Page 97 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 97
95
serbest köşe
Birçok iyi hazırlanmış proje, sadece bu
uyumsuzluk sebebiyle gereken ilgiyi
uyandırmayabilir. Projelerin içe kapanık
şekilde, sadece şirket bünyesinde
yürütülmesi başarısızlık sebebidir. Çevreye
bakmadan en iyi uygulamaya sahip
olduğunuzu göremez ve gösteremezsiniz.
daha fazla yer verilmelidir.
Bir jüriye projeyi anlatacak kişi, ekibin en yetkilisi değil, en ilgilisi olmalıdır.
Örneğin mağaza tasarımı ile ilgili projeyi reklam yöneticisi değil, kategori
yöneticisi anlatmalıdır. Zira kategori ile ilgili sorulara başkası cevap
veremez. Renklere, aydınlatmaya, görselliğe reklam yöneticisi hâkimdir;
ama mağaza matematiğine uzak kalabilir. Unutulmamalıdır ki; süslü ve
pahalı dekorasyonlu mağaza her zaman doğru mağaza olmayabilir.
Mutlu çalışan mutlu müşteri yaratabilir
İnsan Kaynakları ile ilgili bir proje başlatılıyorsa; yetiştirme üzerine,
performansı geliştirme üzerine, kariyer planını öne çıkartıp yetenekli
çalışanın kaybedilmesini önlemek üzerine yoğunlaşılmalıdır. Nasıl ki, daha
iyi mal ve hizmeti başka yerde bulamayacağına inanan müşteri sadık hale
geliyorsa, ona bu hizmeti sunan ekip de sadık hale getirilmelidir. Zira,
ancak mutlu çalışan mutlu müşteri yaratabilir. Elbette çalışan devir hızının
yüksek olmaması hedeftir. Ancak düşük devir hızında, kaybedilenler
daha çok başarılı mağaza müdürü, kasap, şarkütör, manav oluyorsa,
sadece rakamdan ibaret hedefin de anlamı kalmıyor. Çünkü önce onlar
kaybedilmeyecektir.
Projeler, hazırlayan ekibin özgün çalışması olmalıdır. Genel uygulama
haline gelmişse ve ilk servise sokan başkasıysa, yeni proje vasfı
kazanamaz. Örneğin tedarikçiden gelen ‘kasa aktiviteleri’ teklifi bu
fasıldan sayılabilir.
serbest köşe
Birçok iyi hazırlanmış proje, sadece bu
uyumsuzluk sebebiyle gereken ilgiyi
uyandırmayabilir. Projelerin içe kapanık
şekilde, sadece şirket bünyesinde
yürütülmesi başarısızlık sebebidir. Çevreye
bakmadan en iyi uygulamaya sahip
olduğunuzu göremez ve gösteremezsiniz.
daha fazla yer verilmelidir.
Bir jüriye projeyi anlatacak kişi, ekibin en yetkilisi değil, en ilgilisi olmalıdır.
Örneğin mağaza tasarımı ile ilgili projeyi reklam yöneticisi değil, kategori
yöneticisi anlatmalıdır. Zira kategori ile ilgili sorulara başkası cevap
veremez. Renklere, aydınlatmaya, görselliğe reklam yöneticisi hâkimdir;
ama mağaza matematiğine uzak kalabilir. Unutulmamalıdır ki; süslü ve
pahalı dekorasyonlu mağaza her zaman doğru mağaza olmayabilir.
Mutlu çalışan mutlu müşteri yaratabilir
İnsan Kaynakları ile ilgili bir proje başlatılıyorsa; yetiştirme üzerine,
performansı geliştirme üzerine, kariyer planını öne çıkartıp yetenekli
çalışanın kaybedilmesini önlemek üzerine yoğunlaşılmalıdır. Nasıl ki, daha
iyi mal ve hizmeti başka yerde bulamayacağına inanan müşteri sadık hale
geliyorsa, ona bu hizmeti sunan ekip de sadık hale getirilmelidir. Zira,
ancak mutlu çalışan mutlu müşteri yaratabilir. Elbette çalışan devir hızının
yüksek olmaması hedeftir. Ancak düşük devir hızında, kaybedilenler
daha çok başarılı mağaza müdürü, kasap, şarkütör, manav oluyorsa,
sadece rakamdan ibaret hedefin de anlamı kalmıyor. Çünkü önce onlar
kaybedilmeyecektir.
Projeler, hazırlayan ekibin özgün çalışması olmalıdır. Genel uygulama
haline gelmişse ve ilk servise sokan başkasıysa, yeni proje vasfı
kazanamaz. Örneğin tedarikçiden gelen ‘kasa aktiviteleri’ teklifi bu
fasıldan sayılabilir.