Tüketicilerin marketlerde yeni vazgeçilmezi olacak ürünler YZB 2021’de tanıtılacak
06 Eylül 2021
TPF tarafından 15-16 Eylül 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) Konferansı ve Fuarı için geri sayım başladı. Gıda ve perakende sektöründe binlerce paydaşı bu yıl 12’nci kez buluşturacak olan YZB, GELECEK temasıyla kapılarını aralayacak. Market alışverişlerinde tüketicilerin vazgeçilmezi olan markalar yüzlerce yeni ürünü ilk kez YZB’de tanıtacak. Tüketicilerin yıldızı olan markaların tepe yöneticileri, YZB ile ilgili görüşlerini paylaştı.
Organize gıda perakendesinde yeni ürünlerin sergilenip, gelecek hedeflerinin belirlendiği YZB 2021, 12’nci yılında da iddialı içeriği ile kapılarını aralamaya hazırlanıyor. Bu yıl Coca-Cola İçecek, Evyap, Jacobs Douwe Egberts (JDE), Sütaş ve Yonca ana sponsorluğunda yapılacak dev buluşmada, şirketler yeni ürün ve hizmetlerini interaktif stantlarda binlerce sektör profesyoneline tanıtacak. İki gün sürecek organizasyonla ilgili Sleepy, Oba Makarna, Tibet-Sultanlar Holding, Teksüt, Mahmood Coffee, Önlem Botanika’nın tepe yöneticileri görüşlerini paylaştı.
ÇOK ÖNEMLİ FIRSATLAR SUNUYOR
Tüm paydaşların bir arada olduğu, yeni markaların gelişimine fırsat veren, istihdamı destekleyen ve ülke ekonomisine katkı sağlayarak sektöre değer kazandıran YZB’de yer almaktan mutluluk duyduklarını belirten Sleepy Satış Direktörü M. Salih Kurt, “Özellikle Anadolu’da üreten pek çok başarılı girişimcinin, sektörde sıkça ismini duyduğu satış noktalarıyla markasını buluşturması adına YZB’nin çok önemli fırsatlar sunduğunu düşünüyoruz. Sleepy olarak, tüketicilerimizin de sahiplendiği, pazar lideri olduğumuz ürünlerimizle, perakende sektörüne sağladığımız motivasyonla, şimdi sıra geleceği hep birlikte tasarlayacağımız YZB 2021’de kalıcı üstünlükler oluşturmakta” dedi.
“TÜKETİCİLERİN HASSASİYETLERİNİ YAKALIYORUZ”
OBA Makarna’nın her geçen gün büyüyen ve gelişen dünya ekonomisinde, pazar payını arttırarak, hızlı, sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme stratejisiyle çalışmalarına devam ettiğini belirten CEO Alpaslan Özgüçlü, “Küresel perakende sektöründe yaşanan yapısal değişimler sektörü baskı altına alsa da bilinçli tüketicinin artmaya devam etmesi umut vadediyor. Şeffaflık isteyen ve ürününü satın aldıkları markalardan etik değerlere bağlılık bekleyen tüketiciler, her geçen gün çoğalıyor. Dolayısıyla, biz üreticiler ve pazardaki perakendecileri ortak platformda buluşturan YZB; tüketicilerimizin hassasiyetlerini yakalayabilme fırsatı sağlıyor. Perakende sektörünün tüm paydaşlarını aynı platformda buluşturan YZB’de emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” açıklamasını yaptı.
“MÜŞTERİLER İLE BİR KÖPRÜ”
Sektöründe 76 yıldır Kenton, Camsil, Ernet, Arı Mama, Piknik, Saloon, Tibtrap gibi önemli markaları bünyesinde bulunduran Sultanlar Holding Genel Müdürü Haluk Köseoğlu şöyle konuştu, “Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerdeki öncü konumumuzu devam ettirmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Tüketicilerimizin her zaman erişebileceği, kalitenin ve güvenilirliğin sembolü olmuş saygın markalar ile önümüzdeki süreçte bölgesel bir güç haline gelmeyi hedefliyoruz. YZB, üreticiler ile tüketiciden önce müşterilerle sağladığı köprü göreviyle, sektörümüz için en önemli etkinliklerden biri. Bu önemli buluşma, firmaların kendilerini göstermesi ve anlatması için çok iyi bir fırsat. Yerel zincir temsilciler için de firmaları ve markaları, dolayısıyla ürünleri daha iyi tanımak ve ilişkileri sağlamlaştırmak, yeni iş ilişkileri kurmak bakımından karşılıklı istifade kaynağı konumuna ulaştı.”
YENİ DÖNEM GELİŞMELERİNE IŞIK TUTUYOR
Çalışmalarına 65 yıl önce başlayan ve bugün Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri kuruluşlarından birisi konumuna ulaşan Teksüt’ün geleneksel ve yenilikçi süt ürünlerini en kaliteli haliyle ürütmeye ve yaygınlaştırmaya odaklandıklarını belirten Teksüt Satış ve Pazarlama Direktörü Murat Keleş, “İçinde bulunduğumuz dönemde yaşam ve alışveriş alışkanlıklarımız değişiyor. Teknoloji içinde bulunduğumuz dönemi hakimiyeti altına alsa da odağımızın daha fazla insan, doğa ve çevre olması gerektiğini görüyoruz. Yeni dönemin gelişmelerine her zaman olduğu gibi Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı’nın ışık tutacağına inanıyorum. Perakende sektörünün nabzını yine YZB ile tutacağız; gelişmeleri ve geleceğe dönük öngörüleri yakından takip edeceğiz. Teksüt kalitesini ve lezzetini hem Türkiye’de hem de yurtdışında müşterilerimize ulaştırmaya devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.
YZB’ye ilk olarak katıldıkları 2019 yılında verimli bir organizasyon geçirdiklerini belirten Altunkaya Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mahsum Altunkaya, “Türkiye’nin en büyük hazır kahve ve sıcak içecek üretim tesislerinden birine sahip olan Mahmood Coffee’nin 30 yılı aşkın tecrübesiyle, dünya markalarıyla rekabet edebilen global bir marka olma yolunda ilerliyoruz. Üretim kapasitesi ve kalitesi ile dünya standartlarında entegre bir tesis olan fabrikamızda teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kapasite ve verimliliğimizi sürekli arttırıyoruz. Bu yıl da tematik sponsor olarak YZB’de yer alarak iş birlikteliklerimizi arttırmayı hedefliyoruz” dedi.
Sektörde 21’nci yılını kutlayan Pakten Sağlık’ın Önlem Bebek Bezi ile Gaziantep ve bölgesinde başlayan yolculuğu bu yıl lanse ettikleri yeni ürün Önlem Botanika ile devam ettiğini ve şirketin iddiasını yukarı taşıdığını belirten Önlem Botanika Yönetim Kurulu üyesi Hüseyin Tepe ise “Bugüne kadar olduğu gibi, gelecekte de odağımızda insanı tutarak ve işimizi istikrarlı bir şekilde kaliteli yaparak projelerimizi geliştireceğiz. İlk defa yer aldığımız YZB’ye Kurumsal Sponsor olarak katılmaktan; Türkiye’nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine, ürünlerimizi Türk tüketicisiyle buluşturmaktan ve tüm paydaşlarımızla bir arada olmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu vesile ile tüketicilerimizin kaliteli ürünlere daha kolay ve hızlı erişimini, gelişen teknoloji ve dijital dönüşümle birlikte değerlendirecek ve hep birlikte geleceği tasarlayacağız” açıklamasını yaptı.