YZB Türkiye’ye açılıyor, ilk buluşma Ankara oldu
24 Mayıs 2024
Organize gıda perakende sektörünün öncü organizasyonu Yerel Zincirler Buluşuyor, bu kez kapılarını Ankara’da açtı. Her yıl sektörün nabzını tutmakla kalmayan, aynı zamanda geleceğin rotasını belirlemek için kritik bir platform olan YZB’nin yereldeki ilk rotası olan Ankara ayağı, Hilton Garden Inn’de gerçekleşti. Ankara Perakendeciler Derneği (PERDER) ev sahipliğinde iki gün sürecek etkinlikte katılımcı ve sponsor firmalar önümüzdeki dönemde market raflarında yer alacak ürünlerini sergilerken, sektörün onlarca duayen ismi, gıda perakendesinin yarınına şekil vermek için YZB’de buluştu.
Sektörün başlıca sorunları olan mağaza açılışları, private label, gramaj ve çalışma saatleri konusunda yasal düzenlemelerin üreticiden tedarikçiye, satış noktasından vatandaşlara kadar herkesi mutlu edeceğini belirten Ömer Düzgün; “Perakende Yasası’ndaki eksik ayaklar sadece sektöre değil, genel ekonomiye ve vatandaşlarımıza da zarar veriyor. Gün birlik olma ve tek yürek hareket etme zamanı. Sektör olarak ortak hedeflere yürümezsek, belirlenen hedeflere ulaşmak bir hayal olacak” dedi.
Organize gıda perakende sektörünün öncü organizasyonu Yerel Zincirler Buluşuyor, bu kez kapılarını Ankara’da açtı. Her yıl sektörün nabzını tutmakla kalmayan, aynı zamanda geleceğin rotasını belirlemek için kritik bir platform olan YZB’nin yereldeki ilk rotası olan Ankara ayağı, Hilton Garden Inn’de gerçekleşti. Ankara PERDER ev sahipliğinde iki gün sürecek etkinlikte katılımcı ve sponsor firmalar önümüzdeki dönemde market raflarında yer alacak ürünlerini sergilerken, yüzlerce sektör temsilcisi gıda perakendesinin yarınına şekil vermek için YZB Ankara’da buluştu.
Organize gıda perakende sektörünün öncü organizasyonu Yerel Zincirler Buluşuyor, bu kez kapılarını Ankara’da açtı. Her yıl sektörün nabzını tutmakla kalmayan, aynı zamanda geleceğin rotasını belirlemek için kritik bir platform olan YZB’nin yereldeki ilk rotası olan Ankara ayağı, Hilton Garden Inn’de gerçekleşti. İki gün sürecek etkinlikte katılımcı ve sponsor firmalar önümüzdeki dönemde market raflarında yer alacak ürünlerini sergilerken, sektörün onlarca duayen ismi, gıda perakendesinin yarınına şekil vermek için YZB’de buluştu.
Focus Fuar ve Kongre Yönetimi’nin organizatörlüğünü üstlendiği YZB etkinliğinde, 2009 yılından bu yana insan kaynakları, markalaşma stratejileri, teknolojik dönüşüm, verimlilik artışı, çevresel sürdürülebilirlik ve yerel üretim gibi sektörün geleceğini şekillendirecek önemli konu başlıkları ele alındı. Katılımcı ve sponsor firmalar, temsil ettiği yüzlerce markanın yeni ürün ve hizmetlerini tanıttığı YZB Ankara, Coca-Cola İçecek, Doyum, Erpiliç, Seğmen, Şölen ve Vindex ana sponsorluğunda düzenlendi.
“REKABETİ MAĞAZA SAYILARIYLA DEĞİL, SUNDUĞUMUZ DEĞERLERLE YAPALIM”
Düzgün konuşmasında, küresel ekonomik çalkantılar, iklim değişikliği ve çevresel sorunlar gibi zorluklara işaret ederek sektörün birlikte hareket etme ve dayanışma göstermesi gerektiğini vurguladı. Rekabetin rakamsal mağaza sayılarıyla değil, sunulan değerle sağlanması gerektiğini belirten Düzgün, YZB’nin yerel ve yerli üreticileri, tedarikçileri ve yeni ürünleri market işletmecileriyle buluşturarak sektör sorunlarına ve yarınına ışık tutmak için yeni bir açılım yaptığını ifade etti.
