Page 96 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 96
best köşe94

Perakendenİn en
başarılı fİkİrlerİ

sadece bu uyumsuzluk sebebiyle gereken ilgiyi uyandırmayabilir. Projelerin
içe kapanık şekilde, sadece şirket bünyesinde yürütülmesi başarısızlık
sebebidir. Çevreye bakmadan en iyi uygulamaya sahip olduğunuzu
göremez ve gösteremezsiniz. Benchmarking (kıyaslama) ruhu bu
çalışmaların alt yapısıdır. Dergilerden, internetten, kaynak kişilerden bilgi
toplanmalıdır. İyi araştırma yapılmaz ve sağlam kaynak kullanılmazsa
projenin baştan çökme ihtimali vardır.

Ercüment Tunçalp Sunumlar açık, net ve anlaşılır olmalı
Proje takviminin iyi belirlenmesi esastır. Amaç ve hedeflere göre yöntem,
Danışman uygulama adımları ve beklenen sonuçlara ulaşma zamanları bu takvim
üzerinde yer almalıdır.
Bir ‘Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı’ daha yaşandı ve Proje sona erdikten sonra da, neticelerin test edilmesi için zamana ihtiyaç
bitti. Perakende sektörü profesyonellerinin yaratıcılıklarını vardır. Zira başta söylediğim gibi daha önceki sonuçlarla karşılaştırılacak
sergiledikleri ‘Perakendenin En Başarılı Fikirleri Yarışması’nın çalışmanın başarıya ne ölçüde ulaştığı ancak böyle görülebilir. Sunumlar
heyecanı da geride kaldı. Şimdi gündeme alınması gereken, hiç açık, net ve anlaşılır olmalı, genel kabul görmüş küresel gerçeklerle
zaman kaybetmeden gelecek seneye ait çalışmaları başlatmaktır. çelişmemelidir. Örneğin mağaza yerleşiminde öncelik verilmesi gereken
O zaman geriye, gördüklerimizden çıkarılacak derslerle işimizi geliştirmek husus, gıda-gıda dışı ayrımının müşteriye iyi gösterilmesidir. Kategori
kalıyor. yönetiminin mağaza içine iyi yansıtılması da önemli hedeftir.
Bu projeler; mesleki ihtiyaçlarımızdan kaynaklanan değişimleri yaratmayı Örneğin sütlü dolabının ve şarküteri tezgâhının önündeki rafa sabun
hedefleyen ve olası sonuçları, önceki fiili sonuçlarla kıyaslayarak ve deterjan konamaz. En ilgili kategori kahvaltılıklardır; ama başka bir
kazancımızı net şekilde ortaya koyan çalışmalardır. Uzun araştırma gıda kategorisi de aykırı durmaz. Ayrıca genel düzenlemede olumsuz
sürecinde, sektör bulgularını referans almadan önce kendi verilerimizi etkilenmeyi önlemek bakımından gıda-gıda dışı geçişlerinde joker tabir
temele oturtmalıyız. Örneğin, mağaza içinde yeni bir stand, yeni bir raf ettiğimiz kategoriler kullanılmalıdır. Bunlar; cam eşya, zücaciye, kâğıt
planı ile alan yönetiminde verimlilik artışı hedefleniyorsa, görsel sunumdan ürünleri, buzdolabı poşeti, alüminyum folyo ve bebek ürünleri gibi
önce mutlaka mağaza matematiğine ihtiyaç vardır. İlgili kategorinin çeşitlerdir. Kategorilerin bölünen alt kategorilerini satış alanının ayrı
uygulama öncesi ciro içindeki payı, toplam stoklar içindeki payı ve toplam köşelerinde konumlandıramayız. Örneğin kozmetik ile kişisel bakım
alan içindeki teşhir payı açık olarak ortaya konmadan çalışma başlayamaz. ürünleri birbirine uzak kalamaz. Zira müşteriyi yoran ve toplumsal yararı
Zira daha sonraki ilerlemeyi neyle kıyaslayacağız? gözetmeyen proje sürdürülebilir olamaz.
Proje konusunu iyi seçmek veya konusu önceden belirlenmiş bir yarışmaya
uyumlu proje ile katılmak çok önemlidir. Birçok iyi hazırlanmış proje, Görselliğe reklam yöneticisi hâkimdir
Alan yönetiminde en önemli verimlilik kaynağı; markaların ve içindeki
çeşitlerin doğru seçimidir. Bunları gösteren planogramların sunumlarda yer
almaması da temel eksiklerdendir. İstatistiksel verilere ve grafik çizimlere
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101