Perder Dergisi 42. Sayı - page 37

YZB'Yİ FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUZ
Sektörü bİr adım öne çıkardık
EvrimÖztürk
ETİ - Modern Kanal Satış Geliştirme Müdürü
Zeki Armağan
Hayat Kimya - Yurtiçi Satış Direktörü
Türkiye’de gıda perakendesinin son 10 yıldaki gelişiminde yerel
zincirlerin çok önemli bir rolü olduğu herkesin kabul edeceği
bir gerçek. Bu dönemde yerel zincirler sektöre sadece ciro
rakamları ile değil aynı zamanda hizmet kalitesindeki artışla,
tüketiciyle olan yakınlıkla ve bulundukları bölgeye özel çözümler
ile fark yaratarak katkı sağladı. Önümüzdeki dönemin ise
mevcut rekabetçi özellikleri kaybetmeden; değişen alışverişçi
alışkanlıklarına uyum sağlamayı, bunu yaparken de maliyetlerin
daha da yakından takip edilmesini gerektireceğini düşünüyoruz.
Bu sebeple sektörün en önemli organizasyonu olan YZB’yi,
önümüzdeki dönemde bulunduğumuz kategoriden perakendeci
iş ortaklarımız için en üst düzeyde fayda sağlayacak şekilde
kurguladığımız iş planlarımızı aktarmak için önemli bir fırsat
olarak görüyoruz.
Yerel zincirler, toplumun en küçük birimlerine kadar nüfuz edebilme kabiliyeti
sayesinde tüketici alışkanlıklarındaki değişimleri ilk elden ve hızlı şekilde elde
edebilme fırsatına sahip. Bu da sektöre dinamik bir yapı kazandırıyor. Türkiye’nin
her yerinde bulunan bu yapıyı, ülkenin en büyük organize aktörü olarak
değerlendirebiliriz. Bu yapı ise hem perakende sektörüne hem de ekonomiye
büyük katkı sağlıyor. Sektördeki yenilik ve değişimlerin aynı platformda
paylaşıldığı YZB organizasyonunun, yeni fikirlerin doğmasına vesile olan,
sektörü bir araya getiren, birbiriyle kaynaşmasını sağlayan bir yapısı olduğunu
düşünüyorum. Ayrıca, sektörün büyük kısmı için trendler konusunda yol
göstererek vizyoner bir bakış açısı kazanılmasına da katkı sağlıyor.
Perakende sektörünün geleceği teknoloji atılımlarının yapılması ve çağın
dinamiklerine uyum sağlanmasıyla çok yakından ilgili. Sektörde geleceğe
doğru emin adımlarla ilerleme, ancak bu atılımlar sayesinde gerçekleşebilir.
Bu unsurları gözden kaçırmamaya özen gösterip, yıllar içinde edindiğimiz
tecrübelerimizi yerel kodlar ve sosyal dinamiklerimizle birleştirerek, sektörü bir
adım öne çıkarmış durumdayız. Alışveriş kültürünü doğru kavrayan, anlayan ve
esneklik gösteren bir yapı da sektörümüzün artı bir diğer özelliği. Elbette, biz bu
işi daha sistematik yaptıkça, rekabetin arttığı ve daha güçlü finansal yapılara
sahip kurumların ilgisini çeken bir sektörden bahseder duruma geliyoruz.
gündem
35
1...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,...140
Powered by FlippingBook