Page 99 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 99
97
tuvalet kâğıdımız, hem “Sofia, Ormanları Yok Etmez” adlı sosyal sorumluluk projemiz devam ediyor. RÖPORTAJ
üzerindeki görselliği Sadece endüstriyel ağaçlardan elde edilen selülozu kullanarak % 100 doğal ürünler
hem kokusu hem üretiyoruz. İthal ettiğimiz selüloz ham maddemizi, doğal ormanlar yerine endüstriyel
de ormanları yok ormanlardan elde eden sertifikalı firmalardan temin ediyoruz. Kendimizi bu
etmediğine vurgu konuda denetlettiriyoruz. Ülkeye olan asıl faydasına gelince; endüstriyel ağaçların
yapan kampanyası ile yetiştirilmesi için geliri Lila Kağıt’a kalmayacak şekilde sponsorluk yapıyoruz. Elde
rakiplerinden ayrışan bir edilecek gelir daha geniş orman alanlarının oluşturulmasında kullanılacak. Böylelikle
ürün. Bunlara benzeyen ithalat ile elde edilen odun hammaddesi girişinin önüne geçilmeye çalışılacak. Bu
birçok yenilikler proje ile doğayı ve doğal ormanları koruyacak, endüstriyel ağaçların tüketilmesini
sunmaya çalıştık. Ancak sağlayacak bir çalışmaya öncülük yapmaya çalışıyoruz. Bunun yanı sıra Maylo
sektörde, şu anda markamızla da, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın sponsorluğunu gerçekleştiriyoruz.
önemli düzeyde rekabet artışı yaşanıyor. Kurulu kapasite, tüketimin yaklaşık 2 katına Her yıl, Maylo tüketicilerinin tercihi doğrultusunda elde edilen gelirin önemli bir
ulaştı. Dolayısıyla bu durum herkesi ihracata itiyor. Tesislerin kapanma olasılıklarını ve kısmı çocukların okul dışı eğitim alması için bağışlanıyor. 2010 yılından bu yana
verimsiz olanın zorlandığı durumları beraberinde getiriyor. Biz şu anda bu durumdan 7.500’ün üzerinde çocuğun eğitimine katkı sağladık. Sosyal Sorumluluk projelerimizin
etkilenmiyoruz. Çünkü yurtiçinde ve yurtdışında belli bir pazar payı hedefi ile bir sürekliliğine önem veriyoruz.
denge oluşturmaya çalıştık. Hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemekten memnunuz.
Bu pazar payına biz yüzde 0’dan, 1’den başlayarak ulaştık. Hiçbir zaman gerilemeden, Yerel zincirleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
üzerine sürekli 1-2 puan koyarak ilerledik. Şu an yüzde 12’lerdeyiz. Kısa vadede yüzde Biz yerli bir şirketiz. Markalarımızın, ürünlerimizin tasarımına varıncaya kadar
15’leri, ardından da 20’leri hedefliyoruz. Türkiye’de kendi ekibimiz ve kendi kaynaklarımızla yapıyoruz. Yerel perakendeye
ilk günden itibaren şu gözle baktık: YZB’nin gerçekleştirildiği ilk yıl tüm kadromuzla
2015 hedefiniz nedir? katıldık. Her yıl da sponsorluğumuzu sürdürdük. O yıllarda en düşük cirolu
2015 yılında, yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz. Bunun için şimdiden önemli bir yol kat sponsorduk. O günden bu yana YZB’ye inandık ve hâlihazırda ilişkilerimizi
ettik. İlk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 büyümeyi gerçekleştirdik. geliştirmeye devam ediyoruz. İyi ilişkiler oluşturmaya çalıştık. PERDER’in öz
İkinci çeyrek için de, yüzde 30’nun üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Reklam markasına, private labelına destek verdik. Hatta o markanın üreticisi olduk. Bunun
kampanyamızın da etkisi ile bu hedefi gerçekleştirebileceğimizi öngörüyoruz. Bu dışında PERDER’lerin düzenlediği bölgesel eğitimlere sponsor olduk. Her gittiğimiz
noktada iş ortaklarımızın da bize katkısı çok büyük. Sektöre rekabet getirdiğimiz için yerde PERDER üyelerini ve iş ortaklarımızı ziyaret ediyoruz. Böylece hem sektör
yerel zincirlerin raflarında rahatlıkla yer buluyoruz. Bu rekabet sayesinde cirolarını üyeleriyle ilişkilerimizi güçlendiriyoruz hem de onların ihtiyaçlarını anlayabiliyoruz.
