Haberler

Perakendeciler, Almanya yolcusu


13 Şubat 2014

Almanya’nın Düsseldorf kentinde 16 Şubat tarihinde ziyaretçilerine merhaba diyecek olan EuroShop Fuarı’na, Türkiye Perakendeciler Federasyonu yönetimi ve 16 bölgeden 60’ın üzerinde PERDER üyesi de katılıyor. TPF Başkanı Selamet Aygün, sektördeki tüm yeniliklerin ve teknolojilerin sunulduğu EuroShop fuarına büyük önem verdiklerini bildirdi

Perakende sektörünün en kapsamlı fuarlarından biri olan ve üç yılda bir düzenlenen EuroShop için geri sayım başladı. Uluslararası perakende sektörünün buluşma noktası olan ve bu yıl Almanya’nın Düsseldorf kentinde 16–20 Şubat tarihlerinde gerçekleştirilecek EuroShop Fuarı’na, Türkiye Perakendeciler Federasyonu yönetimi ile 16 bölgeden 60’ın üzerinde PERDER üyesi de katılacak.

 Sektördeki tüm yeniliklerin ve teknolojik gelişmelerin sunulduğu Düsseldorf Messe tarafından organize edilen EuroShop Fuarı, perakende sektörünün önde gelen temsilcilerinden genç girişimcilere kadar uzanan geniş bir katılımcı kitlesini ağırlayacak.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, kuruldukları yıldan bu yana perakende sektörünü geliştirmek, güçlendirmek ve rekabet seviyesini yukarıya çekmek için el birliği ile çalıştıklarını söyledi. Sektörle ilgili gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip ettiklerini dile getiren Aygün, dernek olarak fuarlara da büyük önem verdiklerinin altını çizdi. Özellikle uluslararası alandaki gelişmeleri görebilmek için yurtdışı fuarları önemsediklerini vurgulayan Aygün, bu nedenle sektördeki tüm yeniliklerin ve teknolojilerin sunulduğu EuroShop Fuarı’na da katıldıklarını söyledi. TPF olarak fuarda perakende sektörünü temsil edeceklerini vurgulayan Aygün, Türkiye’den EuroShop Fuarı’na katılan firma sayısının yıllar itibariyle artış gösterdiğine dikkat çekti.

Perakende sektörünün hızlı büyüdüğüne de işaret eden Aygün, Türkiye’deki organize perakendenin büyüme oranının her zaman genel büyümenin üzerinde olduğunu söyledi.

3 yılda bir yapılıyor

Ticaret sektörü ve yatırım gereksinimleri için çözümler sunan, geleceğin eğilimleri ve perakende sektörünün izlenimlerini yakından görmek açısından da önemli bir platform olan EuroShop Fuarı, en son 2011 yılında gerçekleştirildi. 2011 yılındaki fuara; Avrupa, Asya Amerika, Avustralya ve Afrika kıtalarından toplam 53 ülkeden 2036 firma katıldı. 107.000 metrekarelik sergi alanının yer aldığı fuar, toplam 107 bin 269 ziyaretçiyi ağırladı.