Page 102 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 102
pazar
zİncİr marketler pazarı olumlu etkİledİ
En çok sevilerek tüketilen gıda ürünlerinden biridir dondurma.
Dünya üzerinde 70 milyon dolardan fazla bir pazar Geleneksel kanal olarak tabir ettiğimiz bakkal ve marketler, halen
büyüklüğüne sahip iken, Türkiye’de bu rakam 2 milyon dondurma ile tüketiciyi buluşturma tarafında güçlü bir kanal olmak
doların üzerine çıktı. Ambalajlı dondurma pazarı, ülkemizde ile beraber, gelişen ulusal ve yerel süpermarketler de artık pazarda
her geçen yıl büyüyen ve potansiyeli yüksek bir pazar. Yıllık kişi başı önemli bir konuma gelmiş bulunuyor. Artan zincir market sayıları ile
dondurma tüketim miktarı 1990 yılında 0,3 litre iken bugün 4,2 litre beraber Türkiye genelinde dondurma pazarının bu olumlu havadan
seviyelerine yükseldi ve hala önü açık bir kategori olma özelliğini yararlandığını söyleyebiliriz.
sürdürüyor. 30. yıla özel olarak lansmanını gerçekleştirdiğimiz MAGIC Türk Kahvesi
1984 yılında %100 yerli sermaye ile kurulan Panda, farklı lezzetleri ürünümüz, dondurma ve kaplama çikolatasının içinde gerçek kahve
ve inovatif çözümleri ile Türkiye’nin ilk ambalajlı dondurmasıdır. çekirdekleri ile geleneksel bir tat olarak kabul edilen Türk kahvesi tadı
Uzmanlığını, sektörel tecrübesini ve hayal gücünü dondurmada yeni ile dondurmanın serinletici özelliğini bir araya getirdi ve şimdiden
tatlar ve yepyeni seçenekler üretmeye adayan Panda, tam 30 yıldır tüketicilerimizin beğenisini kazandı. Ayrıca Take-Home Premium
sadece dondurma üretiyor. Panda, Türk dondurma severleri 200’e dondurma kategorisi markamız DOLCE VITA ürün portföyüne de
yakın yeni ürün ve lezzetle tanıştırdı. bu sene Ramazan özel yeni bir tat çalışması hazırladık, DOLCE VITA
Dondurma pazarında şu an en çok tüketilen ürünler impulse HURMA. İçinde gerçek hurma parçacıkları bulunan DOLCE VITA ile
kategorisinde yer alan dondurmalardır. Yani yerinde - anında beraber artık iftar sofraları çok daha keyifli geçecek.
tüketilebilen ürünlerdir. Çubuklu ve kornet ürünleri, bu kategori için
örnek olarak verebiliriz. Impulse ürünler dışında take-home, evde Dafne Bahar
tüketilen dondurmalardaki artış da son yıllarda ciddi bir seviyeye
ulaştı. Take-Home ürün grubundaki bu artış, tüketicilerin dondurma Has Gıda
yeme alışkanlıklarının seneler içinde değiştiğinin de bir göstergesi. Yönetim Kurulu Üyesi
Dondurma denildiği zaman akla ilk çocuklar geliyor; ancak büyüyen
pazar ve artan ürün portföyü ile beraber artık dondurma sadece
belli bir yaş grubuna hitap etmekten çıkmış bulunuyor. Genç ve
yetişkinlerin tercihleri dikkati alınarak geliştirilen birçok ürün
sayesinde, artık dondurma tüketiminin 7’den 70’e herkese hitap
ettiğini söyleyebiliriz.
Tüketim alışkanlıkları
Türkiye’de dondurma pazarının önünde büyük bir potansiyel var.
Henüz Türk tüketicisi, dondurmanın sadece yaz aylarında tüketildiği
algısının dışına çıkamadı. Yurtdışı pazarlarına baktığımızda, yıllık kişi
başı tüketim miktarlarının buradaki pazarın ciddi seviyede üstünde
olduğunu görüyoruz. Kişi başı tüketim miktarları Yunanistan’da 8,
Danimarka’da 10, İsviçre’de 12 ve Amerika’da 20 litrenin üzerinde
seyretmektedir. Kışı çok soğuk geçiren ülkelerdeki tüketimin, Türkiye
pazarına göre en az 2 kat fazla olduğunu görüyoruz ki, bu da tüketim
alışkanlıkları ile ilgili olduğunu gösteriyor. Türkiye’de, dondurma
henüz tüketiciler tarafında konvansiyonel tatlılar ile aynı kategoride
düşünülmemek ile beraber kışın tüketiminin yapılması halinde
hastalıklara yol açacağı gibi yanlış algılar yer alıyor. Tüm bu bilgilerin
aksine dondurma, diğer tatlılara göre daha fazla besin değeri içeren
besleyici bir gıdadır.
zİncİr marketler pazarı olumlu etkİledİ
En çok sevilerek tüketilen gıda ürünlerinden biridir dondurma.
