int dergi 36 - page 11

11
perder
perakende turu
Kotex, kendi segmentinde yüzde 15 pay-
la pazarda ikinci sıraya yerleşti
Kemal Kükrer Japon ortakla pazarda 5
yılda 3 kat büyüme hedefliyor
Büyümeye
devam edecek
Kimberly Clark, Türkiye pazarına 2006 yılında girdi. Kotex Türkiye,
pazara girdiği 7 yılda 3 milyon haneye ulaştı, bu yıl itibarıyla yüzde
15’lik pazar payıyla ikinci sıraya yerleşti. Pazardaki büyümenin
sonucunda 2012 yılında Kurtköy’de üretime de başlayan şirketin
hedefi inovasyonda öncü bir marka olmak, daha fazla Türk kadının
hijyenik ürünlerle tanışmasını sağlamak. Türkiye pazarında kısa sü-
rede bu noktaya gelmelerinin önemli bir başarı olduğunu söyleyen
Kotex Pazarlama Direktörü Deniz Gürler Utkutan, “Pazarın cirosal
büyüklüğü 2012’de 211 milyon dolar, hacim olarak 1.9 milyar adet
oldu. 2013’ün ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre ciro yüz-
de 7 hacim yüzde 5 büyüdü. Kotex’in bu yıl 9 ayda cirosal büyüme-
si yüzde 26, adetsel büyümesi yüzde 28” diye konuştu. Türkiye’de
hijyenik ped kullanım alışkanlığının her geçen yıl arttığını da
kaydeden Deniz Gürler Utkutan, şöyle devam etti: “Bunun en önemli
etkenleri arasında; gelir düzeyindeki artış ve sosyo-ekonomik ya-
pıdaki değişim sayılabilir. Eğitim ve çalışan kadın sayısındaki artış
da hijyenik kadın ürünleri tüketimini artıran faktörler arasında. Biz
de bu gelişmeler doğrultusunda yatırımlarımızı planlıyoruz. 2014
yılında ürün tarafında yeni yatırımlarımız olacak.”
Bir asra yaklaşan tarihi ile Türkiye’nin en büyük sirke ve sos üre-
ticisi Kemal Kükrer, sektöründe bir ilki gerçekleştirerek yine kendi
konusunda dünyanın en büyük gıda şirketleri arasında yer alan
Japon Ajinomoto ile bir ortaklığa imza attı. Les Ottomans Hotel’de
düzenlenen basın toplantısında şirket yöneticileri sektörde büyük
ses getiren ortaklıkla ilgili detaylı açıklamalarda bulundu. Kükre
A.Ş. Genel Müdürü Sabri Gülel: “37 bin tona yaklaşan yıllık üretim
kapasitesi ve 33 milyon TL’nin üzerindeki cirosuyla sirke ve sos
grubunda Türkiye’nin lider şirketi olarak uluslararası düzeydeki bu
ortaklıkla yeni tatlar ve yeni ürünlerle hem pazarda büyümek hem
de pazarı büyütmeyi hedefliyoruz. Yeni tatlar ve ürünlerle mevcut
pazarı geliştirmek ve yeni yatırımlar yapmak her zaman öncelikli
hedeflerimiz olmuştur. Şu anda sektörde önemli bir pazar payına
sahibiz ama yerimizi daha da sağlamlaştırmak ve sektörün gelişimi
için uzun zamandır dünya genelinde kendini ispatlamış bir firma
ile yetenek ve ‘know-how’ anlamında birliktelik yapmak istiyorduk.
Bu birlikteliğin aynı zamanda ülke ekonomisine fayda sağlama-
da da yapılabilecek en doğru ve hızlı yöntem olduğuna inandık.”
açıklamasında bulundu. Gülel, ortaklık sonrası kısa ve orta vadedeki
yatırımlarıyla ilgili olarak da “Kısa vadedeki yatırım planımız içe-
risinde mevcut ürünlerimizden bir kategoriyi büyütmek amacıyla
yapacağımız yeni bir üretim tesisi var. Burada da yaklaşık 80 kişilik
bir istihdam yaratacağımızı öngörüyoruz.” açıklamasında bulundu.
Kükrer’den
önemli hamle
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...84
Powered by FlippingBook