Page 34 - PERDER 36
P. 34
ndem32

Orhan Köserecep

Serafood
Genel Müdür
Yerel zincirler, hızlı manevra kabiliyetleri sayesinde, değişen tüketici
taleplerini efektif biçimde karşılamakta ve sundukları müşteri deneyimi
sayesinde ülkemizin farklı ve zor coğrafyalarına taşıdıkları markalara güç
ve meşruiyet kazandırmaktadırlar. Değer zinciri sistemindeki rolü gereği
organize perakendecilik evrilmekte, gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Yerel
zincirler bu çeşitlenme ve zenginleşmenin bir tezahürü olarak her yıl daha
da güçlenmekte, güçlenirken de bu ülkenin markalarının büyümesinde
önemli rol üstlenmektedirler. Sera olarak bu yıl iç pazarda büyümek için
yerel zincirlere açılmayı planlıyoruz. Onlarla beraber Avrupa ve Amerika’da
geniş kitlelerin kullandığı ve benimsediği geleneksel ürünlerimizi ülkemiz
insanlarına da ulaştırmak niyetindeyiz.

Mehmet Göksu

Seyidoğlu
Genel Müdür
Yerli üreticiler ve KOBİ'ler için büyüme ve markalaşma yolunda can suyu
etkisi yapan yerel zincirlerin 10 yıllık perspektifte daha da güçleneceğini
ve organize perakendedeki payını ciddi oranda artıracağını düşünüyorum.
Sektör temsilcilerinin oyunu kuralına göre oynayarak kalite, Ar-GE, mali
disiplin, nitelikli iş gücü gibi konulara önem vermeleri; organik büyümelerini
daha sağlıklı devam ettirmeleri gerekli. Pazarın dinamiklerini yerelin
tecrübe ve manevra gücüyle birleştirerek yerel marketler büyük avantajlara
ulaşabilir. Geleneksel lezzetlerin üreticisi Seyidoğlu olarak satışlarımız
içinde yerel zincirler yüzde 40 paya sahip. Firma olarak yaza özel ürünler,
çocuklara dönük yeni çeşitler ve ev dışı endüstriyel tüketim ürünlerinde
öne çıkacağız.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39