Perakende sektörü TPF’nin iftarında buluştu
23 Haziran 2016
Organize perakendenin en önemli halkalarından olan yerel zincir marketlerin çatı örgütü Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), geleneksel iftar yemeğinde sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Organizasyona PERDER üyelerinin yanı sıra üretici ve tedarikçiler olmak üzere 500’e yakın sektör paydaşı katıldı.
Perakende sektörüne yön verenler, Türkiye Perakendeciler Federasyonu’nun iftar yemeğinde bir araya geldi. İstanbul Cemile Sultan Korusu’nda gerçekleşen organizasyona perakendeci, üretici, tedarikçi olmak üzere 500’e yakın sektör temsilcisi katıldı.
“2016’YI DA ÇİFT HANELİ BÜYÜYEREK KAPATMAYI HEDEFLİYORUZ”
TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, geleneksel olarak düzenlenen iftar programında sektörün tüm temsilcileriyle bir araya gelmekten büyük mutluluk duyduklarını dile getirdi. Altunbilek, “TPF olarak önceliğimiz perakende sektörünü, yerel perakendeciliği güçlendirmek, tüm paydaşlarla tek yürek halinde çalışmak, rekabet seviyesini yukarı çekmek. Bundan tam 10 yıl önce başlayan yolculuğumuzda 100 üyemiz bulunuyordu. O dönemlerde ‘Perakende sektörü 3-5 ulusal oyuncu tarafından yönetilecek’ senaryolarına karşın biz aksini iddia ettik. Müşterilerimiz, üreticilerimiz, tedarikçilerimiz tüm paydaşlarımızla kurduğumuz bağ ile ulusal düşünüp yerel hareket ettik. Türkiye’yi uçtan uca dolaşarak hem çalışanlarımıza eğitimler verdik, hem de sektör temsilcileriyle buluştuk. Müşterilerimizin isteklerini dinledik. Uyguladığımız strateji, hayata geçirdiğimiz projeler sayesinde 100 üye ile başladığımız yolculuğumuzda bugün 337 üyeye ulaştık. Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti de dâhil olmak üzere Türkiye’de toplam 15 PERDER, 4 bine yakın satış noktasında 70 bini aşkın çalışanımız ile hizmet veriyoruz. Tek yürek halinde federasyonumuz çatısı altında güçlerini birleştiren yerel zincir marketlerimiz toplamda 10 milyar doları aşkın ciroya imza atıyor. Bu yıl da müşterilerimizin beklentilerini karşılayacak yaklaşımımız, hayata geçireceğimiz projelerle çift haneli büyümemizi perçinleyip, 2016’yı yüzde 11 büyüyerek kapatmayı hedefliyoruz” dedi.
“TOPLAM MARKET GRUPLARI İÇİNDE PAYIMIZ 37,7”
Yerel zincirlerin ulusal ve indirim mağazaları karşısında gerçekleştirdiği yarışta önemli bir gücü temsil ettiğinin altını çizen Altunbilek, “Toplam market grupları içinde yerel perakendenin satış payı yüzde 37,7’ye ulaştı. Bu tabloda tabiri yerinde ise aslan payı, yüzde 29,1 ile TPF’nin Edirne’den Ardahan’a yayılan üyelerine ait. Kıt kaynakları en iyi şekilde kullanarak ulaştığımız bu başarıda bizler kadar yanımızda olan, bu önemli yolculukta bizleri destekleyen tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyoruz” diye konuştu.