Dünya üzerinde 70 milyon dolardan fazla bir pazar Geleneksel kanal olarak tabir ettiğimiz bakkal ve marketler, halen
büyüklüğüne sahip iken, Türkiye’de bu rakam 2 milyon dondurma ile tüketiciyi buluşturma tarafında güçlü bir kanal olmak
doların üzerine çıktı. Ambalajlı dondurma pazarı, ülkemizde ile beraber, gelişen ulusal ve yerel süpermarketler de artık pazarda
her geçen yıl büyüyen ve potansiyeli yüksek bir pazar. Yıllık kişi başı önemli bir konuma gelmiş bulunuyor. Artan zincir market sayıları ile
dondurma tüketim miktarı 1990 yılında 0,3 litre iken bugün 4,2 litre beraber Türkiye genelinde dondurma pazarının bu olumlu havadan
seviyelerine yükseldi ve hala önü açık bir kategori olma özelliğini yararlandığını söyleyebiliriz.
sürdürüyor. 30. yıla özel olarak lansmanını gerçekleştirdiğimiz MAGIC Türk Kahvesi
1984 yılında %100 yerli sermaye ile kurulan Panda, farklı lezzetleri ürünümüz, dondurma ve kaplama çikolatasının içinde gerçek kahve
ve inovatif çözümleri ile Türkiye’nin ilk ambalajlı dondurmasıdır. çekirdekleri ile geleneksel bir tat olarak kabul edilen Türk kahvesi tadı
Uzmanlığını, sektörel tecrübesini ve hayal gücünü dondurmada yeni ile dondurmanın serinletici özelliğini bir araya getirdi ve şimdiden
tatlar ve yepyeni seçenekler üretmeye adayan Panda, tam 30 yıldır tüketicilerimizin beğenisini kazandı. Ayrıca Take-Home Premium
sadece dondurma üretiyor. Panda, Türk dondurma severleri 200’e dondurma kategorisi markamız DOLCE VITA ürün portföyüne de
yakın yeni ürün ve lezzetle tanıştırdı. bu sene Ramazan özel yeni bir tat çalışması hazırladık, DOLCE VITA
Dondurma pazarında şu an en çok tüketilen ürünler impulse HURMA. İçinde gerçek hurma parçacıkları bulunan DOLCE VITA ile
kategorisinde yer alan dondurmalardır. Yani yerinde - anında beraber artık iftar sofraları çok daha keyifli geçecek.
tüketilebilen ürünlerdir. Çubuklu ve kornet ürünleri, bu kategori için
örnek olarak verebiliriz. Impulse ürünler dışında take-home, evde Dafne Bahar
tüketilen dondurmalardaki artış da son yıllarda ciddi bir seviyeye
ulaştı. Take-Home ürün grubundaki bu artış, tüketicilerin dondurma Has Gıda
yeme alışkanlıklarının seneler içinde değiştiğinin de bir göstergesi. Yönetim Kurulu Üyesi
Dondurma denildiği zaman akla ilk çocuklar geliyor; ancak büyüyen
pazar ve artan ürün portföyü ile beraber artık dondurma sadece
belli bir yaş grubuna hitap etmekten çıkmış bulunuyor. Genç ve
yetişkinlerin tercihleri dikkati alınarak geliştirilen birçok ürün
sayesinde, artık dondurma tüketiminin 7’den 70’e herkese hitap
ettiğini söyleyebiliriz.
Tüketim alışkanlıkları
Türkiye’de dondurma pazarının önünde büyük bir potansiyel var.
Henüz Türk tüketicisi, dondurmanın sadece yaz aylarında tüketildiği
algısının dışına çıkamadı. Yurtdışı pazarlarına baktığımızda, yıllık kişi
başı tüketim miktarlarının buradaki pazarın ciddi seviyede üstünde
olduğunu görüyoruz. Kişi başı tüketim miktarları Yunanistan’da 8,
Danimarka’da 10, İsviçre’de 12 ve Amerika’da 20 litrenin üzerinde
seyretmektedir. Kışı çok soğuk geçiren ülkelerdeki tüketimin, Türkiye
pazarına göre en az 2 kat fazla olduğunu görüyoruz ki, bu da tüketim
alışkanlıkları ile ilgili olduğunu gösteriyor. Türkiye’de, dondurma
henüz tüketiciler tarafında konvansiyonel tatlılar ile aynı kategoride
düşünülmemek ile beraber kışın tüketiminin yapılması halinde
hastalıklara yol açacağı gibi yanlış algılar yer alıyor. Tüm bu bilgilerin
aksine dondurma, diğer tatlılara göre daha fazla besin değeri içeren
besleyici bir gıdadır.