Haberler

13 PERDER’den üyeler Gaziantep’te buluştu


Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve Retail Türkiye işbirliğiyle organize edilen Türkiye genelinde 13 PERDER’den üyelerin katıldığı ‘Güneydoğu Anadolu Perakendeciler Konferansı’, TPF’nin geleneksel hale gelen ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunun tanıtımı ve İpek Yolu Perakendeciler Derneği’nin açılış töreni yapıldı.

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, ‘Kurumsal Yönetim’ ana teması ve ‘Yerel Birliktelikten, Küresel Markaya’ sloganıyla hareket edecek organizasyon hakkında Gaziantepli perakendecilere bilgiler verdi. 25-26 Nisan 2012 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek organizasyonun yerelden çıkıp global hale geldiğini ifade eden Aygün, YZB 2012’nin ihracat boyutuyla da perakende sektöründe açılım sağlayacağını kaydetti.

Aygün, “Yıllık ortalama yüzde 20 büyüme oranı, 14 Milyar TL ciro ve yüzde 30’u aşan pazar payı ile Türkiye’nin en büyük organize perakende aktörüyüz. Kalıcı rekabet üstünlüğüne giden yolda sürdürülebilir büyüme için şimdi kurumsallaşmanın tam zamanı” dedi.

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonu hakkında bilgiler veren ve Gaziantepli perakendecileri de organizasyona beklediklerini söyleyen Aygün; bu sene dördüncüsü düzenlenen ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunun geçen yıllardaki organizasyonlardan üç noktada ayrışacağını belirtti. Aygün, “YZB 2012 bu yıl önemli bir ticari platform olacak. Bu amaçla fuar alanını genişletiyor ve alanın yanında kuracağımız büyük çadıra alıyoruz. Böylece konferans ve fuar alanı olarak iki mekandan söz edebileceğiz. Bu sene etkinliğimize, geçen senekilere oranla daha fazla talebin olacağını düşünüyoruz” dedi.

 

‘YZB 2012’de ihracat boyutuyla da sektörde açılım sağlanacak’

Aygün; bu seneyi geçtiğimiz yıllardan farklı kılan unsurlardan birinin de etkinlikte yabancı katılımcılarının varlığının olacağını belirtti. Aygün; “Özellikle yakın coğrafyadan hem nitelik hem nicelik açısından çok sayıda katılım bekliyoruz. Komşu ülkelerden iş adamları da fuar ve konferansımızı izleyecekler. Bu da etkinliğin önemini artıracak. Organizasyon; yerelden çıkıp global hale gelecek, komşu ülkelerden potansiyel zincir market sahiplerinin gelmesi ve ihracat boyutuyla da perakende sektöründe açılım sağlanacak” diye konuştu.

 

‘YZB Perakende Ödülleri’nin de kapsamı genişletildi

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ bünyesinde geleneksel olarak gerçekleştirilen, sektörün başarılı kişi ve kurumlarının ödüllendirildiği ve rol model olarak sektör ilgililerine sunulduğu ‘YZB Perakende Ödülleri’ bu sene farklı kategorilerde daha geniş kitleleri kapsayacak şekilde organize ediliyor.

 

Yarışma ile ilgili daha ayrıntılı bilgi veren Aygün; “Bu sene gerçekleştirilecek ödül programı kapsamında 3 ana kategoride ödüller dağıtılacak. ‘Market Ürünleri’ kategorisinde, marketlerde satışı yapılan ürünler yarışacak, değerlendirmenin halk tarafından yapılması sağlanacak. ‘Market Ekipmanları’ kategorisinde ise marketlere yönelik ürün ve hizmet sağlayan tedarikçiler yarışacak, değerlendirme market profesyonelleri tarafından yapılacak. Üçüncü kategoride ise perakendenin en iyi fikirleri yarışacak, katılımcılar ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ jürisi tarafından değerlendirilecek” şeklinde konuştu.

Bu yıl çok daha iddialı

Aygün; Coca Cola, Evyap, Unilever, Ülker, Eczacıbaşı ve Sütaş’ın ana sponsorluğunu, Hayat’ın Perakendenin Hayatı sponsorluğunu yaptığı organizasyonun; yerel zincirlerle, onlara ürün ve hizmet sunan markaların ilişkilerinin güçlendirilmesi, yerel zincirlerin sorunlarının ortaya konması ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Aygün; organizasyonunun, Anadolu’da 13 bölge derneği PERDER’ler ve federasyonun alt komisyonlarının yoğun çalışmaları ile bu yıl çok daha iddialı olacağının altını çizdi.

