Perder 41. Sayı - page 100

Pazardaki rekabet koşullarını nasıl buluyorsunuz?
Bal kategorisinde, Türkiye’de kayıtlı olarak üretim yapan,
kendini kanıtlamış markalar bal piyasasının %50’sini oluştu-
ruyor. Bunun dışında tağşişli ve taklitli bal üretimi yapan farklı
markalar, düşük maliyetlerde kampanyalar düzenleyerek
satış yapıyor. Bu sebeplerden dolayı tüketicilerin, güvenilir
firmaların ürünlerini tüketmelerini tavsiye ediyorum.
Merdiven altı üretim pazarı nasıl etkiliyor?
Şu anki mevcut konumda özelikle bal pazarında taklit, tağşiş
ve kalitesi düşük, denetimsiz, etiketsiz, piyasa değerinin
altında, düşük maliyetli ürünlerin satışının yapılması tüke-
ticilerin bala olan güveninin tamamen bitmesine yol açıyor.
İlgili birimlerin, firmaları çok sıkı denetimlerden geçirerek
merdiven altı üretimi ve etiketsiz bal satışını engelleyeceğini
düşünüyorum.
Piyasada çok sayıda bal markası var. Balın güvenilirliğini
belirleyen nedir?
Öncelikle merdiven altı üretim ve glikozdan üretilen bal, tüke-
time büyük oranda sekte vurdu. Tüketiciler, güvenilir bal al-
mak için öncelikle ürünün markasına, üretim tarihine, nerede
üretildiğine, üretici firma bilgilerine, parti numarasına, garanti
bandına dikkat etmeli. Ayrıca doğal bal, zamanla kristalize
(halk deyimi ile şekerleme) olabilir. Eğer bitki nektarında gli-
koz oranı fazla ise, bal zamanla kristalize olabilir ve doğal bir
olaydır. Balın kristalize olması, balın glikoz, su partikül varlığı
ve depolama sıcaklığı ile de alakalıdır. Tüketiciler, kristalize
olmuş balı 45 derece suda ısıtarak tekrar kullanabilirler.
Ürün çeşitliliğiniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Zara Bal süzme bal ve petek kâse çeşitleri ile üretim yapıyor.
Süzme Çiçek Balı, Süzme Çam Balı, Kâse Petek Bal, Kara
Kovan Kâse ve Petek Çerçeve Bal ürünleri mevcut. Ayrıca 2014
yılı hasadında elde edilmiş olan Polen’i de Zara olarak müşte-
rilerimizin beğenisine sunduk.
Üretim kapasiteniz hakkında neler söylersiniz?
Hasat yılından bir sonraki yılın üretim, stok ve satış planlama-
sı doğrultusunda hammadde tedariki yapıyoruz. Yıllık 3000
ton üretim kapasitesine sahip olan firmamız; 2013 yılında 750
ton süzme bal, 750 ton farklı kiloda petek bal grubunda top-
lam 1500 ton üretim yaparak, ortalama %25 büyüme sağladı.
Zara Bal’ı pazarda nasıl konumlandırıyorsunuz?
Şu an itibari ile Türkiye’nin 40 ilinde bayilikleri bulunan, yerel
ve ulusal zincirlerin pazar raflarında yer almış bir firmayız. An-
kara’da bölge deposu kurmuş, İstanbul’da yeni bölge deposu
açma hedefleri bulunan firmamız 2015 yılında tüm iç pazarda
yer almayı hedefliyor. Yurt dışı ile alakalı olarak da bayilikler
ve ihracat çalışmaları devam ediyor.
Şu anki mevcut konumda özelikle
bal pazarında taklit, tağşiş ve
kalitesi düşük, denetimsiz, etiketsiz,
piyasa değerinin altında, düşük
maliyetli ürünlerin satışının yapılması
tüketicilerin bala olan güveninin
tamamen bitmesine yol açıyor.
Zara Karakovan
Sepet Bal
RÖPORTAJ
98
1...,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99 101,102,103,104,105,106,107,108,109,110,...124
Powered by FlippingBook