Page 117 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 117
Sıcak satış 119 PERAKENDE SÖZLÜĞÜ
Belli bir rut planı dahilinde mağazalara,
Soğuk satış Tamamlayıcı satış
Belli bir rut planı dahilinde sipariş, satış ve dağıtım amacıyla Aynı kategoriden ürünlerin
yapılan sevkiyatlardır. Tedarikçi birlikte teşhir edilmesidir.
müşteri ihtiyaçlarının açısından avantajları; müşteriden Örneğin bakla ile dereotu, tahin
belirlendiği ve müşteri odaklı hızlı sipariş toplamak, daha fazla ürün ile pekmez, diş fırçası ile diş
satışın gerçekleştiği bir satış satmak, çabuk tahsilat yapmaktır.
Perakendeci açısından avantajları ise; macunu gibi.
yöntemidir. Ancak sıcak her zaman taze ürün bulundurmak, stok Çapraz satış
satışta olduğu gibi anında yükünü ve stok maliyetini düşürmektir. Ayrı kategoriden ama beraber
kullanım alışkanlığı olan
teslimat gerçekleşmez. ürünlerin birlikte teşhir edilerek
Ürünleri sıcak satışta olduğu satılmasıdır. Örneğin çilek ile
gibi stoklarda bulundurmak pudra şekeri, piliç ile fırın poşeti,
da gerekmez, siparişe göre meyve ile meyve bıçağı gibi.

üretilebilir.

Mark-Up
Bir işletmenin yıl içindeki satışlarının toplam değeri ile maliyetleri

arasında oluşan farktır.
Kâr marjı= 100x (Satışlar- Toplam maliyet / Toplam maliyet)

Veya ürün bazlı bakılırsa;
Kâr marjı= 100x (Satış fiyatı- Alış fiyatı / Alış fiyatı)
Perakende sektöründe maliyete endeksli kâr marjı
hesaplanmamalıdır. Çünkü bütün gelir ve giderlere, satış cirosuna

endekslenerek bakılır.

Net kâr marjı
Firmanın faaliyetleri sonucunda satışlarını hangi oranda
kâra çevirdiğini ifade eder. Brüt satış kârından giderlerin

düşülmesiyle ortaya çıkan net satış kârının, net satış
tutarına bölünmesi ile bulunur.

Net kâr marjı : Net satış kârı / Net satış tutarı
   112   113   114   115   116   117   118   119   120