığımız çeşitli ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşarı Dr. Nihat Pakdil’den dinleyeceğiz. Konunun tüm taraflarının
söylemlerin, spekülatif haberlerin, 4 bine yakın satış noktamız üzerine yakıştırılan "pahalı" aynı platformda yer alacağı organizasyonda TÜİK, TZOB, TGDF, ETBİR, PAKDER, TÜMESKOM gibi
damgasının önüne geçmek için TPF ve Türkiye genelinde organize çalışan 17 PERDER olarak önemli kurumlar sözcüleriyle katılarak son dönemde gündeme gelen bu konu nezdinde sektöre
çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Bu kapsamda; manav, kırmızı et, bakliyat, unlu ışık tutacak. Gündemimizde ayrıca bugüne kadar ki tüm konferanslarımızda büyük beğeni
mamuller, zeytin ve zeytinyağı ürünlerinde KDV oranının toptanda olduğu gibi perakende de toplayan ‘Bir Başarı Hikayesi’ daha yer alacak. Türkiye’deki kendi mağazalarının yanı sıra 50’yi
%8'den, %1'e düşürülmesi için görüşmelerimizi sürdüreceğiz. Gerekli düzenlemelerle, sektörün aşkın franchise, yurt dışında 3’ü kendi ve 1’i franchise olmak üzere toplam 60’ı aşkın mağazası ile
büyümesini yüzde 10'lardan daha yukarı taşıyıp, 70 bini aşan ailemizi daha da büyütüp, Türk baklavasını markalaştıran Faruk Güllü’yü dinleyeceğiz.
tüketicilerin bu sayede sepetlerini daha ucuza doldurabileceğiz.
Yazımın başında da “hedeflerimiz büyük” diye belirtmiştim. Bu önemli hedeflere ulaşacağımıza
Agresif bir büyüme beklentisi olmayan yerel perakendede sürdürülebilir başarıya KDV inancımız tam. Sektörü; üreticimizin, tedarikçimizin, perakendecinin, tüketicinin avantajlı
düzenlemesinin yanı sıra atılacak bazı önemli adımlarla ulaşacağız. Bu adımların başında da konumda yer alacağı bir noktaya taşımaya bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sizlerin
algı yönetimi yer alıyor. Konuyu son dönemde dile getirilen birkaç söylemle açmak isterim. desteğiyle devam edeceğiz. Perakende sektörünün yatırımlarında lokasyon sorunu, sektörde
“Günlük alışveriş yapın”, “Marketlerin indirim kampanyalarına kanıp savurganlık yapmayın”, tatillerin düzenlenmesi ve KDV indirimi gibi taleplerimizin de ele alınması en büyük temennimiz.
“Gıda fiyatlarındaki artışın nedeni marketler. Tarlada bu fiyata, markette 2-3 katına satılıyor”
söylemlerinin önüne geçebilmek adına iletişim çalışmalarımızı güçlendireceğiz. Peki nasıl? Son olarak önümüzde en önemli gündem maddesi olarak 1 Kasım Genel Seçimleri var. Dolayısıyla
sektör aktörleri olarak beklentimiz, seçim sonrasında yeniden ekonomiye odaklanılması ve
sorunlarımızın masaya yatırılarak, bizlerin de görüşleri alınarak hızla çözüme kavuşturulması.
Ülke gündeminin ise yeniden ekonomik büyüme ve işsizlik temelli olarak hızla şekillenmesi.

Bu vesileyle seçim sonuçlarının şimdiden ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.

Saygılarımla;

Mustafa Altunbilek
TPF Başkanı
   1   2   3   4   5   6   7   8