Page 110 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 110
İSTATİSTİK PERDER üyelerİ'nİn
açılış performansı
Ortakalan Araştırma Grubu tarafından değerlendirmelerini görebilirsiniz. marketleri dahil etme nedenimiz
hazırlanan araştırmamızda 10 ve daha “Market” kelimesini “içerisinde bütün PERDER üyelerinin fiziki büyüme
üzeri şube sayısına PERDER üyesi gıda satışı da olan perakende satış rakamlarının dergi sayfaları dahilinde
marketlerin geride bıraktığımız iki noktaları” olarak tanımladığımızı ve verilmesinin mümkün olmayışıdır.
aylık dönemindeki performanslarını satış kalemleri içerisinde gıda olmayan; Dergi ölçeğine sığabilecek ve PERDER
değerlendiriyoruz. “elektronik market”, “yapı market”, üyelerinin istikrarlı büyümesi hakkında
Aşağıdaki tablodan 101 zincirin 2015 “tekstil market” gibi isimlere sahip olan sektörde fikir oluşturabilecek bir
yılı Nisan - Mayıs ayları sahip oldukları perakende noktalarını listemizin dışında veri oluşturmak adına bu kriter
ve açmış oldukları yeni mağaza sayısını tuttuğumuzu tekrar belirtiriz. uygulanmıştır.
ve hemen ardından da bunların toplu Dergimizdeki listeye 10 şube ve üzeri
Ortakalan Araştırma Grubu
SIRA ZİNCİR MARKET 1 HAZİRAN 2015 1 NİSAN 2015 FARK 1 1 HAZİRAN 2014 FARK 2
1 Hakmar Express (İstanbul discount) 300 300 0 275 25
2 Çağrı Semt (İstanbul – Discount) 183 162 21 79 104
3 Bizim Toptan Satış (Ulusal) 160 160 0 155 5
4 Mopaş (İstanbul) 100 100 0 100 0
5 Pekdemir (Denizli) 99 91 7 87 12
6 Çağdaş (Ankara) 87 86 1 80 7
7 Yunus (Ankara) 74 74 0 67 7
8 Altunbilekler (Ankara) 72 71 1 70 2
9 Seyhan Ekspres (Bursa - Discount) 65 60 5 50 15
10 Peynirci Baba (Kocaeli) 60 58 2 52 8
11 Başgimpa (Ankara) 54 54 0 53 1
12 Rammar (İstanbul) 49 49 1 49 0
13 Soykan (Ankara) 46 46 0 44 2
14 Akyurt (Ankara) 45 45 0 46 -1
15 Çağrı (İstanbul) 42 41 1 39 3
16 Fiskomar (Giresun) 40 40 0 34 6
17 Tahtakale Spot (Antalya) 40 39 1 39 1
açılış performansı
Ortakalan Araştırma Grubu tarafından değerlendirmelerini görebilirsiniz. marketleri dahil etme nedenimiz
hazırlanan araştırmamızda 10 ve daha “Market” kelimesini “içerisinde bütün PERDER üyelerinin fiziki büyüme
üzeri şube sayısına PERDER üyesi gıda satışı da olan perakende satış rakamlarının dergi sayfaları dahilinde
marketlerin geride bıraktığımız iki noktaları” olarak tanımladığımızı ve verilmesinin mümkün olmayışıdır.
aylık dönemindeki performanslarını satış kalemleri içerisinde gıda olmayan; Dergi ölçeğine sığabilecek ve PERDER
değerlendiriyoruz. “elektronik market”, “yapı market”, üyelerinin istikrarlı büyümesi hakkında
Aşağıdaki tablodan 101 zincirin 2015 “tekstil market” gibi isimlere sahip olan sektörde fikir oluşturabilecek bir
yılı Nisan - Mayıs ayları sahip oldukları perakende noktalarını listemizin dışında veri oluşturmak adına bu kriter
ve açmış oldukları yeni mağaza sayısını tuttuğumuzu tekrar belirtiriz. uygulanmıştır.
ve hemen ardından da bunların toplu Dergimizdeki listeye 10 şube ve üzeri
Ortakalan Araştırma Grubu
SIRA ZİNCİR MARKET 1 HAZİRAN 2015 1 NİSAN 2015 FARK 1 1 HAZİRAN 2014 FARK 2
1 Hakmar Express (İstanbul discount) 300 300 0 275 25
2 Çağrı Semt (İstanbul – Discount) 183 162 21 79 104
3 Bizim Toptan Satış (Ulusal) 160 160 0 155 5
4 Mopaş (İstanbul) 100 100 0 100 0
5 Pekdemir (Denizli) 99 91 7 87 12
6 Çağdaş (Ankara) 87 86 1 80 7
7 Yunus (Ankara) 74 74 0 67 7
8 Altunbilekler (Ankara) 72 71 1 70 2
9 Seyhan Ekspres (Bursa - Discount) 65 60 5 50 15
10 Peynirci Baba (Kocaeli) 60 58 2 52 8
11 Başgimpa (Ankara) 54 54 0 53 1
12 Rammar (İstanbul) 49 49 1 49 0
13 Soykan (Ankara) 46 46 0 44 2
14 Akyurt (Ankara) 45 45 0 46 -1
15 Çağrı (İstanbul) 42 41 1 39 3
16 Fiskomar (Giresun) 40 40 0 34 6
17 Tahtakale Spot (Antalya) 40 39 1 39 1