Haberler

Perakendeciler Ordu’da buluştu


Türkiye Perakendeciler Federasyonu ve Retail Türkiye işbirliğiyle düzenlenen ‘Karadeniz Perakende Konferansı’,  6-7 Haziran’da Ordu’da gerçekleştirildi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) ve Retail Türkiye işbirliğiyle  Ordu’da gerçekleştirilen ‘Karadeniz Perakende Konferansı’nda teknolojik gelişmelerin perakendeciliğe katkıları tartışıldı. Konferansı Ordu Valisi Orhan Düzgün, Belediye Başkanı Seyit Torun da katıldı.  Belde Otel’de perakendeci, üretici ve tedarikçilerin bir araya geldiği konferansta, sektör profesyonelleri tarafından ‘Türkiye’nin kayıt dışı ekonomiyle mücadele stratejisi’, ‘Türk markalarının iç ve dış pazar şansı’, ‘İnternet satışının mağazalara yansıması’, ‘Yazarkasalarda yeni dönem başlıyor’, ‘OT/VT teknolojilerinin geleceği’ ve ‘Perakendecilikte dijital uygulamalar’ konularına değinildi.

Perakende sektöründe işbirliği için önemli çalışmalar

Yerel perakendecilerin temsilciliğini yapan çatı örgüt olan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, Karadeniz Perakende Konferansı’nın sektörü buluşturan çok önemli bir ticari platform olduğunu belirtti.

Aygün,  “Dünya ekonomisi çok büyük bir değişim yaşıyor. En önemli ekonomi kaleleri ve sırtı yere gelmez sanılan dev organizasyonlar, bu değişimin etkisiyle darbe aldılar. Dünyada uygulanan ekonomik formüllerin doğruluğu yeniden tartışılmaya başlandı ve tabii ki bizim ülkemizde de bu ekonomik değişimin etkileri hissedildi, hissediliyor. Perakendeciliğin bir endüstri olarak kabul edilmeye başlandığı son 15 yılda, hem ciddi bir büyüme yaşadık hem de ekonomik değişimin etkisiyle verimliliğimizi sorgulamaya başladık. Türkiye Perakendeciler Federasyonu olarak, temsil ettiğimiz endüstrinin her türlü değişim sürecinden kazanarak çıkması için bilgilerimizi, deneyimlerimizi, sorularımızı ve sorunlarımızı tartışacağımız ortamlara eskisinden çok daha fazla ihtiyacımız olduğunu her fırsatta belirtiyoruz. Rekabeti bir noktaya kadar sürdürerek, işbirliğimizi güçlendirmemiz gerekir. Perakende alanında yapılan tüm organizasyonlar bu amaca hizmet etmesi açısından çok önemli, çok değerlidir.”

Teknolojik gelişmelerin perakendeciliğe katkılarının tartışılacağı konferans Karadeniz PERDER Başkanı Osman Kalafat, Karadeniz Bölgesi’ndeki perakendecilerin birlik ve beraberliği çok önemsediğini belirterek, dernek çatısı altına yeni üyeler alarak daha da güçlü hale geleceklerini söyledi.

Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur, ‘Türk markalarının iç ve dış pazar şansı’ konulu bir sunum gerçekleştirdi. Okutur, sıfırdan başladığı iş deneyimlerinde karşılaştığı olayları katılımcılarla paylaştı.

Gelir İdaresi Başkanlığı Kayıt Dışı Ekonomiyle Mücadele Müdürü Nazım Kankılıç ‘Türkiye’nin kayıt dışı ekonomiyle mücadele stratejisi’ konulu bir sunum yaptı.

Gittigidiyor.com Satış ve Pazarlama Direktörü Hakan Kayaman, ‘İnternet satışının mağazalara yansıması’ ve Wincor Nixdorf Bil. Sis. A.Ş. Genel Müdürü Attila Paternoster ‘Yazarkasalarda yeni dönem başlıyor’ başlıklı sunumlarını anlattılar. Datalogic ADC – Türkiye’den Argun Erşen ‘OT/VT teknolojilerinin geleceği’ ve Krea Direct Genel Müdürü Aycan Ferik ‘Perakendecilikte dijital uygulamalar’ konularına değindiler.

Başarı Uzmanı Mümin Sekman Hayat boyu başarı için: “Her şey seninle başlar” sunumu ile kişisel başarı için gerekli motivasyon konusunda katılımcıları bilgilendirdi.

Programın ikinci günü, Sagra üretim tesislerini ziyaret eden katılımcılar, Kabadüz-Gılıgılı Dağevi’nden Ordu’nun yemyeşil yaylalarını görme fırsatı buldular.

Konferansın ana sponsorluğunu Gökçelik, Tadelle ve Wincor Nixdorf üstlendi.  Arsis, Bafira, Bilkur, Colgate, Gürsoy, Kahkecizade, Karali Çay, Kebir, Metin Helva, Öziçler, Parex, Pedo, Royal, SMS, Üçge Ulusal Sponsorlar kategorisinde destek verirken, Bağdat Baharat da Lezzet Sponsoru oldu.