“İşletmesine teknoloji yatırımı yapamayacak olanlar market açmasın, başarısız olur”
20 Mart 2015
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, tedarik zincirinden, satış ve stok adedine, aydınlatmadan yazılıma, artık marketlerde hemen her alanda teknoloji yatırımının şart olduğunun altını çizdi. Altunbilek, “Sektörümüzde yatırım yapmak isteyen işletmecilere, önemli bir uyarıda bulunmak istiyoruz: Mağazasını kontrol edemeyecek olan hiç kimse, market açmasın, başarısızlığa uğrar” dedi.
Perakendeci, üretici ve tedarikçi olmak üzere, perakende sektörünün 1 milyonu aşkın paydaşını aynı platformda bir araya getiren ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ Konferansı ve Fuarı öncesinde, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından İstanbul Point Otel’de bir basın toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya, TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, TPF Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Reşat Narman, TPF Yönetim Kurulu Üyeleri İhsan Korkmaz, Mahmut Kara ve İhsan Biçen’in yanı sıra Globus Fuar Kongre Yönetimi Başkanı Hakan Adıgüzel katıldı.
Toplantıda konuşan TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, 15-16 Nisan tarihlerinde bu yıl 7’ncisi gerçekleştirilecek olan YZB 2015’in ana temasının teknoloji olduğunu söyledi. Altunbilek, “Bu yıl, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nda, “Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan” temasıyla teknoloji konusunu işleyeceğiz” dedi. Türkiye genelinde ve KKTC’de faaliyet gösteren 16 derneğin çatı örgütü olarak, 369 üyeleri ile TPF olarak 3 bin 680 perakende noktasında hizmet verdiklerini aktaran Altunbilek, “Sektör olarak toplam istihdamımız yaklaşık 70 bin kişi. Bu istihdam rakamı ile perakende sektörü olarak, Türkiye’nin en büyük istihdam sağlayan üçüncü sektörüyüz. Geçen yıl yakaladığımız büyüme oranı ise yüzde 14. yerel zincir marketler olarak, toplamda 10 milyar dolarlık ciro ile Türkiye için oldukça önemli bir rakamsal karşılığa imza atıyoruz. 2023 yılı hedefimiz ise 70 milyar TL” diye konuştu.
Elde ettikleri rakamlar ışığında, perakende sektörünün geleceğinin çok parlak olduğunu aktaran Altunbilek, “Ancak gidilecek daha çok yolumuz, atmamız gereken daha çok adım var. Bu adımların en başında ise, teknoloji geliyor” ifadesini kullandı. Altunbilek, şöyle konuştu: “Hayat, artık her geçen gün daha da hızlanıyor. İşinden evine dönmeye çalışan ve bu arada alışveriş yapmak zorunda olan insanların, artık marketlerde kaybedeceği bir-iki dakikaya bile tahammülleri yok. Tüketici artık markete girdiğinde, istediği ürünü kolayca bulup, alışverişini, mümkün olan en kısa sürede bitirebilmek istiyor. Bu anlamıyla yakın zaman sonra, tüketicisine alışveriş esnasında zaman tasarrufu sağlayamayan marketlerin, tercih edilirliği maalesef düşecek.”
Günümüzde, elinin altındaki teknolojiyi en iyi biçimde kullanan ve teknolojinin konforu ile daha rahat olmayı ve zamandan kazanmayı keşfeden bir tüketici kitlesi bulunduğunun altını çizen Altunbilek, “Tüketicinin beklentisi, marketler için de geçerli olacak. Alışveriş tercihlerini, zaman ve konfor belirleyecek” diye konuştu. Teknolojik gelişmelere entegre olabilmek adına yerel marketlerin önemli bir avantajı olduğuna da dikkat çeken Altunbilek, şunları söyledi: “Perakende sektörü, bildiğiniz gibi, bütün iş süreçlerinin başında insan kaynağı olan, çok canlı bir sektör. Yerel marketlerin en büyük avantajı ise, hızlı hareket edebilme kabiliyetidir. Marketler, gelişmeleri yakından takip edebildiği, müşterisine birebir dokunabildiği için olan biteni iyi gözlemler; hızla karar alabilir ve hızlı uygular.
Biz de TPF olarak biliyoruz ki, teknoloji kullanımında yerel marketler, bu hareket kabiliyetini yine çok iyi değerlendirecek ve farkını ortaya koyacaktır.”
“Teknoloji yatırımı işletmeyi başarısızlıktan koruyor”
Teknolojiyi doğru kullanmanın, işletmelerin cirosuna önemli katkılar sağladığına değinen Altunbilek, şöyle devam etti: “Çünkü teknoloji kullanımı, işletmelere her şeyden önce ‘sağlıklı ölçümlemeyi’ getiriyor. Tedarik zincirinden, satış ve stok adedine, aydınlatmadan yazılım ve uygulamaya, artık hemen her alanda kullanılabilen teknoloji, maddi gider ve kayıpları önlediği gibi; kaybın en çok nerelerde yaşandığını net bir biçimde ortaya koyuyor ve işletme açısından en doğru çözümün bulunmasını sağlıyor. Sektörümüzde yatırım yapmak isteyen işletmecilere, önemli bir uyarıda bulunmak istiyoruz: Mağazasını kontrol edemeyecek olan hiç kimse, market açmasın, başarısızlığa uğrar” ifadesini kullanan Altunbilek, mağazaların kontrolü için tek yolun, teknoloji yatırımı olduğunu söyledi.
YZB 2015 Konferansı ve Fuarı’nda sektörün lider firmaları yeni ürün ve hizmetlerini tanıtacak ve yerli-yabancı sektör duayenleri, deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. Buluşmada, tüm katılımcıların ödeme sistemlerinden online alışverişe, market ekipmanlarından güvenlik sistemlerine kadar birçok alanda, teknolojik olarak yeni bakış açıları kazanmaları hedefleniyor.