Page 106 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 106
UK YAZAR104
Şİrketİnİzİn sosyal
medyadakİ gücünün
farkında mısınız?
Dünya, internet ve sosyal medya ile birlikte değişiyor ve değişirken
Cengiz Çatalkaya şirketlerin iş yapış biçimlerini de dönüştürüyor. Peki, siz bu değişimin
neresindesiniz? Sosyal medyadaki gücünüzün farkında mısınız?
Danışman – Eğitmen Google’ın, Türkiye’nin de dâhil olduğu 46 farklı pazarda internet
Sosyalink Akademi kullanım alışkanlıklarını ölçtüğü Tüketici Barometresi araştırmasında Türkiye,
Sosyalinkakademi.com sosyal medya kullanımı konusunda dünyada ilk sırada yer alıyor. (1)Türkiye'de 35
milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon aktif Facebook hesabı, 11 milyon
Twitter hesabı ve 4.3 milyon LinkedIn hesabı var. Günde ortalama 4.9 saatimizi
kişisel bilgisayarlar üzerinden, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette
geçiriyoruz. Bu sürenin 2 saat 32 dakikasını ise, sosyal medyada geçiriyoruz!
Eğitim ve gelir seviyesi fark etmeksizin tüm müşterileriniz/çalışanlarınız sosyal
medya kullanıyor. Bu gelişme doğal olarak perakendenin iş yapış biçimini de
değiştirmeye başlıyor. Perakendenin yeni rakipleri artık internet üzerinden ortaya
çıkıyor. (2)Perakende internet üzerinden e-ticaret ile müşterilerine ulaşmaya
çalışırken, Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve İnsan Kaynakları departmanları
ise internetteki en etkin kanal olan Sosyal medya / dijital iletişim ile hedef
kitlelerine ulaşmaya çalışıyor.
Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı ile tüketiciden
izin almadan SMS ve e-posta kullanmak artık mümkün değil. Üstelik izin alma
aşamasında çoğu müşterinin bu bildirimlere izin vermediğini de görülmüş oldu.
Bu gelişme PR ve Pazarlama departmanlarının da artık bu kanalları bırakması
gerektiğini gösteriyor. Basın bültenleri alışkanlığı, gazete okuma alışkanlığının
değişmesi ile bitmişti, e-posta ve SMS de son kanun tasarısı ile bitmiş oldu. Artık
Şİrketİnİzİn sosyal
medyadakİ gücünün
farkında mısınız?
Dünya, internet ve sosyal medya ile birlikte değişiyor ve değişirken
Cengiz Çatalkaya şirketlerin iş yapış biçimlerini de dönüştürüyor. Peki, siz bu değişimin
neresindesiniz? Sosyal medyadaki gücünüzün farkında mısınız?
Danışman – Eğitmen Google’ın, Türkiye’nin de dâhil olduğu 46 farklı pazarda internet
Sosyalink Akademi kullanım alışkanlıklarını ölçtüğü Tüketici Barometresi araştırmasında Türkiye,
Sosyalinkakademi.com sosyal medya kullanımı konusunda dünyada ilk sırada yer alıyor. (1)Türkiye'de 35
milyonun üzerinde internet kullanıcısı, 36 milyon aktif Facebook hesabı, 11 milyon
Twitter hesabı ve 4.3 milyon LinkedIn hesabı var. Günde ortalama 4.9 saatimizi
kişisel bilgisayarlar üzerinden, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette
geçiriyoruz. Bu sürenin 2 saat 32 dakikasını ise, sosyal medyada geçiriyoruz!
Eğitim ve gelir seviyesi fark etmeksizin tüm müşterileriniz/çalışanlarınız sosyal
medya kullanıyor. Bu gelişme doğal olarak perakendenin iş yapış biçimini de
değiştirmeye başlıyor. Perakendenin yeni rakipleri artık internet üzerinden ortaya
çıkıyor. (2)Perakende internet üzerinden e-ticaret ile müşterilerine ulaşmaya
çalışırken, Pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve İnsan Kaynakları departmanları
ise internetteki en etkin kanal olan Sosyal medya / dijital iletişim ile hedef
kitlelerine ulaşmaya çalışıyor.
Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı ile tüketiciden
izin almadan SMS ve e-posta kullanmak artık mümkün değil. Üstelik izin alma
aşamasında çoğu müşterinin bu bildirimlere izin vermediğini de görülmüş oldu.
Bu gelişme PR ve Pazarlama departmanlarının da artık bu kanalları bırakması
gerektiğini gösteriyor. Basın bültenleri alışkanlığı, gazete okuma alışkanlığının
değişmesi ile bitmişti, e-posta ve SMS de son kanun tasarısı ile bitmiş oldu. Artık