da büyüttüğümüz için bizimle çalışmaya başlayan bir müşteri bir daha bizden Bu da, onlara özel ürünler geliştirme, eğitim fırsatları oluşturma, organizasyonlar
vazgeçmiyor. Biz, birçok yerel zincirde yüzde 25-35 paylarla yer alıyoruz. Bunu düzenleme konusunda çalışmalar yapmamıza imkân sağlıyor.
özellikle teşvik ediyorlar. Bu sayede kendi cirolarının büyümesini ve içerde rekabet Yerel zincirlerin büyümesini özellikle destekliyoruz. Bugün Avrupa ve Amerika’da
sağlıyorlar. Yenilikçi ürün getiriyorlar. Bir yandan premiumda rakibi olmayan ürünlere yaşanan durumları tüm tedarikçiler biliyor. Sektörün zengin olması, sektörün
yer vermişken, diğer yandan rakiplerimizin ekonomik ürünleri ile bizim ekonomik sürdürülebilir olması için çok önemli bir faktör. Çok satıcılı ve çok alıcılı pazar,
ürünlerimizi yan yana koyup tüketiciye alternatif sunuyorlar. sektörün sürdürülebilirliği için tüketicinin de üreticinin de çıkarına.
Sosyal sorumluluk projeleri konusunu biraz açabilir misiniz?
Sektöre rekabet getirdiğimiz için yerel zincirlerin
raflarında rahatlıkla yer buluyoruz. Bu rekabet
sayesinde cirolarını da büyüttüğümüz için bizimle
çalışmaya başlayan bir müşteri bir daha bizden
vazgeçmiyor. Biz, birçok yerel zincirde yüzde 25-35
paylarla yer alıyoruz.
tuvalet kâğıdımız, hem “Sofia, Ormanları Yok Etmez” adlı sosyal sorumluluk projemiz devam ediyor. RÖPORTAJ
üzerindeki görselliği Sadece endüstriyel ağaçlardan elde edilen selülozu kullanarak % 100 doğal ürünler
hem kokusu hem üretiyoruz. İthal ettiğimiz selüloz ham maddemizi, doğal ormanlar yerine endüstriyel
de ormanları yok ormanlardan elde eden sertifikalı firmalardan temin ediyoruz. Kendimizi bu
etmediğine vurgu konuda denetlettiriyoruz. Ülkeye olan asıl faydasına gelince; endüstriyel ağaçların
yapan kampanyası ile yetiştirilmesi için geliri Lila Kağıt’a kalmayacak şekilde sponsorluk yapıyoruz. Elde
rakiplerinden ayrışan bir edilecek gelir daha geniş orman alanlarının oluşturulmasında kullanılacak. Böylelikle
ürün. Bunlara benzeyen ithalat ile elde edilen odun hammaddesi girişinin önüne geçilmeye çalışılacak. Bu
birçok yenilikler proje ile doğayı ve doğal ormanları koruyacak, endüstriyel ağaçların tüketilmesini
sunmaya çalıştık. Ancak sağlayacak bir çalışmaya öncülük yapmaya çalışıyoruz. Bunun yanı sıra Maylo
sektörde, şu anda markamızla da, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın sponsorluğunu gerçekleştiriyoruz.
önemli düzeyde rekabet artışı yaşanıyor. Kurulu kapasite, tüketimin yaklaşık 2 katına Her yıl, Maylo tüketicilerinin tercihi doğrultusunda elde edilen gelirin önemli bir
ulaştı. Dolayısıyla bu durum herkesi ihracata itiyor. Tesislerin kapanma olasılıklarını ve kısmı çocukların okul dışı eğitim alması için bağışlanıyor. 2010 yılından bu yana
verimsiz olanın zorlandığı durumları beraberinde getiriyor. Biz şu anda bu durumdan 7.500’ün üzerinde çocuğun eğitimine katkı sağladık. Sosyal Sorumluluk projelerimizin
etkilenmiyoruz. Çünkü yurtiçinde ve yurtdışında belli bir pazar payı hedefi ile bir sürekliliğine önem veriyoruz.
denge oluşturmaya çalıştık. Hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemekten memnunuz.
