Page 114 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 114
2PERAKENDE SÖZLÜĞÜ Pareto prensibi
İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto’nun 1904 yılında yaptığı bir gözleme
Benchmarking dayanır. Ülkesindeki refahın yüzde 80’inin, nufusun en çok yüzde 20’si
Kelime anlamı kıyaslamadır. Bir şirketin
kendisini rakipleri ile karşılaştırıp, en iyi tarafından paylaşıldığını belirler.
uygulamaları örnek alarak zayıf yönlerini “80/20” kuralı ışığında; birçok sektör, “değişkenlerin yüzde 20’si,
geliştirmesi demektir. Taklitçilik değildir.
Felsefesinde “aynen almak” değil, “adapte sonucun yüzde 80’ini oluşturur” ilkesine göre parametrelerini
oluşturdular.
etmek” yaklaşımı vardır.
Perakendecilik alanında ;
Kombin . Müşterinin yüzde 20’si, cironun yüzde 80’ini sağlar.
Fransızca kökenli kombinasyon kelimesinden . Satılan malların yüzde 20’si, cironun yüzde 80’ini sağlar.
. Şirket karlarının yüzde 80’i, müşterilerin yüzde 20’sinden gelir.
türemiştir. Farklı nesnelerin ve parçaların Sonuçta; bu örnek parametreleri artırmak ve listelemek önemlidir. En
birbirlerini tamamlayarak bir bütün önemli yüzde 20’leri belirleyip, mali olanakları oraya yönlendirmek, en
oluşturması anlamına gelir. Modadaki
kötü yüzde 20’leri belirleyip elemek gerekir.
anlamı ise; birbirinden farklı kıyafetlerin,
aksesuarların biraraya getirilerek bütünlük Kişisel satış
Satış görevlisi ile müşteriler
sağlanmasıdır. arasında gelişen doğrudan
Renk, desen, model, ayakkabı ve çanta ve sözlü pazarlama çabasıdır.
uyumu önerileri, müşteri odaklı satışın ön
şartıdır. Müşteri güveni ve sadakati sağlar. İletişimin tezgahta veya
telefonda gerçekleşmesi neticeyi
değiştirmez.
Empati
Kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine
koyarak, o kişinin duygularını, düşüncelerini
ve isteklerini anlayabilme becerisidir.
Perakende sektöründe çok gerekli bir
düşünce şeklidir. Zira bazen müşteriniz,
bazen tedarikçiniz, bazen ekip arkadaşlarınız
ile duygudaşlık gerekebilir. İş geliştirmede,
verimliliği artırmada iyi bir araçtır.
İtalyan ekonomist Vilfredo Pareto’nun 1904 yılında yaptığı bir gözleme
Benchmarking dayanır. Ülkesindeki refahın yüzde 80’inin, nufusun en çok yüzde 20’si
Kelime anlamı kıyaslamadır. Bir şirketin
kendisini rakipleri ile karşılaştırıp, en iyi tarafından paylaşıldığını belirler.
uygulamaları örnek alarak zayıf yönlerini “80/20” kuralı ışığında; birçok sektör, “değişkenlerin yüzde 20’si,
geliştirmesi demektir. Taklitçilik değildir.
Felsefesinde “aynen almak” değil, “adapte sonucun yüzde 80’ini oluşturur” ilkesine göre parametrelerini
oluşturdular.
etmek” yaklaşımı vardır.
Perakendecilik alanında ;
Kombin . Müşterinin yüzde 20’si, cironun yüzde 80’ini sağlar.
Fransızca kökenli kombinasyon kelimesinden . Satılan malların yüzde 20’si, cironun yüzde 80’ini sağlar.
. Şirket karlarının yüzde 80’i, müşterilerin yüzde 20’sinden gelir.
türemiştir. Farklı nesnelerin ve parçaların Sonuçta; bu örnek parametreleri artırmak ve listelemek önemlidir. En
birbirlerini tamamlayarak bir bütün önemli yüzde 20’leri belirleyip, mali olanakları oraya yönlendirmek, en
oluşturması anlamına gelir. Modadaki
kötü yüzde 20’leri belirleyip elemek gerekir.
anlamı ise; birbirinden farklı kıyafetlerin,
aksesuarların biraraya getirilerek bütünlük Kişisel satış
Satış görevlisi ile müşteriler
sağlanmasıdır. arasında gelişen doğrudan
Renk, desen, model, ayakkabı ve çanta ve sözlü pazarlama çabasıdır.
uyumu önerileri, müşteri odaklı satışın ön
şartıdır. Müşteri güveni ve sadakati sağlar. İletişimin tezgahta veya
telefonda gerçekleşmesi neticeyi
değiştirmez.
Empati
Kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine
koyarak, o kişinin duygularını, düşüncelerini
ve isteklerini anlayabilme becerisidir.
Perakende sektöründe çok gerekli bir
düşünce şeklidir. Zira bazen müşteriniz,
bazen tedarikçiniz, bazen ekip arkadaşlarınız
ile duygudaşlık gerekebilir. İş geliştirmede,
verimliliği artırmada iyi bir araçtır.