Perder 41. Sayı - page 110

108
adresleme sistemi, dinamik bir ürün yerleşim planogramı,
ölçülmüş verilerle belirlenen teşhirde öncelik verilecek ürünler
analizi ve yok satmayı engelleyen raporlama sistemleri bunlar-
dan sadece birkaçıdır.
Lojistikte sipariş karşılama oranımız ölçmeden önce %60’larda
iken, bu gün % 99.7’lere kadar yükselmiştir. Dolayısıyla tüm bu
süreçleri iyi ölçüp yönetmeye ve yöneticilerinizle aynı noktaya
doğru bakmaya başladığınızda, başarının gelmesi kaçınılmaz
olur.
Her zaman verdiğim bir örnek var; sizler de bilirsiniz, matema-
tikte kesirli sayılarda işlem yapabilmek için mutlaka paydaları
eşitlemeniz gerekir. Paydaları aynı değerde birleştiremezseniz
sonuç alamazsınız.
Biz de grup olarak sadece süreci yöneten arkadaşlarımızla
değil, sürecin içerisindeki tüm çalışanlarımızla paydalarımızı
eşitlemeye çalışıyoruz. Kolay, anlaşılır, uygulanabilir ve ma-
ğazalarımızın gerçeklerine uygun bir sistemle, süreçlerimize,
bizim baktığımız pencereden bakmalarını sağlıyoruz.
“Riski yaymayı hedefledik”
Perakende sektörü, Türkiye'de de yakaladığı hızlı büyüme
trendiyle dikkatleri üzerine çekti. Biz, bu büyüyen sektörde
öncelikle adımlarımızı sağlam ve doğru atmak koşulu ile büyü-
meyi hedefliyoruz. Tatbak, Hakmar Gıda, Hakmar Mağazacılık
adı altında farklı konseptlerde müşterilerimize hizmet veren
şirket gruplarımız mevcut. Bu sayede riski yaymayı hedefledik.
Büyüme politikamızı öz değerlerimiz üzerine konumlandırarak,
yani kredi gibi borç para almaya yönelmeyerek, daha güvenli
büyümeyi hedefliyoruz. Bununla birlikte bu gelişen sektörde
de yerimizi koruyabilmek için, teknolojiye ve insan kaynağına
yatırım yapmak, private label ürünlerimizin oranını arttırmak
ve verimli çalışmak gibi unsurların önemini anlayıp, politikala-
rımızı bu çerçevede uygulamak niyetindeyiz.
“Verimliliğimiz arttıkça rekabette daha güçlü olduk”
Artan rekabet koşulları, mevcut kaynakları iyi planlamanızı,
en verimli şekilde kullanmanızı zorunlu kılıyor. Her geçen gün
perakende pazarı büyürken, rekabet şartları ve müşterilerinizin
beklentileri sürekli artıyor. Bu beklentileri karşılayan ve hizmet
kalitesini yükselten başarılı perakendeciler bir adım öne
geçiyor
Gurup olarak tüm süreç-
lerimizde maliyet odaklı
çalışmalar yaparak, en
uygun maliyetlerle beklenen
faydayı sağlamak için çabalı-
yoruz. Süreçlerimizi ciddi bir
şekilde ölçerek, verimli bir
şekilde nasıl yürütürüz bun-
ların çalışmasını yapıyoruz.
Bizim için temelde paydaşla-
rımızın, müşterilerimizin
ve çalışanlarımızın ortak
mutluluğu esas. Bu sonucu
en verimli şekilde sağlamak
işimizin özetidir aslında.
Süreçlerdeki verimliliğimiz
arttıkça rekabette daha
güçlü ve avantajlı olduğu-
muzu görüyoruz.
Daha az mağaza,
daha verimli iş
2014 yılı Hakmar için iyi bir
yıldı. Bölgemizde onlarca
rakibimiz ciddi miktarda
mağaza açmalarına rağ-
men, yeni mağazalarımızı
hariç tuttuğumuzda % 20’nin üzerinde reel bir büyüme
kaydettiğimizi görüyoruz. 2015 yılında da sayısal büyümenin
dışında mağaza verimliliğimizi ve potansiyelimizi arttırmak ve
mağazalarımızı daha ferah ve modern görünüme kavuşturma
konusunda çalışmalarımız devam edecek. Sayısal olarak
büyümek için verimli olmayan noktalara mağaza açmaktansa,
gerekirse daha az mağaza açarak daha verimli iş çıkarmayı
düşünüyoruz.
Bir gün bakkalımızın önünden, büyük
marketlerden birinin servis aracından
bizimmüşterilerimizin hipermarket
poşetleriyle indiğini gördüğümde,
artık daha farklı düşünmenin ve
değişen müşteri beklentilerini
karşılayabilmek için, aynı oranda
bizim de işimizi büyütmemiz ve
değişmemiz gerektiğini düşündüm.
RÖPORTAJ
1...,100,101,102,103,104,105,106,107,108,109 111,112,113,114,115,116,117,118,119,120,...124
Powered by FlippingBook