Haberler

Perakendenin yıldızları YZB 2017 için bir araya geliyor


06 Mart 2017

Perakende sektörünün on binlerce paydaşını bir araya getiren Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) Konferansı ve Fuarı’nın 9’uncusu kapılarını açmaya hazırlanıyor. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından 12-13 Nisan 2017 tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek YZB 2017’de “Dönüşüm” başlığı altında perakende sektöründeki verimlilik konusunun her yönüyle masaya yatırılacak.

Organize gıda perakendesinin en büyük fuar ve konferans organizasyonu olan YZB 2017, Globus Fuar ve Kongre Yönetimi tarafından iki günlük dolu dolu bir programla gerçekleştirilecek. Coca-Cola İçecek, Eti ve Unilever’in ana sporsorluğunda yapılacak etkinlikte şirketler, yeni ürün ve hizmetlerini interaktif stantlarla tanıtırken, sektör duayenleri deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak.

Önceki yıllarda olduğu gibi fuar ve konferans olmak üzere iki ayrı bölüm olarak misafirlerini ağırlayacak olan YZB 2017’nin konferans programında Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens, Unilever Dijital Direktörü Yüce Zerey, Bizerba Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Andreas Kraut, Red Bull Sporcuları Kenan Sofuoğlu ve Toprak Razgatlıoğlu konuşmacı olarak yer alacak.

HER ALANDA HER YÖNÜYLE VERİMLİLİK

Perakendenin en önemli buluşma noktası olan YZB’de her yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün lider firm1488786772_YZB_Gorsel_2alarının, yeni ürün ve hizmetlerini interaktif stantlarda ziyaretçilerle buluşturacağını dile getiren TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, “Perakende sektörüne yön veren en önemli markaların katılımıyla, sektörümüze yön veren duayen isimlerin değerli konuşmaları ile böylesi kapsamlı ve büyük bir organizasyonu 9’uncu kez gerçekleştirecek olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Verimliliğin, rekabet gücü için öneminden hareketle her yönüyle ele alındığı bir YZB 2017 yaşayacağız. Pazarlama’dan operasyona, iş gücünden finansa ve İK yönetimine kadar verimliliğin ana gündem konusu oluşturacağı buluşmamıza, iş süreçlerinde başarıyı verimlilikle perçinlemek isteyen tüm üyelerimizi, sektördeki tüm paydaşlarımızı bekliyoruz” dedi.

Etkinliğin katılımcıları arasında yer alacak olan perakende sektörünün önde gelen bazı şirketlerin temsilcileri ise konferans ve fuarın açılışı öncesinde şu mesajları verdiler:

YEREL ZİNCİRLER ATAKTA

Alparslan Özgüçlü (OBA Makarna CEO): Özellikle son on yıllık süreçte “Yerel Zincirler” sektör öngörülerinin aksine büyük bir atak yaparak organize perakendenin en büyük oyuncusu olmayı başardılar. Yapılan araştırmalar da göstermekte ki ciro büyümesi, sepet ortalaması ve metrekare başına ciro gibi parametrelerde yerel zincirler diğer kanallara nazaran daha fazla gelişim kaydettiler. 2017’nin sektör açısından toz pembe olmayacağı kesin. Tüm olumsuzluklara rağmen sektör hedefine odaklanmış durumda. Yurt dışında mağaza ve marka sayısındaki artış, alternatif Pazar imkanları, organize perakendenin hala düşük olması, 2017’ye dair iyimserliğimizi artırıyor.

 

İHTİYAÇLARI İZLEMEMİZİ SAĞLIYOR

Uğur Kızılkale (Hayat Kimya Türkiye Satış Direktörü): Perakende, gelişmeye oldukça açık ve gelecek vaad eden bir sektör. Yerel zincirler ise tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını anlayabilmekte ve tüketim alışkanlıklarındaki değişimleri izleyebilmekte büyük önem taşıyor. Türkiye’den doğup global alanda rekabetçi ürünlerle hızlı tüketim ürünleri sektöründe uzun yıllardır hizmet veren öncü şirketlerden biri olarak, yerel zincirlerle iş birliği en önemli önceliklerimizden biridir.

PERAKENDENİN PAYI ARTMAYA DEVAM EDECEK

Talat Topaç (Meysu Zincir Mağazalar Müdürü): Yerel zincirler özellikle küçük metrekareli ve kolay ulaşılabilir lokasyona sahip mağazaları ile, organize gıda perakendesinde her geçen gün payını arttırmaya devam etmektedir. Tüketici alışkanlıklarını ve alışveriş trendlerini takip eden bazı yerel zincirler, bu konuda bir adım daha öne çıkmakta ve sektörde pozitif yönde ayrışmaktadır. Organize gıda perakendesi sektörü geleceğin öne çıkan sektörleri arasındadır. İnsanoğlu var olduğu sürece gıda tüketimi ihtiyacı da sürekli olacaktır. 2017 yılında finansal yapısı güçlü olan perakendeciler sektörde payını arttırmaya devam edecektir.

