Haberler

“KDV indirimi tüketiciye yarar, sepetler çok daha ucuza dolar”


28 Ağustos 2015

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek; manav, kırmızı et, bakliyat, unlu mamuller, zeytin ve zeytinyağı ürünlerinde KDV oranının toptanda olduğu gibi perakende de %8’den %1’e düşürülmesi çağrısında bulundu. Gerekli düzenlemelerle sektörün büyümesini yüzde 10’ların üzerine taşıyıp, istihdamda daha fazla katkı yakalanabileceğine dikkat çeken Altunbilek, tüketicilerin de sepetlerini daha ucuza doldurabileceğinin altını çizdi.

 Türkiye’nin istihdamda en büyük üçüncü sektörü olan perakende, istikrarlı büyümesini perçinlemek ve tüketicilerin daha ucuza alışveriş yapabilmeleri için KDV indirimini gündeme aldı. Yerel perakende zincirlerinin 377 üye ve 4 bine yakın satış noktasıyla yılda 10 milyar dolarlık ciroya imza attığını belirten TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, sektörün sürdürülebilir başarı yakalaması, 2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe ulaşabilmesi için KDV gibi düzenlemelere ihtiyaç olduğunu söyledi.

“YILSONU YÜZDE 14 BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Organize yerel perakendenin hedeflerine ulaşabilmesi için devlet tarafından desteklenme ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Altunbilek, “Yılsonu itibari ile ortalama yüzde 14 büyümeyi hedefliyoruz. Cumhuriyetimizin 100. Yılında ciromuzu 70 milyar TL’ye ulaşmaya çabalayan sektörümüz yalnız başına bırakılmamalı. Bu nedenle toptanda olduğu gibi yerel perakende de manav, kırmızı et, bakliyat, unlu mamuller, zeytin ve zeytinyağı ürünlerinde KDV düzenlemesi bekliyoruz. Bu ürünler tüketicilerin en çok ihtiyaç duyduğu ürünler olup geri dönüşümün en hızlı alınacağı ürünlerdir.” dedi.

“REKABET ETMEK VE UCUZA SATMAK İÇİN İNDİRİM İSTİYORUZ”

Yerel perakendenin agresif bir büyüme beklentisinde olmadan, istikrara dayalı bir şekilde çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Altunbilek, şu bilgileri verdi:

“KDV indirimi ile kayıt dışılık, haksız rekabet gibi önemli konuların önüne geçilirken, tüketiciler Türkiye genelinde daha ucuza alışveriş yapabilecek. Peki nasıl? Örneğin pirinci ele alalım. Bu ürün için alım yapıldığında 5.05 TL +0.05 KDV olduğunda 5,10 TL’lik maliyet oluşuyor. Satarken KDV % 1 yerine % 8 olduğunda maliyetimiz 5.05 TL+0.40 TL KDV olduğunda maliyet 5.45 TL olmaktadır. Dolayısıyla tüketici %7 indirimli ürünler alabilecek. Depolama, taşıma, iletişim, market kirası, istihdam, eğitim ve diğer giderler için de işletme karı olarak bu ürünü satmaya kalksanız 5,9 TL’ye geliyor ki, 1 kilo pirinci bu fiyata satmanız mümkün değil. Minimum kârlarla tüketicilerimizi memnun etmemiz, rekabet ederek gücü kendimizde bulmamız gerekiyor. % 8 yerine % 1 KDV tüketicide alım gücünü, bizlerde de rekabet gücünü; büyüme gücünü destekleyecek.”

 

EN ÇOK FİYAT ARTIŞI ÇAY VE YAĞLARDA YAŞANDI

Piyasalarda Temmuz ve Ağustos aylarının siyasi belirsizliğin gölgesinde seyrettiğini kaydeden TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, Ramazan ayı sonrasındaki 1,5 aylık dönemi de değerlendirdi. Süt ürünleriyle sebze meyve satışlarında artış yaşandığını söyleyen Altunbilek, bölgelere göre piknik mevsimiyle birlikte et ve tavuk tüketiminin arttığını belirtti. Altunbilek, mevsimsellikten kaynaklı bazı manav ürünleri, çay, ayçiçek ve zeytinyağında en çok fiyatı artan ürünler olduğunu kaydetti.