Page 3 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 3
1

BAŞKANDAN

Perakendede rekabet
küresel ligde devam edecek

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde son 15 yılda gerçekleşen ve pek çoğu devrim azalacak; tüketicimize ürünlerimizi daha etkin bir şekilde sunabileceğiz. Ve en önemlisi;
niteliğinde olan gelişmeler; tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektörünün sadece Türkiye’de değil; e-perakendenin bize sağladığı modern perakendecilikle, küresel
de itici gücü oldu. Malum ‘milenyum’ diye tabir ettiğimiz 2000'lerden bugüne, iş oyuncularımızın sayısı hızla artacak.
yapış biçimlerimiz oldukça değişti. İş dünyasından, gençlere neredeyse zamanla Bu arada “elektronik perakendecilik, geleneksel perakendecilik için büyük bir tehdit
yarışır hale geldik. Her ne kadar ilk dönemlerinde insanlar bazı güvenlik korkuları nedeni ile oluşturuyor” tabusunu da artık bir kenara bırakmalıyız. Evet, önümüzde oldukça rekabetçi
elektronik alışverişe uzak dursa da yapılan iyileştirmeler ve alınan önlemlerle artık internete bir dönem var. Ancak biz de bu yarışta yerimizi erkenden alır, yolumuzu doğru kurgularsak,
erişimi olan herkes, dünyanın bir ucundan diğer ucuna alışveriş yapabilme imkânını sahip. başarı da bizim olur. Teknolojiyi daha iyi kullanıp, yeni uygulamaları sistemimize daha
Teknolojinin hızlı ilerlemesi ve internet penetrasyon oranının son yıllarda hızlı şekilde hızlı adapte edip; tüketicilerimize daha farklı deneyimler sağladıkça, sektörümüzün 2023
artış göstermesi, sadece bilgisayar başında değil, mobil alışverişin de oyuna dâhil olması, hedeflerine el birliğiyle ulaşacağız.
e-perakendeyi yüzde 20’nin üzerinde büyüttü. Bu büyümenin bu yıl ve önümüzdeki yıl da Bu arada bildiğiniz gibi bizler, yerel perakende olarak geçen yıl yüzde 14 büyüme oranı ile ülke
aynı paralelde sürmesi öngörülüyor. Bu da demek oluyor ki, tüketiciler çevrimiçi alışverişi büyümesinin çok üzerinde bir büyüme oranına imza attık. 2014, bizim açımızdan oldukça
sevdi. Biz de bu dönüşüme ivedi olarak ayak uydurmalı, yatırımlarımızı ve stratejilerimizi verimli bir yıl oldu. Bu yıl ise ülkemizin en önemli gündem maddesi, 7 Haziran Genel Seçimleri
doğru kurgulamalıyız. Neden? oldu. Seçim yapıldı ancak nasıl bir koalisyon kurulacağı, erken seçime gidilip gidilmeyeceği
E-ticaret ile alışveriş yapan tüketici sayısı, toplam internet kullanıcı sayısının üçte birini konuları hala belirsiz. Seçim ortamının getirdiği belirsizliklere ek olarak mevsimsel
oluşturuyor. Uzmanlar bu oranının kısa süre sonra üçte ikiye çıkacağını öngörüyor. değişimlerle birlikte perakende sektörü, aylara göre değişiklikler sergileyecek. Ancak yine de
Türkiye’nin genç ve dinamik demografisi, internet kullanıcıları ile birlikte mobil kullanıcıların yerel perakende olarak bu yılı da çift haneli bir büyüme oranı ile kapatmayı öngörüyoruz.
alışverişi bu yolla gerçekleştirmesi, teknoloji devlerinin tüketicilere sunduğu görselle arama, Yerel perakendenin en büyük sorunu olan karsızlık konusunda tüm tarafların harekete
pazarlık yapma gibi inovatif çalışmaları, online ve offline alışverişi daha da iç içe getiriyor. geçmesi ise en büyük beklentimiz. Rekabetin oldukça yoğun olması ve düşük karlılık
Yani akıllı alışverişin kapıları her geçen gün aralanıyor. oranları bizleri her geçen gün daha zorluyor. Perakende sektörünün yatırımlarında lokasyon
Dilerseniz biraz da rakamlara göz atalım… Son 5 yılda internet üzerinden yapılan alışveriş sorunu, sektörde tatillerin düzenlenmesi gibi taleplerimizin de ele alınması en büyük
hacmi 88 milyar 123 milyon lira olarak gerçekleşti. İnternetten yapılan kartlı işlemlerin temennilerimizden. Dolayısıyla sektör aktörleri olarak beklentimiz, bir an önce yeniden
tutarı ise 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 34 yükselerek 30 milyar 664 milyon ekonomiye odaklanılması ve sorunlarımızın masaya yatırılarak, bizlerin de görüşleri
lira oldu. Rakamsal olarak da kendimizi geliştirmek adına da önümüzde, küresel ligde doğrultusunda hızla çözüme kavuşturulması. Ülke gündeminin ise elbette yeniden ekonomik
büyük fırsatlar var. Yani her gün on binlerce tüketiciye dokunan bizler, artık 7 gün 24 saat büyüme ve işsizlik temelli şekillenmesi.
milyonlarca tüketicimize dokunabileceğiz. Rekabet kabiliyetimizi kuvvetlendireceğiz. Bu vesileyle seçim sonuçlarının ülkemize hayırlı olmasını diliyor, Türkiye için güzel yarınlar
Verimliliğimizi artıracağız. e-perakendeye kendimizi adapte ederek, stoklarımızı daha iyi getirmesini umut ediyorum.
takip edip; maliyetlerimizi azaltacağız. Etkimizi her zaman olduğu gibi teslimatta, yüz yüze
iletişimle göstereceğiz. Dahası gereksiz harcamalar, satış-pazarlama ve dağıtım maliyetleri Saygılarımla,

Mustafa Altunbilek
TPF Başkanı
   1   2   3   4   5   6   7   8