Haberler

Perakendecilerin Ege çıkarması

19 Ekim 2012

Türkiye’nin dört bir yanından 500 perakendeci, İzmir’de düzenlenen Ege Perakende Konferansı’nda bir araya geldi.

İzmir Ticaret Odası’nın desteği ile Türkiye Perakendeciler Federasyonu, Ege PERDER ve Retail Türkiye tarafından düzenlenen konferansta perakende sektörü 2023 hedeflerini açıkladı. 70 milyar Euro büyüklük hedefi koyan sektör yetkilileri yıllardır bekledikleri perakende ticâreti düzenleyen yasanın da çıkmasını istedi. Stantların kurulduğu konferansta Egeli üreticiler ile perakendeciler de görüşmeler yaptı.

Kaya İzmir Thermal Otel’de yapılan konferansa Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İTO Meclis Başkam Selami Özpoyraz, Ege PERDER Başkanı Veli Gürler, İTO Yönetim Kurulu Üyesi Vahdet Sarıkaya ve Asuman Nardalı Tokuş, Ege PERDER üyeleri ile Türkiye’nin farklı bölgelerinden yaklaşık 500 perakendeci katıldı. Konferansın açılışında konuşan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün, “Bundan sonra daha fazla işbirliği ve ortaklık yapacağız. Biz hem hızlı hem uzağa gitmek istiyoruz. 2023 yılında 1 milyar Euro’yu aşan 10 firma hedefliyoruz. Hedefimiz 70 milyar Euroluk büyüklüğe kavuşmak” dedi.

Perakende üst kurulu

En büyük arzularının perakende yasasının çıkması olduğunu belirten Aygün, geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na davet edildiklerini ve yasa ile ilgili görüşlerinin alındığını söyledi. Aygün, “Sektördeki uluslararası, ulusal ve yerel taraflar görüşlerini belirtti. Gümrük ve Ticaret Bakanımız Hayati Yazıcı döneminde bu yasanın çıkacağım tahmin ediyoruz. Enerjide, bankacılıkta üst kurul varsa, perakendede de bir üst kurul olmasını istiyoruz. Perakende kenara itilecek, kendi başına bırakılacak bir saha değil. Sektörü 3-5 firmanın eline kesinlikle bırakmamamız gerekiyor” diye konuştu. Yasada çalışma saatlerinin de düzenlenmesini önerdiklerini vurgulayan Aygün, çalışma sürelerinin hafta içinde belli bir saat aralığında sınırlandırılmasını, hafta sonunun da kesinlikle tatil olmasını istedi. Bu şekilde kaliteli eleman istihdamını da sağlayabileceklerini dile getiren Aygün, ayrıca meslek liselerinde perakencilik derslerinin konmasmı önerdi.

‘Konunun takipçisiyiz’

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkam Ekrem Demirtaş, Türkiye’de perakende sektörünün geç ama hızlı şekilde geliştiğini söyledi. 2011 itibariyle 14 bin 705 hiper ve süpermarket olduğunu belirten Demirtaş, Türk perakende pazarının Avrupa’da yedinci, dünyada onuncu sırada olduğunu ifade etti. Demirtaş, “2011’de 302 milyar dolar olan perakende sektörü büyüklüğünün 2015’te 421 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. Perakende sektöründe 1500 üyemiz var. Bu sektöre büyük önem veriyoruz. İç ticaretin düzenlenmesi ile ilgili 15 tasarı hazırlandı. İnşallah şimdi bu tasan kanunlaşacaktır. 15 gün önce Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile görüştüm. Bu konuda çalışmalar yapılıyor. Biz de bu çalışmaların içinde yer alıyoruz. Dileğimiz hipermarketlerin gücü karşısında küçüklerin ezilmemesi, haksız rekabetin önlenmesi ve mesleğin disipline edilmesi. Bu konunun takipçisiyiz” diye konuştu.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü Organize Perakende ve Ticaret Dairesi Başkanı Adem Başar ise, “Yasal altyapıyı hazırlıyoruz. Rekabet Kumlu’nun raporunu inceledik. 10 ülkenin mevzuatlanı da inceliyoruz. Eylül ayı içinde sektör temsilcileri ile bir araya geldik. Bu çalışmalar devam edecek” dedi’.

Ege PERDER Yönetim Kurulu Başkanı Veli Gürler, bu büyüklükte bir sektörün kurallarla düzenlenmesi gerektiğini söyledi. Gürler, “Semt pazarlarına ve merdivenaltı işletmelere karşı önlem alınmasını istiyoruz. Buralar perakende sektörüne yönelik haksız rekabet yaratıyor. Ayrıca perakende sektörünü düzenleyen yasanm bu yılsonuna kadar çıkmasını bekliyoruz”dedi.

Köfteci Ramiz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bircan Taşkınlar, Türk köftesinin baştın sırlarım anlattı. Ziylan Grup Kurucu Bşkanı Ahmet Ziylan da marka olmanın hikayesini katılımcılarla paylaştı.

Meryem Ana, Efes ve Şirince gezis

İzmir’deki konferansın ardından Meryem Ana Evi’ni ve Efes’i ziyaret eden perakendeciler, daha sonra Selçuk’un Şirince Köyü’ne geçti.