Page 103 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 103
t Mertel
Arolez Gıda
Yönetim Kurulu Üyesi
101
pazar
Pazar kayıt
altında
Türkiye’de dondurma deyince akıllara hemen “Pazar, hızlı bir ivme ile yükseliyor”
Anadolu’nun sütlü, salepli geleneksel dondurması Her yıl yeni ürünler çıkar, tüketici davranışları değişir; ama belki
geliyor. Zaten Tarım Bakanlığının Dondurma Tebliğine de tek bir şey değişmez o da, sade ve çikolatalı dondurmanın
göre, siz ürettiğiniz ürüne dondurma diyebilmeniz yıllık tüketimin en az %50 sini oluşturmasıdır. Bunun yanı sıra,
için mutlaka istenen miktarlarda süt, salep ve süt kreması süpermarket ve hipermarketlerin müşterilere her geçen gün
kullanılması gerekiyor. Ama günümüzde farklı segmentlere daha yakın olması ile birlikte 12 ay boyunca tüketiciler, Batılı
hitap edebilmek adına, süt kreması yerine bitkisel yağ (palm ülkelerdeki gibi dondurma tüketme alışkanlığı kazanmaya
yağı) bazlı, salep içermeyen bitkisel yağlı sütlü buzlar da başladı. Tabi Batılı ülkelerin tüketimine ulaşabilmek için
üretilerek dondurma pazarının içerisinde değerlendiriliyor. gidilecek daha çok yol var; ama bu da şu demek oluyor:
Biz, Dondo Dondurma olarak tüm ürünlerimizde süt kreması, Türkiye’de dondurma pazarının hızlı bir ivmeyle yükseldiğini
salep ve süt kullanarak kendimizi geleneksel dondurma ve daha da yükseleceğini işaret ediyor. Artık sokak arasındaki
üreticileri arasına koyuyoruz. Ürünlerin üzerine dondurma kayıt dışı satılan dondurmaların yerini marketlerde satılan
yazabilmek her ne kadar maliyeti arttırsa da, biz kaliteyi hep dondurmalar aldı. Bu sayede de pazarın kayıt altına alınması
en üst seviyeye taşımaya çalışıyoruz. Pazarda bitkisel yağlı işin başka bir avantajı.
sütlü buzlarla maliyet anlamında dezavantaj yaşasak da, Her yıl olduğu gibi, bu yıl da yeni çeşitlerimizle tüketicimizin
kalite göz önüne alındığında ayrıcalıklı duruma geçiyorsunuz. karşısına çıktık. Bu sene balkabaklı dondurmamızı diğer
Dondo Dondurma olarak, öncelikli ve güçlü olduğumuz kanal çeşitlerimizin yanına ekledik. Ayrıca 2 yıl önce Fiero Gurme
horeca kanalı. Çünkü endüstriyel ürettiğimiz ürünü, butik bir Serisi ile 8 çeşit ürünle butik bir dondurma
şekilde hazırlayıp sunabilme şansımız oluyor. Tüketici, ev dışına markası yaratmıştık. Bu sene bu seriye
çıktığında ödediği paranın karşılığını da fazlasıyla almak istiyor. elmalı, hurmalı, incirli ve meyveli
Bu yüzden cafe, pastane gibi yerler mümkün olduğu kadar fiyat çeşitlerimizi de ekleyerek seriyi
rekabetine daha az girerek tatmini ön planda tutuyorlar. zenginleştirdik.
Arolez Gıda
Yönetim Kurulu Üyesi
101
pazar
Pazar kayıt
altında
Türkiye’de dondurma deyince akıllara hemen “Pazar, hızlı bir ivme ile yükseliyor”
Anadolu’nun sütlü, salepli geleneksel dondurması Her yıl yeni ürünler çıkar, tüketici davranışları değişir; ama belki
geliyor. Zaten Tarım Bakanlığının Dondurma Tebliğine de tek bir şey değişmez o da, sade ve çikolatalı dondurmanın
göre, siz ürettiğiniz ürüne dondurma diyebilmeniz yıllık tüketimin en az %50 sini oluşturmasıdır. Bunun yanı sıra,
için mutlaka istenen miktarlarda süt, salep ve süt kreması süpermarket ve hipermarketlerin müşterilere her geçen gün
kullanılması gerekiyor. Ama günümüzde farklı segmentlere daha yakın olması ile birlikte 12 ay boyunca tüketiciler, Batılı
hitap edebilmek adına, süt kreması yerine bitkisel yağ (palm ülkelerdeki gibi dondurma tüketme alışkanlığı kazanmaya
yağı) bazlı, salep içermeyen bitkisel yağlı sütlü buzlar da başladı. Tabi Batılı ülkelerin tüketimine ulaşabilmek için
üretilerek dondurma pazarının içerisinde değerlendiriliyor. gidilecek daha çok yol var; ama bu da şu demek oluyor:
Biz, Dondo Dondurma olarak tüm ürünlerimizde süt kreması, Türkiye’de dondurma pazarının hızlı bir ivmeyle yükseldiğini
salep ve süt kullanarak kendimizi geleneksel dondurma ve daha da yükseleceğini işaret ediyor. Artık sokak arasındaki
üreticileri arasına koyuyoruz. Ürünlerin üzerine dondurma kayıt dışı satılan dondurmaların yerini marketlerde satılan
yazabilmek her ne kadar maliyeti arttırsa da, biz kaliteyi hep dondurmalar aldı. Bu sayede de pazarın kayıt altına alınması
en üst seviyeye taşımaya çalışıyoruz. Pazarda bitkisel yağlı işin başka bir avantajı.
sütlü buzlarla maliyet anlamında dezavantaj yaşasak da, Her yıl olduğu gibi, bu yıl da yeni çeşitlerimizle tüketicimizin
kalite göz önüne alındığında ayrıcalıklı duruma geçiyorsunuz. karşısına çıktık. Bu sene balkabaklı dondurmamızı diğer
Dondo Dondurma olarak, öncelikli ve güçlü olduğumuz kanal çeşitlerimizin yanına ekledik. Ayrıca 2 yıl önce Fiero Gurme
horeca kanalı. Çünkü endüstriyel ürettiğimiz ürünü, butik bir Serisi ile 8 çeşit ürünle butik bir dondurma
şekilde hazırlayıp sunabilme şansımız oluyor. Tüketici, ev dışına markası yaratmıştık. Bu sene bu seriye
çıktığında ödediği paranın karşılığını da fazlasıyla almak istiyor. elmalı, hurmalı, incirli ve meyveli
Bu yüzden cafe, pastane gibi yerler mümkün olduğu kadar fiyat çeşitlerimizi de ekleyerek seriyi
rekabetine daha az girerek tatmini ön planda tutuyorlar. zenginleştirdik.