Yazarlar

Ciro’ya odaklanmak…


26 Haziran 2012

Ticaretin kuralı diye söyleriz hep birbirimize. Ticaret kuralları oysa resmi makamların dışında pek de öyle yazılı çizili bir şeyler yoktur. Bizlerin kendi içimizde yaptığımızı uyguladığımız ve istediğimiz kurallardır.

Bir isletme olarak bir yere yatırım yapacağımız ve ya mağaza açacağımıza zaman bazı kıstaslarımız vardır. Hemen hemen hepimizin ayni şeylere odaklanırız.

Ne kadar ciro yaparım!

Ne kadar kar ederim!

Bunlarda bir sorun yok tabii ki, isletmeniz varsa ve yasamasını istiyorsanız bunu düşünmelisiniz bu gayet doğal şeydir. Lakin artik bazı şeyleri değiştirmenin zamanı geldi diye düşünüyorum.

Hepimiz müşterinin alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini biliyor ve önemsiyoruz. Ve ona göre de önlem alıyoruz. Peki, niye yapıyoruz? Ayakta kalmak ve sürdürülebilir bir şirket, kurum ve isletme olmak için dediğinizi duyar gibiyim.

Peki, her şey değişirken bir kendi kafamızdaki ve geçmişten gelen öngörülerimizi değiştirebiliyor muyuz?

İste buna evet diyen de, hayır diyen de, kısmen diyen de söyleyen olabilir.

Evet, hepsine katılıyorum ama değişen veya değişmesi gereken nedir diye sorarsanız onu da açıklayacağım.

Odaklanmak bize neler katacağını sanırım çok iyi biliyorsunuz. Bu konuya bir olaya bir objeye odaklanmak bize basarîyi getirmektedir. Ama bu odaklanmak öyle sade odaklanmak değil,rüyalarına girmesi deriz ya tüm hücreleri ile odaklanmak bize basari yolunu acar.Burada teknolojinin ve diğer tüm imkanları kullanmak da basari anahtarlarından birisidir.

O halde bizler neye odaklanırsak basari çizgimizi yükselttiğimize göre biz neye odaklanmalıyız?

Odaklanırken sadece o ani değil bir sonraki zamanları da düşünmeliyiz.Derler ya her iki tarafında mutlu olması gerekmektedir.

Tek taraflı mutluluk tek kanaati bir kur gibidir.Uçmayı zanneder ama sürekli yere çakılır.O da odaklanmış uçmaya ama tek kanadının olmadığını ve uçamayacağını umudunun bittiği ve basarisiz denemeler sonunda anlayacaktır.O zaman ne yapmalı her iki kanadımızın da sağlam ve bizi uçurulabilir olması gerekmektedir.Daha sonrası ise bunun sürdürülebilir olası için gelecek planları yapılmalıdır.

İste biz de isletmemizde yeni bir yer açacağımız zaman neye odaklanmalıyız?

Evet ciro,kar olmalı ama buna odaklanmak sanki amaç ve aracın karıştığı anlamına gelmiyor  mu?

Burada çok önemli bir konu daha mevcut,arkadaşlar.İste bu da sizlerin isletmenizi vezir de rezil de edecek bir olgu yani personel yani insan kaynaklarıdır.

İste tam burada odaklanmamız gereken şey sürdürülebilir bir isletme ve kurumlar için yeni açacağımız bir isletmede odaklanmamız gereken şey orada ne kadar çok kişiye istihdam yani is imkanı sağlamak olmalıdır.

Siz “ben burada 10 kişiye istihdam yani is imkânı sağladım, çok mutluyum”dediginizde zaten isletme iyi yönetildiğinde ciro da kar da gelecektir.

Sistem içinde yapılan islerle cironuz artacaktır. Sizin amacınız istihdamı artırmak olduğunda kapılar size bir bir açılacaktır. Personeliniz size daha siki bağlanacak daha verimli çalışacak sizin üzerinde odaklanmadığınız ama içten de ciro da artsa iyi olur dediğiniz şey gerçekleşmiş olacaktır.

Odağınız insan kaynakları ve istihdam olduğunda her yeni yer açtığınızda kaç aileye ekmek verdiğiniz için mutlu olacaksınız. İste o zaman personelleriniz “bu isletme bizim için acildi”olgusuna kapılacak ve verimini artıracaktır.

O halde bir amaç gerekli o da istihdam olmalı. Bu bize araç olan ciroyu da kar’ı da peşinden getirecektir. Böylece odaklanmamız dogru olduğunu perakendenin ve firmaların en büyük sorunu olan nitelikli personel sorununu da yavaş yavaş çözerek görmüş olacağız.

O halde ataların dediği gibi zikir ve fikir meselesi tüm mesele. Ayni zamanda günümüz yüzyılında çok sık yapmış olduğumuz hatalardan birisi olan araç ve amaç karıştırması bizleri yavaş yavaş eritiyor.

Bizler bir yere isletme açma sebebimizi unutmaz isek basarîyi da kaybetmemiş oluruz. Unutulmamalıdır ki bir yere mağaza veya isletme açmak oradaki müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak içindir. Ayni zaman da bu ihtiyaçlarının içinde istihdamı sağlamak olduğunu da unutmayalım.

Müşteri ve personel odağında olan şirketler daima sürdürülebilirliklerini sağlamışlardır. Her fırsatta personelin daha da verimli çalışması adına eğitimler, aktiviteler düzenlemişler ve motivasyonla verimliliği en üst seviyelere çıkarmışlardır.

Hatta artik insan kaynakları yerine insan derlerleri departmanları oluşturulmaktadırlar. İnsanı bir değer olarak gördüğünüzde ve ona yatırım yaptığınızda hem siz hem de sektör daha da verimli olacaktır.

O halde en önemli hazinemiz olan personelimizin istihdamına yönelik yaptığımız tüm çalışmalar isletmemizi daha da ileriye taşıyacaktır.Her açtığımız mağazamızı veya isletmemizi orada daha çok istihdam sağladığımız için acarsak geleceğe daha da güvenle bakabiliriz,