Haberler

TPF’nin “Kategori ve Mağaza Yönetimi” eğitimi tüm hızıyla devam ediyor


16 Şubat 2017

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), sektördeki donanımlı ve kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak ve sektörün geleceğini şekillendirmek için ülke genelinde düzenlediği eğitimlere tüm hızıyla devam ediyor. P&G, Numil ve CHEP sponsorluğunda Ocak ayında başlanan “Kategori ve Mağaza Yönetimi” eğitimleri 4 bölgede gerçekleştirildi. Her ilde 2 gün süren eğitimlere Gaziantep, Ordu, Konya ve Van’dan 100’ün üzerinde yönetici katıldıvan1

Türkiye’nin istihdam yaratan en önemli sektörlerinin başında gelen perakende için son 2 yıldır eğitim seferberliği sürdüren TPF, dünya devlerinin sponsorluğunda organize ettiği “Kategori ve Mağaza Yönetimi” eğitimine yurt genelindeki kötü hava koşullarına rağmen devam ediyor. P&G, Numil ve CHEP sponsorluğunda; mağaza yöneticilerinin iş ve takım yönetim becerilerini geliştirmek, alan ve kategori yönetiminde verimliliği sağlamak amacıyla kurgulanan eğitimler 4 bölgede tamamlandı. Her ilde 2 gün süren; 11 ilden 500 yerel zincir mağaza yöneticisinin katılması hedeflenen eğitimler Nisan 2017’de tamamlanacak.

PERAKENDEDE YÖNETİME YENİLİİ BAKIŞ

Perakende sektörünün deneyimli ismi Esat İhsan Kocager‘in üstlendiği eğitimlerin ilk günü yerel zincir mağazalarda görevli koordinatör, bölge müdürü, yöneticileri, kategori pazarlama müdürleri ve uzmanlarına yönelik gerçekleştiriliyor. “Verimli Alan ve Kategori Yönetimi” başlığında gerçekleştirilen ilk eğitimde katılımcılarla müşteriyi anlamak, kararları etkileyen unsunlar, alışverişte kadın-erkek, genç-yaşlı tercihleri paylaşılıyor. CHEP sponsorluğunda düzenlenen eğitimde verimli kategori yönetimi, alan yönetimi, bölümlendirme gibi altın kurallar da aktarılıyor.

YENİ DÖNEM ETKİN MAĞAZA YÖNETİMİ

Mağaza müdürleri ile yardımcılarına yönelik kurgulanan “Etkin Mağaza Yönetimi” eğitimi P&G ve Numil sponsorluğunda gerçekleşiyor. İki başlıkta gerçekleştirilen eğitimlerin ilk bölümünde yerel zincirlerde mağaza iç deneyimi, iletişim, müşteri ilişkileri ve hizmet kalitesinin yönetilmesi; ikinci bölümde ise takım yönetimi, yaklaşım, motivasyonu artırmak için 5 başlık yöneticilerle paylaşılıyor. Güven, çalışan bağlılığı, çalışanlar arası çatışmaların yönetilmesi, raporlama ve sonuçları dikkate alma konularının ele alındığı eğitimlere şubat ayında Erzurum ve Trabzon’da devam edilecek. Mart ayında ise Bursa, Ankara ve İzmir’de gerçekleştirilecek.


“TÜM PAYDA
ŞLARIMIZLA EL ELE HEDEFLERİMİZE ULAŞACAĞIZ”

TPF üyesi yerel zincirlerde Türkiye’nin her noktasında maksimum tüketici memnuniyeti ve kalifiye personel yetiştirmek için kurgulanan eğitimlerde hakkında değerlendirmede bulunan TPF Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek; “Değerli sponsorlarımız desteği ve eğitmenlerimizin hazırladığı programlarla 4 ayda 11 ilde 500 yerel zincir marketin mağaza yöneticisine ulaşacağız. Maliyetlerin arttığı, dönemsel duraklamaların sıkça yaşandığı sektörümüzde eğitimi rekabetin en büyük anahtarı olarak görüyoruz. Yerel zincirler olarak toplam market grupları içinde satış payımızın yüzde 37,7’ye ulaşmasında tüm çalışma arkadaşlarımızın, paydaşlarımızın katkısı var. Hedefimiz 2023’te 70 milyar TL ciroya ulaşmak. 2 ayda gerçekleştirdiğimiz eğitimlerimize katılan yönetici ve çalışanlarımızdan aldığımız enerjiye bakacak olursak; paydaşlarımızın da katkıları ile el ele vererek bu hedefimize rahatlıkla ulaşacağımızı düşünüyorum” dedi.