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ ile Türkiye’nin dört bir yanından gelecek olan yerel zincir sahipleri ile üreticiler, tedarikçiler, yerel zincirlerin iş ortakları ve perakende sektörüne hizmet sunan firmalar başta olmak üzere sektör paydaşlarının bir araya gelmesi hedefleniyor.

İlki 2009 gerçekleştirilen ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ konferansında ana tema olarak ‘Fırsatlar Anlatılacak, Fırsatı Kaçırmayın’, 2010’da  ‘Gücünü Keşfet, Oyunun Kurallarını Biz Yazalım’, 2011’de ise ‘Sürdürülebilir Büyüme’ olarak belirlenmişti.

 

Perakende sektöründeki teknolojik gelişmelere değinildi

YZB 2012 lansmanın ardından, Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve Retail Türkiye işbirliğiyle organize edilen ‘Güneydoğu Anadolu Perakendeciler Konferansı’ gerçekleştirildi. Perakendeci, üretici ve tedarikçilerin bir araya geldiği konferansta, sektör profesyonelleri tarafından teknolojik gelişmelerin perakendeciliğe katkılarına değinildi.

 

Madosan ve Pakten Sağlık Ürünleri’nin ana sponsorluğunu, Öncü’nün Gala Yemeği Sponsorluğunu ve Arsis Grup, Baloğlu Gıda, Bozova, Buzdon, Güven Gıda, Demirgök Group, Dinamik Mühendislik, Ercan Oyuncak, Hayat Kimya, Kebir, Taha Kimya Kozmetik, Tanıtım Ajans ve Turna’nın ulusal sponsorluğunu yaptığı konferans,  Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden 13 PERDER üyelerini bir araya getirdi.

 

Konferansta ilk sunum ‘Türk markalarının iç ve dış pazar şansı’ başlığı ile Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu tarafından gerçekleştirildi. Nielsen Lokal Zincirler Perakendecilik Müdürü Mehmet Deprem tarafından ise  ‘Türkiye perakende ticaretinin dinamikleri’ başlıklı sunumda lokal marketlerin tüm göstergelerde ulusal marketlerin üzerinde performans gösterdiğine değinildi.

 

TOBB Ticaret ve Tır Daire Başkanı Sancar Sefer Süer tarafından ‘Tedarik zinciri yönetimini iyileştirici çözümler’, eğitmenlik ve aynı zamanda danışmanlık yapan İlker Kaldı tarafından ise ‘İyi ki aile şirketiyiz’ başlıklı sunum gerçekleştirildi. Kaldı sunumda uzun ömürlü aile şirketlerinin özellikleri arasında güçlü, zeki, toparlayıcı bir lider ve liderin çevresinde işin içinde yer alan aile üyelerinin olması gerektiği belirtildi. Kaldı tarafından aile-iş dengesinin iyi kurulmasının öneminin altı çizildi.

 

İpekyolu PERDER’in açılışı da yapıldı

Konferansın ardından Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Kahramanmaraş ve Kilis illerindeki yerel marketlerin Türkiye Perakendeciler Federasyonu’na bağlı, bir çatı altında hareket etme kararı alarak kurduğu İpek Yolu Perakendeciler Derneği’nin açılış töreni yapıldı.

 

İpek Yolu PERDER Başkanı Vedat Cergibozan dernek ile ilgili açıklamalarda bulunurken, tarihi İpek Yolu üzerinde yer alan kentlerin bir araya gelmesi ile oluştuğu için derneğe bu ismi verdiklerini belirtti. Cergibozan, “Dernekleşme adına bir eksiklik yaşıyorduk. Şimdi bu eksikliği gidermiş olduk. Bundan sonra güçlerimizi birleştirip daha güzel ve kaliteli hizmetler sunacağız. Sorunlarımızı masaya yatırıp, çözüm yollarını araştıracağız” diye konuştu.

 

Yerel zincirlerin önemine değinen Cergibozan “Yerel marketler kazandıklarıyla yine kentine ve ülkesine yatırım yapıyor. Gaziantep, Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Kilis illerindeki yerel marketleri kucaklayacak ve bu çetin rekabet ortamında daha güçlü olmaları için çalışacağız” dedi.