VERİMLİLİĞİN ÖNEMİ ARTIYOR

Harun R. Akol (Sistem 9 Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü): Son yıllarda perakende sektöründe düşen büyüme hızı, artan rekabet ve maliyetler verimliliğin önemini öne çıkarıyor. Tek merkezden yönetilen Dijital Menü Board Sistemleri ile yeni nesil teknolojilerden yararlanan sektör temsilcileri, mağazalarına erişimi kolaylaştırırken, satışlarını ve sektörün büyüme oranını da artırmayı başarıyorlar. Bazı dönemlerde dalgalanmalar olmakla beraber, istikrarlı büyümesini koruyan sektörün, önümüzdeki yıllarda da büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Sektöre damgasını vuracak mega trendler, teknolojinin daha da önem kazanacağına işaret ediyor.

YZB ÖNEMLİ KAZANIMLAR SUNUYOR

Yüksel Danacı (Bağdat Baharat Genel Müdürü): Gıda perakendesi sektöründe önemli bir yere sahip olan yerel perakendecileri, üreticileri ve tedarikçileri bir araya getiren YZB; iş geliştirme adına önemli adımların atılmasını sağlamaktadır. Firmamızın bugüne gelmesinde desteğini her zaman hissettiğimiz yerel perakendeci dostlarımızla bir arada olmak, onları dinlemek, sektörümüzle ve firmamızla ilgili görüşlerini ve önerilerini almak, firmamızdaki gelişmeleri ve yeni ürünlerimizi onlara anlatarak karşılıklı ticari ilişkilerimizi güçlendirmek ve sürdürülebilir hale getirmek; YZB’nin sağladığı önemli kazanımlar olacaktır.

 YEREL ZİNCİRLER EN ÖNEMLİ YAPILARDAN BİRİ

Alp Öğücü (Lila Kağıt Genel Müdürü): Yerel zincirler, Türk halkını iyi tanımalarıyla, kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerini gözlemlemeleriyle, bu doğrultuda kurumları yönlendirip ihtiyaçları en hızlı şekilde karşılayabilmeleriyle, sektörün en önemli yapılarından birini oluşturuyor. Gelecekte duygulara dokunan kurumların ayakta kalabileceğini; müşterilerin nasıl hissettiğini anlayanların başarının anahtarını yakalayacaklarını düşünüyorum. Bu kurumlar altı anahtar kelime güven, kalite, deneyim, seçenek, hız, fiyat ile perakende sektörünün geleceğini yönetecekler.


GELECEĞİN ORGANİZE YAKLAŞIMI YEREL ZİNCİRLERDE

Abdurrahman Yıkılmaz (Mars Madencilik Genel Müdürü): Yerel zincirlerin organize ticarette hızlı hareket edebilme özellikleri ve gelişime açık yaklaşımlar sergilemeleri, en önemli özelliklerindendir. Sektörde önemli bir paya sahip olmaları, perakendede önemini hala muhafaza etmektedir. Yerel zincirler geleceğe dair daha organize yaklaşım sergilemektedir. Buna paralel zaman içerisinde de tüketici ihtiyaçlarının öngörülüp buna paralel alınması gereken aksiyonların hızlıca hayata geçirilmesi gerekmektedir.

SEKTÖR DEVLERİ YZB 2017’DE

Yerel Zincirler Buluşuyor, 9’uncu yılında da yerli ve yabancı birçok firmanın desteğiyle kapılarını aralayacak. Hazırlıkların tüm hızıyla sürdüğü YZB 2017’nin bu yılki sponsorları ise şöyle gerçekleşti;

Ana Sponsorlar                    : Coca-Cola İçecek, Eti, Unilever

Gala Yemeği Sponsoru       : Hayat Kimya

Kurumsal Sponsorlar                     : Nestlé, Parex, Sleepy

Resmi Sponsorlar                : Bağdat Baharat, Erpiliç, Mutlu Makarna, Oba Makarna, Sanset, Saray, Şenpiliç, Tadım

Oturum Sponsorları            : Eczacıbaşı, Lila Kağıt, Meysu, Red Bull, Sistem 9

Tematik Sponsorlar             : Marketyo (Mobil Uygulama), OSP Creative (Sahne, Dekor, Prodüksiyon), Port VALE (Transfer Hizmetleri), Şölen (Perakendenin Şöleni)

Destek Sponsorları              : Anavarza Bal, Billur Tuz, Danet, Fora Zeytin, Forsa Kağıt, Fresh’n Soft, HP, KOR-Mars Madencilik, Mor Yapım, Safya, Seyidoğlu, Tanem-Adalılar Kuruyemiş, Teksüt