Page 107 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 107
105

Perakendenin yeni rakipleri artık internet üzerinden ortaya çıkıyor. Perakende KONUK YAZAR
internet üzerinden e-ticaret ile müşterilerine ulaşmaya çalışırken; pazarlama,
reklam, halkla ilişkiler ve insan kaynakları departmanları ise internetteki en etkin
kanal olan sosyal medya / dijital iletişim ile hedef kitlelerine ulaşmaya çalışıyor.

müşterilere ve çalışanlara ulaşmak için en etkili kanal kesinlikle sosyal medya. Çünkü yüzden şirket çalışanlarınıza sosyal medya sayfalarınız hakkında eğitim ve bilgilendirme
sosyal medyada şirketinizi takip etmesi yeterli. Hatta takip etmese bile sosyal medya yapmalı ve onların sosyal medya desteğini almalısınız. Sosyal medyadaki paylaşımlarınızı
reklamları ile hedef kitleye ulaşmak mümkün. çalışanlarınız da beğenip, kendi hesaplarında paylaştıkça çok daha fazla müşteriye ulaşmış
Artık çok sayıda Ceo, YK üyesi ve üst düzey yönetici aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. olacaksınız. Bunun için de Sosyal medyadaki şirket sayfanızda sık sık çalışanlarınıza da yer
Şirket yöneticileri kadar şirket çalışanları da sosyal medyayı çok yoğun biçimde kullanıyor. vermenizi gerekiyor. Onlar için yaptığınız etkinlik ve şirket içi haberlerin de sosyal medyada
Sosyal medyada şirket sayfaları ve kariyer sayfaları hızla artıyor. Şirketler, hem kendi yer alması gerekiyor.
çalışanlarına hem de potansiyel çalışanlara artık Facebook, Twitter ve LinkedIn üzerinden Sosyal medyada sadece insert veya indirim haberi yayınlayarak başarılı olmanız mümkün
ulaşıyor. Hem firmadan müşteriye (B2C) hem de firmadan firmaya ( B2B) iletişim kurarken değil. Bu, uzun vadeli ve stratejik bir iletişim şekli. Sosyal medyada sadece ürün satan
sosyal medya kullanılıyor. bir şirket değil; yaşayan, hayatın içinde olan ve insan odaklı bir şirket olduğunuzu fark
Şirket çalışanları, şirketin sosyal medyadaki en önemli güçlerinden biri. Sosyal ettirmeniz gerekiyor. Bu sürece çalışanlarınızı da dâhil ederek, etkinliğinizi daha da
medyadaki şirket sayfalarının mutlaka şirket çalışanlarınca desteklenmesi gerekiyor. hızlandırabilirsiniz.
Şirket çalışanlarının takip etmediği şirket sayfanızı, müşterileriniz de takip etmez. O

Aşağıda bir Sosyal Medya Kontrol listesi yer alıyor. Bu listedeki soruları cevaplayarak şirketinizin sosyal medyadaki gücünü ölçebilirsiniz.
Sosyal Medya Kontrol Listesi

Soru Evet Hayır
Facebook üzerinden müşterilerinizle iletişim kurduğunuz bir Facebook şirket sayfanız var mı?
Twitter üzerinden müşterilerinizle iletişim kurduğunuz bir Twitter şirket hesabınız var mı?
LinkedIn üzerinden müşterilerinizle, potansiyel ve var olan çalışanlarınızla iletişim kurduğunuz bir LinkedIn şirket sayfanız var mı?
Sosyal Medya yönetimini profesyonel olarak yapıyor musunuz? ( Bu konuda bir Sosyal Medya ajansı, uzman veya danışmanlık desteği aldınız mı?)
Şirketinizin çalışanları için hazırlanmış bir sosyal medya kullanım politikası/prosedürü var mı?
Şirketinizin Sosyal medya kullanım politikası/prosedürü konusunda çalışanlara eğitim verildi mi?
Sosyal Medyada şirket markanız için Monitoring ( izleme) yapılıyor mu?
Sosyal Medya kanalları için ayırdığınız bir reklam bütçesi var mı?
Şirketinizde Sosyal Medya sayfalarınızın/hesaplarınızın kullanımından sorumlu biri var mı?
Sosyal Medyada kullandığınız hesap/sayfaların verimliliğini ölçüyor musunuz?

Eğer cevaplarınızda evetler çoğunlukta ise, siz sosyal medyadaki gücünüzü kullanan bir şirketsiniz. Eğer hayırlar çoğunlukta ise sosyal medyadaki gücünüzü kullanamayan bir şirketsiniz ve uzun dönemde bu durum satışlarınızdan çalışanlarınıza her şeyinizi negatif olarak
etkileyecek demektir. Bu listeye göre temel hedefiniz ise, bu soruların hepsinin cevabını evet yapmak olmalı. Çünkü sosyal medya, müşterilere ve çalışanlara ulaşmak için kullanabileceğiniz en etkili kanal.
1- Türkiye sosyal medya Lideri: http://bit.ly/1djzddj
2 - Tazedirekt.com e-ticareti iyi yöneten perakende e-ticaret şirketlerinden biri. internet sayfası ve sosyal medya kanalarını kullanımı örnek olacak nitelikte
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112