Haberler

“Önümüzdeki yıllar daha da zor geçecek”


18 Nisan 2017

Organize gıda perakende sektörünün en büyük organizasyonu olan Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nda (YZB 2017) gerçekleştirilen oturumlarda ekonomi ve perakende sektörünün geleceği katılımcılarla paylaşıldı. Moderatörlüğünü Bloomberg HT sunucusu Aslı Şafak’ın gerçekleştirdiği “Ekonomide Perakendeciyi Neler Bekliyor?” oturumda Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, Nielsan Türkiye Medya Araştırmaları Genel Müdürü Erdem Tolon ve Trakya Üniversitesi Öğretim, Ekonomist Prof. Dr. Sadi Uzunoğlu ekonomiyi ve yerel zincirleri değerlendirdi.

Organize gıda perakende sektörünün en büyük organizasyonu olan Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nda (YZB 2017) ekonomi ve perakende sektörünün geleceği Elif Şafak’ın modaretörlüğünde gerçekleşen “Ekonomide Perakendeciyi Neler Bekliyor?” oturumunda konuşuldu. Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, Nielsan Türkiye Medya Araştırmaları Genel Müdürü Erdem Tolon ve Trakya Üniversitesi Öğretim, Ekonomist Praslıof. Dr. Sadi Uzunoğlu’nun konuk olduğu oturumda ekonominin ve perakendenin geleceği masaya yatırıldı.

2016 yılının herkes için zor bir yıl olduğunu belirten Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü, “Perakende sektöründe gerek terör kaynaklı gerek ekonomik anlamda zorlu bir yılı geride bıraktık. Ülkede yaşanan bu gelişmeler dolayısıyla iş ilişkilerimizi de olumsuz olarak etkiledi. Şu an da içinde bulunduğumuz üzücü olaylar hem bizleri hem de yeni yatırım fırsatlarını tehdit ediyor. Komşularımızla yaşadığımız sorunlar ticaretimizi etkiliyor. Önümüzdeki dönemde tüm bu sorunları aşarak geliştireceğimi iyi ilişkilerle güçlü bir ekonomi ve istikrar sağlamayı temenni ediyoruz” dedi.

“YEREL ZİNCİRLER DİKKATLİ OLMALI”

Trakya Üniversitesi Öğretim Üyesi, Ekonomist Prof. Dr. Sadi Uzunoğlu da 2016’nın zor geçtiğini ancak önümüzdeki yılların daha da zor geçeceğini aktardı. Yerel zincirlerin bu zorlukları karşısında dikkatli olması gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Uzunoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yerel zincirler karşılaşılacak ekonomik sıkıntılara karşı ekonomik hesaplamalarını yapmalı ve günümüzde gelişen e-ticarete kayıtsız kalmaları lazım.2016 çok zor bir yıldı ancak 2017, 2018, 2019 üzgünüm ki daha da zor geçecek.”


“DİJİTALLEŞMENİN GERİSİNDE KALMAYIN”

Günümüzde dijitalleşmenin önemine ve gelişimine vurgu yapan Nielsan Türkiye Medya Araştırmaları Genel Müdürü Erdem Tolon ise, yerel zincirlerin dijitalleşmeyi takip etmeleri gerektiğini aktardı. Tolon, “Türkiye nüfusunun yüzde 60’ının cep telefonu, yüzde 90’ı internet kullanıyor. Çocukları dahil etmediğimiz takdirde Türkiye’de cep telefonundan internet kullanımı penetrasyonu yüzde 100. Tüketiciye ulaşmak için dijital gelişmeleri takip etmek şart” ifadelerini kullandı.

 

 

 

 

 

 

 

“PERAKENDE SEKTÖRÜNE GİRMEYECEĞİZ”

Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nda (YZB 2017) oturumdan önce konuşan Eti Gıda Satış Grup Başkanı Ahmet Cüneyt Volkan ise yerel zincirlerle birlikte yakın işbirlikleri yapmaları gerektiğini belirterek perakende sektöründe yerel zincirlere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

 

Son zamanlarda sıkça karşılaşılan soruları da yanıtlandıran Volkan, Eti olarak önümüzdeki dönemde perakende sektöründe yer almayacaklarını açıkladı. Volkan, şöyle devam etti: “Şu aralar sıkça perakende sektöründe yer alıp almayacağımız merak konusuydu. Bu konuya buradan açıklık getirmek isterim ki Eti olarak önümüzdeki dönemde böyle bir planlama içerinde değiliz. Biz kendi markalarımızla, kendi ürünlerimizle büyümek ve ürünlerimizi perakendeci müşterilerimize sunmak istiyoruz. Misyonumuz tüketimin olduğu her yerde ürünlerimizi bulundurmak.”

 

Yerel zincirlerin büyük marketler karşısında şanslı durumda olduğunu ifade eden Ahmet Cüneyt Volkan, “Siz yerel ihtiyaçları daha iyi biliyor ve tüketiciyi daha iyi tanıyorsunuz. Büyük marketlere göre daha esneksiniz. Taze ürünlerdeki yüksek performansınız devam etmeli, avantajınızı arttırmalısınız” dedi.