Bu pazar payına biz yüzde 0’dan, 1’den başlayarak ulaştık. Hiçbir zaman gerilemeden, Yerel zincirleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
üzerine sürekli 1-2 puan koyarak ilerledik. Şu an yüzde 12’lerdeyiz. Kısa vadede yüzde Biz yerli bir şirketiz. Markalarımızın, ürünlerimizin tasarımına varıncaya kadar
15’leri, ardından da 20’leri hedefliyoruz. Türkiye’de kendi ekibimiz ve kendi kaynaklarımızla yapıyoruz. Yerel perakendeye
ilk günden itibaren şu gözle baktık: YZB’nin gerçekleştirildiği ilk yıl tüm kadromuzla
2015 hedefiniz nedir? katıldık. Her yıl da sponsorluğumuzu sürdürdük. O yıllarda en düşük cirolu
2015 yılında, yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz. Bunun için şimdiden önemli bir yol kat sponsorduk. O günden bu yana YZB’ye inandık ve hâlihazırda ilişkilerimizi
ettik. İlk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 büyümeyi gerçekleştirdik. geliştirmeye devam ediyoruz. İyi ilişkiler oluşturmaya çalıştık. PERDER’in öz
İkinci çeyrek için de, yüzde 30’nun üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Reklam markasına, private labelına destek verdik. Hatta o markanın üreticisi olduk. Bunun
kampanyamızın da etkisi ile bu hedefi gerçekleştirebileceğimizi öngörüyoruz. Bu dışında PERDER’lerin düzenlediği bölgesel eğitimlere sponsor olduk. Her gittiğimiz
noktada iş ortaklarımızın da bize katkısı çok büyük. Sektöre rekabet getirdiğimiz için yerde PERDER üyelerini ve iş ortaklarımızı ziyaret ediyoruz. Böylece hem sektör
yerel zincirlerin raflarında rahatlıkla yer buluyoruz. Bu rekabet sayesinde cirolarını üyeleriyle ilişkilerimizi güçlendiriyoruz hem de onların ihtiyaçlarını anlayabiliyoruz.
da büyüttüğümüz için bizimle çalışmaya başlayan bir müşteri bir daha bizden Bu da, onlara özel ürünler geliştirme, eğitim fırsatları oluşturma, organizasyonlar
vazgeçmiyor. Biz, birçok yerel zincirde yüzde 25-35 paylarla yer alıyoruz. Bunu düzenleme konusunda çalışmalar yapmamıza imkân sağlıyor.
özellikle teşvik ediyorlar. Bu sayede kendi cirolarının büyümesini ve içerde rekabet Yerel zincirlerin büyümesini özellikle destekliyoruz. Bugün Avrupa ve Amerika’da
sağlıyorlar. Yenilikçi ürün getiriyorlar. Bir yandan premiumda rakibi olmayan ürünlere yaşanan durumları tüm tedarikçiler biliyor. Sektörün zengin olması, sektörün
yer vermişken, diğer yandan rakiplerimizin ekonomik ürünleri ile bizim ekonomik sürdürülebilir olması için çok önemli bir faktör. Çok satıcılı ve çok alıcılı pazar,
ürünlerimizi yan yana koyup tüketiciye alternatif sunuyorlar. sektörün sürdürülebilirliği için tüketicinin de üreticinin de çıkarına.
Sosyal sorumluluk projeleri konusunu biraz açabilir misiniz?
Sektöre rekabet getirdiğimiz için yerel zincirlerin
raflarında rahatlıkla yer buluyoruz. Bu rekabet
sayesinde cirolarını da büyüttüğümüz için bizimle
çalışmaya başlayan bir müşteri bir daha bizden
vazgeçmiyor. Biz, birçok yerel zincirde yüzde 25-35
paylarla yer alıyoruz.