Page 101 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 101
99
pazar
Türkiye'de 2009 yılında 160 bin ton olan 2008'de 160 bin ton, 2009'da 180 bin ton, 2010'da 200 bin ton, 2011'de 240 bin ton,
dondurma tüketimi, 5 yılda yüzde 87,5 artışla 2012'de ise 300 bin ton dondurma tüketildi. 2008 yılında 160 bin ton olan dondurma
300 bin tona ulaştı. Bu verilere göre dondurma tüketimi, aradan geçen yıl 5 yıl içinde yüzde 87,5 artışla 300 bin tona ulaştı. 2013 –
pazarı, her yıl yüzde 20-25 büyüyor. Türkiye'de 2014 sezonunda 300 bin ton dondurmanın satıldığı Türkiye'de, kişi başına ortalama 4
kilograma yakın dondurma tüketildi.
Türkiye'de dondurma satış noktalarının artmasına karşın, dondurma satışının önemli
bir bölümü yaz aylarında gerçekleşiyor. Toplam dondurma tüketiminde yüzde 44'le
Marmara Bölgesi ilk sırada, yüzde 23'le Ege Bölgesi ikinci sırda yer alıyor. Türkiye'de
dondurmanın yüzde 80'ni, 6-25 yaş arasındaki vatandaş tüketiyor.
ASÜD verilerine göre; tüketici hedef kitlesinin eğitim seviyesi arttıkça, ambalajlı
dondurma tüketimi de yükseliyor. Dondurma pazarında tüketimin; yüzde 70'ini
anında tüketilen, yüzde 21'ini evde tüketilen, yüzde 9'unu ise catering dondurmalar
oluşturuyor.
Dünyada tüketim
Dünyadaki duruma baktığımızda ilk iki sırayı ABD ve Avustralya'nın aldığı tüketim
sıralamasında Norveç üçüncü, İsveç dördüncü ve Danimarka beşinci sırada yer alıyor.
Türkiye’de dondurmanın yazın tüketileceği algısı var ancak görüldüğü
gibi dünyanın en çok dondurma tüketen 5 ülkesinden üçü Kuzey
Avrupa’da ve yılın önemli bir bölümünün soğuk olduğu ülkeler.
Birinci sıradaki ABD'de tüketim, kişi başına yıllık 26 litreye
ulaşmış durumda. ABD aynı zamanda yaklaşık yılda 6
milyar litre ile dünyanın en büyük dondurma üreticisi
konumunda. Dünya üretiminin 17 milyar litre olduğu
düşünülürse ABD pazarının büyüklüğü daha net ortaya
çıkıyor. Yine verilere göre ABD'de üretilen sütün yüzde
9'u dondurma yapımında kullanılıyor ve üretilen
dondurmaların yüzde 60'ı evlerde tüketiliyor.
pazar
Türkiye'de 2009 yılında 160 bin ton olan 2008'de 160 bin ton, 2009'da 180 bin ton, 2010'da 200 bin ton, 2011'de 240 bin ton,
dondurma tüketimi, 5 yılda yüzde 87,5 artışla 2012'de ise 300 bin ton dondurma tüketildi. 2008 yılında 160 bin ton olan dondurma
300 bin tona ulaştı. Bu verilere göre dondurma tüketimi, aradan geçen yıl 5 yıl içinde yüzde 87,5 artışla 300 bin tona ulaştı. 2013 –
pazarı, her yıl yüzde 20-25 büyüyor. Türkiye'de 2014 sezonunda 300 bin ton dondurmanın satıldığı Türkiye'de, kişi başına ortalama 4
kilograma yakın dondurma tüketildi.
Türkiye'de dondurma satış noktalarının artmasına karşın, dondurma satışının önemli
bir bölümü yaz aylarında gerçekleşiyor. Toplam dondurma tüketiminde yüzde 44'le
Marmara Bölgesi ilk sırada, yüzde 23'le Ege Bölgesi ikinci sırda yer alıyor. Türkiye'de
dondurmanın yüzde 80'ni, 6-25 yaş arasındaki vatandaş tüketiyor.
ASÜD verilerine göre; tüketici hedef kitlesinin eğitim seviyesi arttıkça, ambalajlı
dondurma tüketimi de yükseliyor. Dondurma pazarında tüketimin; yüzde 70'ini
anında tüketilen, yüzde 21'ini evde tüketilen, yüzde 9'unu ise catering dondurmalar
oluşturuyor.
Dünyada tüketim
Dünyadaki duruma baktığımızda ilk iki sırayı ABD ve Avustralya'nın aldığı tüketim
sıralamasında Norveç üçüncü, İsveç dördüncü ve Danimarka beşinci sırada yer alıyor.
Türkiye’de dondurmanın yazın tüketileceği algısı var ancak görüldüğü
gibi dünyanın en çok dondurma tüketen 5 ülkesinden üçü Kuzey
Avrupa’da ve yılın önemli bir bölümünün soğuk olduğu ülkeler.
Birinci sıradaki ABD'de tüketim, kişi başına yıllık 26 litreye
ulaşmış durumda. ABD aynı zamanda yaklaşık yılda 6
milyar litre ile dünyanın en büyük dondurma üreticisi
konumunda. Dünya üretiminin 17 milyar litre olduğu
düşünülürse ABD pazarının büyüklüğü daha net ortaya
çıkıyor. Yine verilere göre ABD'de üretilen sütün yüzde
9'u dondurma yapımında kullanılıyor ve üretilen
dondurmaların yüzde 60'ı evlerde tüketiliyor.