Yazarlar

Perakende sektöründe yeniden yapılanma


Kurumsallığa geçiş yol haritasında ilk çalışma

 Müşteri ilişkileri ve algı yönetimi

Perakende sektöründe öncelikli olan iletişimin samimiyeti

Sevginiz ne kadar gerçek?

Sonsuz aşk mı vaadedilen?

Yoksa sadece temel İhtiyaçlar mı sizi arada sırada da olsa bir araya getiren?

Ne sunuyorsak sunalım bunu almak isteyecek, ihtiyaç duyacak ya da sahip olma arzusunu hissedecek müşterilerimiz kimler?

Bizim müşterimiz kimdir?

Nerelerde oturur?

Hayatı nasıl yaşar?

İhtiyaç duydukları nelerdir?

Nasıl bir ortam arzular?

Ne konuşur? Nerelere gider? Dedikodu yapar mı? Nelerin dedikodusunu yapar?

Hangi gazeteleri okur?

Bu soruları daha da çeşitlendirebilir ve öncelikli hedef kitlemizi sorularımıza doğru cevaplar vererek belirleyebiliriz.

Hedef kitlemle benim mağaza konseptim, ürün çeşitliliğim, ürün fiyatlandırmam, ürün dönüş hızım, ürün sergilemem, hizmet anlayışım arz talep dengesinde mi?

Müşterilerim bana kolaylıkla ulaşabiliyorlar mı?

Ben, hedef kitlem yani;müşterilerim tarafından nasıl algılanıyorum?

Nasıl algılanmak istiyorum?, Diğerleri neler yapıyor onların müşterisi kim?

Bu çalışmalarla ancak mevcut tabloyu ve sonra hedeflenen resmi görebilirim. Bugünün fotoğrafıyla hedefteki resmin yaklaşması için de stratejimi çalışır belirlerim.

 

Mavi Okyonusta temiz sularda olmak

‘’Me to’’ kızıl denizde yüzmeden yani “herkesin yaptığını herkes gibi yaparak ben de varım, ben de öyle yapıyorum’’ diye taklit eden olmadan,

kızıl denizin kirlenmiş sularından çıkıp,

Kendimi nasıl mavi okyanusta konumlandırabilir nasıl farklılaşabilirim?

 

Mavi Okyonus stratejisi:

Azalt/Çoğalt

Varet/Yoket

Sektörde herkesin yaptığı neyi artık yapmayacaksın?

Herkesin yapmadığı kimsede olmayan neyi varedeceksin?

Neyin oranını azaltacak, herkeste olan neyin oranını arttıracaksın?

En güzel örnek Pegasus. Uçakta herkeste olan ikramı yok etti.İsteyen olursa ayrıca parayla sunuyor. Bilet fiyatlarını otobüs fiyatlarına indirdi.

Bir başka örnek Circle De Soleil. Sirklerin tümünde hayvanlar varken hayvanlarla olan şovu yok etti.

Tema ve öykü kattı, eğlenceyi arttırdı.

Daha pek çok örnek sıralayabilirim farklı stratejilerle Mavi Okyanusta yüzmeyi başaranlaraJ

Peki siz ne yapmaktasınız?

Herkesten biri mi yoksa takip edilen misin?

Farklılığınızı ortaya koyabileceğiniz  başarı öyküleri yazmanızı diliyorum.