Page 98 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 98
PORTAJ96

Yüzde 30 büyüme
hedeflİyor

Yerel zincirlerin büyümesini özellikle destekliyoruz. Bugün Avrupa ve Amerika’da
yaşanan durumları tüm tedarikçiler biliyor. Sektörün zengin olması, sektörün
sürdürülebilir olması için çok önemli bir faktör. Çok satıcılı ve çok alıcılı pazar,
sektörün sürdürülebilirliği için tüketicinin de üreticinin de çıkarına.

“Sofia, Ormanları Yok Etmez” adlı sosyal sorumluluk projesiyle bir anda bütün dikkatleri üzerine çeken
Lila Kâğıt, büyümesini tedbirli ve emin adımlarla sürdürürken, sektörün öne çıkan oyuncuları arasında
hak ettiği yere adım adım yaklaşıyor. Temizlik kâğıdı pazarının en genç oyuncularından olan Lila Kâğıt;
Türkiye’nin temizlik kâğıtları kategorisinde ihracat şampiyonu oldu. Sofia, Maylo ve Berrak markalarını
tüketiciyle buluşturan Lila Kağıt’ın pazardaki mevcut durumunu ve hedeflerini firmanın Genel Müdürü Alp
Öğücü’den dinledik.

Lila Kağıt’ın sektördeki mevcut durumunu aktarır mısınız?
Biz, yaygın bir şekilde dağıtım ağı oluşturarak ve yeni markalar çıkararak sektöre dâhil olmuş son
oyuncuyuz. Ürünlerimizi ilk defa 2008 yılında tüketicilerle buluşturduk. Ancak asıl ivmemizi 2013
yılından sonra gerçekleştirdik. Türkiye’de temizlik kâğıdı pazarı, yurtiçi tüketim olarak bakıldığında,
2014 yılı rakamlarıyla konuşacak olursak 1,5 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti. Biz, yurtiçinde yüzde
12 pazar payı ile 3’üncü sırada bulunuyoruz. Sektördeki rakiplerimizin kimi 50, kimi 20 yılın üzerinde
hızlı tüketim ürünleri sektöründe faaliyette bulunmuş. Pazardaki en genç oyuncu olmamız nedeniyle
de, pazar payımız onlara kıyasla şu an için daha geride. Yurtiçinde daha küçük bir pazar payına sahip
iken, ihracata bakıldığında geniş bir ekibin büyük çabaları ile kısa sürede ulaştığımız bir liderliğimiz var.
Kapasite ve ihracat ayağında lideriz. Bu şekilde bakıldığında biz, ülkemizin yanı sıra hizmet vermekte
olduğumuz 50’nin üzerinde ülkede etkiliyiz.

Son 5 yılda kâğıt ürünleri pazarı Türkiye’de nasıl bir gelişim gösterdi?
2005-2006 yılına kadar temizlik kâğıtları pazarında rekabet biraz daha zayıftı. Üretim ve tüketim
rakamları birbirine çok yakındı. Türkiye’de kişi başına yaklaşık 2 kg düzeyinde bir tüketim vardı. 2005-
2006 yılından sonra aralarında bizim gibi yeni oyuncuların sektöre girmesi, rekabetin yoğunlaşması,
yeni ürünlerin çıkması, yenilikçi özellikler sunulması, fiyat erozyonu gibi unsurların bütünleşmesi ve kişi
başına düşen milli gelirin artması sonucunda tüketimde önemli bir artış oldu. Bugün 5 kg mertebesine
ulaştık. Biz, büyüyen pazardan pay aldık. Mümkün olduğunca bunu yaparken rekabette yenilikçi
ürünlerle oyuna dâhil olmaya çalıştık.
Örneğin; Sofia banyo havlusu kokulu ve Türkiye’deki ilk dört katlı havludur. Doğal sabun kokulu
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103