Prof. Dr. Gonca Telli

Müşteri Yolculuğu

24 Mayıs 2018Müşteri Yolculuğu

Ramazan ayı münasebetiyle “Hoşgeldin Ya Şehri Ramazan!” gibi güzel sözlerle cami mahyaları ışıklanıyorken marketler de Ramazan dolayısıyla hummalı bir çalışmaya girdiler. Bu ayki yazıma ilişkin olarak perakendede neler etkili oluyor neler yapılması lazım gibi sorular üzerinde düşünürken bir süredir bilhassa doktora öğrencilerimle birlik üzerinde durduğumuz bir konu olan ... devamı


Perakendecilikte Müşterinin Çorbada Tuzu: Bütünleşik Pazarlama Anlayışına Geçiş

22 Ocak 2018Perakendecilikte Müşterinin Çorbada Tuzu: Bütünleşik Pazarlama Anlayışına Geçiş

Bu seferki yazıma müşterinin de çalışanların da “Çorbada Tuzu Olması” gerekliliğini dile getiren deyimimizle başlamak istiyorum. Ülkemizde perakendecilik rekabet koşullarının ağırlaşmasıyla bilhassa bir sokak ya da cadde üzerinde çok sayıda market veya zincirlerin açılması gibi durumlardan dolayı giderek güçleşmektedir. Gerçekten de böylesine zorlu bir rekabete katlanmak ... devamı


Banu ile Mehmet ve hatırlı pazarlama

04 Aralık 2017Banu ile Mehmet ve hatırlı pazarlama

İngilizcesi” Influencer (influensır) marketing- Türkçeye “Hatırlı Pazarlama” diye çevirmişler. Bizdeki “Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı var” sözünü akla getiriyor. Hatırlanmak için gereken bir şeyler olmalı diyen bir düşünce silsilesinden yola çıkıyor. Belirttiğim Atasözü gibi aslında hatırlanır her öge pazarlama için önemli bir unsur haline ... devamı


Ucuz etin yahnisi

13 Kasım 2017Ucuz etin yahnisi

“Ucuz etin yahnisi yavan olur” bizim atasözlerimizdendir. Bu sözün söylenmesi bir ürünün ucuz olmasının sebebi hakkında düşünülmesi gerektiğidir. Çünkü bu ürün neden ucuzdur konusunun irdelenmesi gerekir. İşletmeci gözüyle baktığımızda eğer bir ürün ucuz ve ekonomikse bireyler ekonomik düşünür ve ucuz ürünü seçerler. Ancak pazarlamacı gözüyle bakılırsa daha farklı ... devamı