Page 35 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 35
33

şöyle sürdürdü; “Yasada sektörün gelişiminin daha sağlıklı bazında değişkenlik gösteriyor. Hafta sonu izin kullanımı ise çok HABER
gerçekleştirebilmesi adına, yönetmeliklerle mutlaka giderilmesi yaygın değil. Sektör aktörleri ise, diğer sektörlerde olduğu gibi, her
gerektiğini düşündüğümüz ayaklar var. Bu eksik ayaklardan en işletme için düzenli bir gün tatil edilmesi gerektiğini savunuyor.
önemlilerinden bir tanesi, çalışanlarımızın tatil hakkından yoksun
olmalarını beraberinde getiren işletmelerin çalışma saatleri ile “Sektörde kariyer planları yapılmıyor”
ilgili. Yasa çıkmadan da çıktıktan sonra da görüşümüzü sürekli dile Oturuma katılan TPF Yönetim Kurulu Üyesi ve Biçen Marketler
getirdik. Sektörde işletmeler pazar günleri, pazar günü istenmiyorsa Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Biçen ise, Türkiye’nin istihdam
bir başka gün ama mutlaka haftada bir gün tatil ilan edilmeli. Söz yaratan en önemli sektörlerinden biri olan perakendenin, hali
konusu bu tatil, beraberinde rekabetin küçük işletmeler nezdinde hazırda kariyer planlarının yapıldığı bir sektör olmadığını söyledi.
daha sağlıklı yürümesini, mesai saatlerinin bir kurala bağlanmasını, Biçen, gerek sektöre yeni başlayan gençlerin mesleklerini uzun
sektör çalışanlarının ise daha mutlu ve verimli çalışmasını vadeli görmelerini sağlamak, gerek nitelikli eleman sorununun
beraberinde getirecektir.” önüne geçmek gerekse müşteri memnuniyetini en üst düzeye
Sektörde çalışanların, perakendeyi, çalışma saatlerinin çıkarmak için, İnsan Kaynakları, motivasyon ve eğitimlere önem
uzunluğu ve sosyal haklarının azlığı nedeniyle bir meslek olarak verilmesi gerektiğini kaydetti.
algılamadığını ve çalışanların perakendeye hep ‘geçici iş’ olarak
baktığını kaydeden Altunbilek, şunları söyledi: “Çalışanlarımızın “Mobil alışveriş sektörü hareketlendirdi”
eşi, çocukları, sevdikleri ve aileleriyle bir gün zaman geçirmesi, Bilgi ve iletişim teknolojilerinde son 15 yılda gerçekleşen
sosyalleşmesi gerekiyor. İşletmeler bir gün kapandığında yer gelişmelerle, tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektörünün de
yerinden oynamaz ancak çalışanlarımızın mesleğe yönelik teknolojinin itici gücü olduğunu söyleyen Sarıyer Market E-Ticaret
olumsuz algısı değişir. Motivasyonları ve verimlilikleri artar. Onların ve Müşteri İlişkileri Direktörü Erdal Ergin ise; “Teknolojinin hızlı
mutluluğu, işletmelerin, bizlerin daha iyi hizmet sunabilmesini bu ilerlemesi ve internet penetrasyon oranının son yıllarda hızlı şekilde
da sürdürülebilir başarıyı beraberinde getirir. Eğitimler vererek, artış göstermesi, ayrıca mobil alışverişin de oyuna dâhil olması,
emek sarf ederek, yetiştirerek sektörde tutmaya çalıştığımız perakende sektörünü hareketlendirdi. Akıllı alışverişin kapılarını
çalışanlarımız, bu sayede iş değiştirmeyi düşünmez.” aralayan bu gelişmeler sadece müşteriye değil, işletmelere de
Hâlihazırda perakende sektöründe çalışanların izinleri, sektörde önemli katkılar sağladı. Artık tüm yönetici ve çalışanlar mobil
faaliyet gösteren işletmelerin inisiyatifinde olmak üzere, hafta içi bir cihazları üzerinden market içi gelişmeleri an ve an takip edebiliyor,
gün olarak belirleniyor ve söz konusu günler çalışanlar ve işletmeler inisiyatif alabiliyor ve çözüm bulabiliyor” dedi.

Kadına yönelİk şİddete dİkkat çektİ

Ticari faaliyetlerinin dışında toplumsal
sorunlara duyarlılığıyla dikkat çeken
Düzgün Market, Atatürk Üniversite’nin
düzenlemiş olduğu yılsonu festivalinde
kadına yönelik şiddet konusunu ön plana çıkardı.

Festivalde “Güçlü Kadın Güçlü Toplum” sloganı

ile kadınların hayatın her alanında olması

gerektiği mesajını verdi. Erkeklerin, bu konuda

kadınlara destek olması gerektiğinin altını

çizen firma yetkilileri, kadınların kendi ayakları

üzerinde durabilmesi içi her türlü olanağın

seferber edilmesi gerektiğini bildirdiler. Yetkililer, Düzgün Market, “Güçlü Kadın Güçlü Toplum” sloganı
son yıllarda artan kadına yönelik şiddetin ile kadına yönelik şiddetin durdurulması için kolları
durdurulması için kadınlar kadar erkeklerin de

mücadele etmesi gerektiğinin altını çizdiler. sıvadı.
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40