Perder 41. Sayı - page 104

102
SİVİL TOPLUM
Doğrudan Pazarlama
İletişimcileri Derneği,
sahada pazarlama
faaliyetlerinin
geliştirilmesi adına
çalışmalarını sürdürüyor.
Perakendecİlerİn
yedek satış gücüyüz
İletişim ve pazarlama yöntemlerinin hızla değiştiği günümüzde, basına
servis edilen bir doküman veya postalanan bir insert markaların ihtiyaçla-
rına artık tek başına cevap veremez oldu. Doğru hedef kitleye ulaşmanın
yolu ise; daha çok dokunmaktan, duygulara hitap etmekten ve de anında
tepki ölçmekten geçiyor desek yanılmış olmayız. Seçilmiş kitlelere yönelik
olarak yapılan pazarlama faaliyetleri günümüzde daha kabul görür bir ça-
lışma. Bu alanda dernekleşerek, DPİD (Doğrudan Pazarlama İletişimcileri
Derneği) hayata geçirdiği çalışmalarla hem sektörü büyütüyor hem de sek-
töre artı değer kazandırıyor. Geçtiğimiz günlerde DPİD Başkanlığı görevini
devralan Alper Sesli ile derneğin çalışmalarını ve hedeflerini konuştuk.
DPİD hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
DPİD 9 yıl önce kuruldu. Dernek temel olarak, pazarlamanın çizgi altındaki
müşteriye doğrudan dokunulabilen bütün kategorilerini bünyesinde top-
luyor. DPİD şu an için 2 milyar TL’lik bir endüstrinin en büyük oyuncularının
temsilcilerinin olduğu bir dernek. DPİD; Türkiye’deki saha pazarlama, veri
tabanı, dijital ve etkinlik tabanlı pazarlama ajanslarının tek temsil noktası.
Bu dört branştaki ajanslardan oluşuyor. Sahada pazarlama kanalı bütün
alışveriş merkezlerindeki çalışmalardan, büyük marketlere, mağazalardaki
ürün yerleştirmelere kadar bambaşka bir dünya. Esasında tüketiciye en
doğrudan ulaşılan bütün şeyler bunun içinde. 21. yüzyıldayız bir de bunun
reddedilmez bir dijital pazarlama tarafı var artık. Bu bakımdan da işin
diğer önemli kısmı da veri tabanı yönetimi. Çünkü dijital kullanacaksan
veri tabanına ihtiyacın var. Veri tabanı demek CRM demek, müşteriyi doğru
yakalayabilmek demek, buna bağlı da özel pazarlama formatları geliştir-
mek demek.
Yine derneğin önemli taraflarından biri, etkinlik yönetimi pazarlaması tara-
fı. Etkinlik yönetimi pazarlaması tarafına baktığımızda tüketici ile müşteri
arasında etkinlik tabanıyla, pazarlama metotlarının bütününün yürütül-
mesi var. Dünya üstünde FEDMA bu işi yapıyor. FEDMA’nın Türkiye’deki
temsilcisi de biziz. Aynı zamanda çok yoğun insan çalıştırılan bir endüstri
olduğu için devlet için de muhatap bir kanalız. İş ve işçi güvenliği ile ilgili
veya anlaşmazlıklar ilgili durumlarda hakem kurullarından bir tanesiyiz.
Alper Sesli
DPİD Başkanı
1...,94,95,96,97,98,99,100,101,102,103 105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,...124
Powered by FlippingBook