YZB’nin yerel ve yerli üreticileri, tedarikçileri, yeni ürünleri, market işletmecileriyle buluşturup, sektör sorunlarına ve yarınına ışık tutmak için yeni bir açılım yaptıklarını belirten Düzgün; “Federasyonumuzun kuruluşunun gerçekleştiği Ankara’dan başladığımız YZB açılımını önümüzdeki süreçte farklı illerde de düzenleyeceğiz. Üreticilerimizin kıymetli ürünlerini ve yerel lezzetleri Türkiye’deki yerel zincirlerin raflarına taşımak, üretici ve tedarikçilerimiz için yeni kapılar aralamak için kararlıyız. İstanbul’daki organizasyondan farklı olarak yerelde düzenleyeceğimiz etkinliklerde üyelerimiz ve meslektaşlarımızın sorunlarını masaya yatıracağız, düzenleyeceğimiz çalıştaylarla bölgelere özel stratejiler geliştireceğiz. Yerel zincirler olarak ülkemize, sektörümüze ve vatandaşlarımıza sunduğumuz katma değeri artırarak daha da gelişmesine katkıda bulunacağız” dedi.
“KURALSIZ AÇILIŞLAR, TÜM TARAFLARA ZARAR VERİYOR”
Konuşmasında sektörün sorunlarına da değinen Ömer Düzgün; “Yerel zincirler olarak bizler nasıl daha fazla katma değer yaratırız diye çalışıp, projelerimizi hayata geçirirken, sektörde köşe kapmaca yarışları devam etti. Alt alta, üst üste mağaza açılışları devam ediyor. Market mağaza enflasyonu rekora doğru gidiyor. Türkiye’nin dört bir yanında 50 binin üzerinde market mağazası var. Bu kuralsız açılışlar, sadece sektöre değil, genel ekonomiye ve vatandaşlarımıza da zarar veriyor. Sürecin tekelleşmeye doğru evrildiği günümüzde, ne yazık ki, fiyatla, gramajla, markalaşmanın önünü kesmeye kadar giden bir süreç yaşıyoruz” açıklamasını yaptı.
“REKABET AVANTAJI GETİRECEK”
Yerel zincirlerin rekabete karşı olmadıklarını, haksız rekabete karşı olduklarını belirten TPF Başkanı, “Perakende Yasası’ndaki eksik ayakların giderilmesi sektörün tüm taraflarına rekabet avantajı getirecek, mutlu edecek. Mağaza açılışlarının kuralla gerçekleşmesi, private label ürünlerle birlikte düşük gramajlı ürünlerin raflarda aynı fiyata satılması gibi alınacak hızlı önlemler hem sektöre hem de vatandaşlarımıza nefes aldıracak” dedi.
“BİRLİK OLMA, TEK YÜREK HAREKET ETME ZAMANI”
Ekonomik koşullar nedeniyle vatandaşların satın almak istedikleri ürünleri araştırıp, fiyatları karşılaştırıp, ihtiyaçlarını 5-6 noktadan karşıladıklarını belirten Ömer Düzgün gıda ve gıda perakendesinde birlik olmanın ve tek yürek hareket etmenin zamanının geldiğine vurgu yaparak şöyle konuştu: “Zor bir dönemden geçiyoruz. Önceki yıllarda yüzde 60 olan kartlı alışveriş oranı bu yıl yüzde 80’i aşmış durumda. Böylesi bir ortamda masanın tüm tarafları elimizi taşın altına koymalıyız. Yereller olarak biz rekabete karşı değiliz. Herkesi kucaklayacak, sektörümüzü güçlendirecek adımların atılması için önerilerimizi gündeme getiriyoruz. Örneğin discount mağazalarda vatandaşlarımızın karşılaştıkları, ‘daha ucuz’ algılatılmaya çalışan private label ürünlerin yanında markalı muadil ürünler de yer almasını talep ediyoruz. Düşük gramajlı ürünlerin marka ürünlerle aynı fiyata satıldığı o raflarda tek bir düzen olması gerektiğine dikkat çekiyoruz. Çalışanlarımıza gelişim imkanı sunmak ve sevdikleriyle daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için çalışma saatlerinde düzenlemeye gidilmesi gerektiğini gündeme getiriyoruz. Sektör olarak ortak hedeflere yürümezsek, sorunları görmezden gelirsek, tüketicilere alınması gereken tedbirleri aktarmazsak, onlara kusursuz bir deneyim sunmazsak, sektör olarak şeffaf olmazsak belirlenen hedeflere ulaşmak bir hayal olacak.”