Perder Dergisi 42. Sayı - page 136

KİTAP
134
Marka Hikâyeleri
John Grant
Marka Hikâyeleri, pazarlama vemarkalama olgularının olgunlaşıp geliştiği Batı dünyasının
temel argümanlarından kopup, ışığın yükseldiği yere bakıyor. Doğu toplumlarında ortaya
çıkan yeni pazarları keşfederek, yeni markalama deneyimlerini farklı perspektiflerden ele
alıyor. Hikâyesini güçlendirmek adına, “dâhil et” diyerek yedi temel unsurun alternatif
marka yaratmada bizlere yol göstereceğini belirtiyor ve bu unsurlar, bir Doğumasalını daha
güzel hale getirmeye yarayan birer öykü öğesi haline geliyor adeta: Zanaat, mucitlik, uyum,
sentez, geçmiş, bağlantılar ve toplum. Hepsi belli dozlarda bir araya geldiğinde ortaya çıkan
da özgün bir marka oluyor.
John Grant, İstanbul’dan yola çıkıp Endonezya’ya kadar giderek, Doğu’da yaratılan başarılı
markaları ayrıntısıyla inceliyor.
Satışın Anayasası
Jeffrey Gitomer
Satışta bazen kazanırsınız, ama bazen de kaybedersiniz. Bunun şansla ilgili olduğunu
düşünebilirsiniz. Ürünün ya da hizmetin fiyatını, satın alma sürecinin koşullarını,
rakiplerinizi, piyasayı, küresel realiteyi ya da bambaşka bir şeyi suçlayabilirsiniz ama
gerçekte olan şudur: “Kaybetmenizin nedeni, satış yasalarından birini çiğnemiş olmanızdır.”
Her satışçı, daha fazla satış yapmanın yollarını arar. Neyse ki, bunun tek bir yolu yok.
Jeffrey Gitomer, satış alanında geçirdiği 40 yılın sonunda geldiği noktada, bilgi ve
tecrübelerini bazı satış gerçekleriyle harmanlayarak satışın ihlal edilemez 21,5 yasasını
açıklıyor. Bu kitabı okuduğunuzda, söz konusu yasaları neden ihlal edemeyeceğinizi
anlayacaksınız. Bu yasalarda ustalaşmaya başladığınızda, satışta başarılı bir kariyer için
sağlambir temel inşa ediyor olacaksınız.
Yetenekten Lidere
Dr. Rıza Kadılar
AvrupaMentorluk ve Koçluk Konseyi Türkiye Başkanı Dr. Rıza Kadılar’ın yazdığı, Destek
Yayınları’ndan çıkan “Yetenekten Lidere – Kurumsal Koçluk Hizmeti Satınalma Rehberi”
isimli eser, kurumsal hayatta koçluğun en etkin kullanımını derinlemesine inceliyor.
Kitap, iş dünyasında koçluk uygulamalarını iş dünyamızın liderlerine ve insan kaynakları
profesyonellerine bir rehber titizliğinde aktarıyor.
Dr. Rıza Kadılar, kitabın yazılma amacını şu sözlerle değerlendirdi: “Yetenekten Lidere”yi
yazmaktaki amacım iş dünyamızı koçluk uygulamaları ve uluslararası standartta kullanım
alanlarına dair bilgilendirmekti. Ülkemiz firmalarının, özellikle de aile şirketlerimizin
rekabetçi gelişimleri için önlerindeki en önemli engelin yetenekli insan gücünü
cezbedememeleri ve bünyelerine bir şekilde kattıkları yetenekleri de tutunduramamaları
olduğunu tespit ediyoruz. Orta gelir tuzağından çıkabilmek için iş dünyamızdaki katma
değeri arttırmak, inovasyon ve rekabet odaklı bir kalkınmamodeline geçebilmek için
işletmelerimizde bunu destekleyecek yönetim iklimini oluşturmak zorundayız. Bu da ancak
her seviyede koçluk becerileri ile donatılmış liderlerimizin varlığı ilemümkün olacaktır.”
1...,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135 137,138,139,140
Powered by FlippingBook