Haberler

Bursalı perakendeciler YZB 2012’ye hazırlanıyor


16 Mart 2012

Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun (TPF) geleneksel ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunun dördüncüsü 25-26 Nisan 2012 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek. ‘Kurumsal Yönetim’ ana teması ve ‘Yerel Birliktelikten, Küresel Markaya’ sloganıyla yapılacak organizasyon öncesinde Bursa’da perakendeciler bir araya geldi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, ‘Kurumsal Yönetim’ ana teması ve ‘Yerel Birliktelikten, Küresel Markaya’ sloganıyla hareket edecek organizasyon hakkında Bursalı perakendecilere bilgiler verdi. 25-26 Nisan 2012 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek organizasyonun yerelden çıkıp global hale geldiğini ifade eden Aygün, YZB 2012’nin ihracat boyutuyla da perakende sektöründe açılım sağlayacağını kaydetti.

Aygün, “Yıllık ortalama yüzde 20 büyüme oranı, 14 Milyar TL ciro ve yüzde 30’u aşan pazar payı ile Türkiye’nin en büyük organize perakende aktörüyüz. Kalıcı rekabet üstünlüğüne giden yolda sürdürülebilir büyüme için şimdi kurumsallaşmanın tam zamanı” dedi.

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonu hakkında bilgiler veren ve Bursalı perakendecileri de organizasyona beklediklerini söyleyen Aygün; bu sene dördüncüsü düzenlenen ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ organizasyonunun geçen yıllardaki organizasyonlardan üç noktada ayrışacağını belirtti. Aygün, “YZB 2012 bu yıl önemli bir ticari platform olacak. Bu amaçla fuar alanını genişletiyor ve alanın yanında kuracağımız büyük çadıra alıyoruz. Böylece konferans ve fuar alanı olarak iki mekandan söz edebileceğiz. Bu sene etkinliğimize, geçen senekilere oranla daha fazla talebin olacağını düşünüyoruz” dedi.

‘YZB 2012’de ihracat boyutuyla da sektörde açılım sağlanacak’

Aygün; bu seneyi geçtiğimiz yıllardan farklı kılan unsurlardan birinin de etkinlikte yabancı katılımcılarının varlığının olacağını belirtti. Aygün; “Özellikle yakın coğrafyadan hem nitelik hem nicelik açısından çok sayıda katılım bekliyoruz. Komşu ülkelerden iş adamları da fuar ve konferansımızı izleyecekler. Bu da etkinliğin önemini artıracak. Organizasyon; yerelden çıkıp global hale gelecek, komşu ülkelerden potansiyel zincir market sahiplerinin gelmesi ve ihracat boyutuyla da perakende sektöründe açılım sağlanacak” diye konuştu.

‘YZB Perakende Ödülleri’nin de kapsamı genişletildi

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ bünyesinde geleneksel olarak gerçekleştirilen, sektörün başarılı kişi ve kurumlarının ödüllendirildiği ve rol model olarak sektör ilgililerine sunulduğu ‘YZB Perakende Ödülleri’ bu sene farklı kategorilerde daha geniş kitleleri kapsayacak şekilde organize ediliyor.

 

Yarışma ile ilgili daha ayrıntılı bilgi veren Aygün; “Bu sene gerçekleştirilecek ödül programı kapsamında 3 ana kategoride ödüller dağıtılacak. ‘Market Ürünleri’ kategorisinde, marketlerde satışı yapılan ürünler yarışacak, değerlendirmenin halk tarafından yapılması sağlanacak. ‘Market Ekipmanları’ kategorisinde ise marketlere yönelik ürün ve hizmet sağlayan tedarikçiler yarışacak, değerlendirme market profesyonelleri tarafından yapılacak. Üçüncü kategoride ise perakendenin en iyi fikirleri yarışacak, katılımcılar ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ jürisi tarafından değerlendirilecek” şeklinde konuştu.

Bu yıl çok daha iddialı

Aygün; Coca Cola, Evyap, Unilever ve Ülker’in ana sponsorluğunu yaptığı organizasyonun; yerel zincirlerle, onlara ürün ve hizmet sunan markaların ilişkilerinin güçlendirilmesi, yerel zincirlerin sorunlarının ortaya konması ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Aygün; organizasyonunun, Anadolu’da 13 bölge derneği PERDER’ler ve federasyonun alt komisyonlarının yoğun çalışmaları ile bu yıl çok daha iddialı olacağının altını çizdi.

‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ ile Türkiye’nin dört bir yanından gelecek olan yerel zincir sahipleri ile üreticiler, tedarikçiler, yerel zincirlerin iş ortakları ve perakende sektörüne hizmet sunan firmalar başta olmak üzere sektör paydaşlarının bir araya gelmesi hedefleniyor.

İlki 2009 gerçekleştirilen ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ konferansında ana tema olarak ‘Fırsatlar Anlatılacak, Fırsatı Kaçırmayın’, 2010’da  ‘Gücünü Keşfet, Oyunun Kurallarını Biz Yazalım’, 2011’de ise ‘Sürdürülebilir Büyüme’ olarak belirlenmişti.