Page 92 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 92
ndem90

Çok büyük canlılık beklemek
hayal olur

Ömer Düzgün

Doğu Anadolu PERDER Başkanı
Bölge açısından ilk yarının ilk çeyreği kötü değildi. İkinci
çeyrekle birlikte biraz durgunluk oldu. Seçim sonuçlarına
baktığımızda ise, şu anda bir belirsizlik var. Bu belirsizliğe
bağlı olarak da yaz sonuna kadar genel olarak ekonomide
veya perakende sektöründe çok büyük bir canlılık beklemek
hayal olur. Öte yandan, seçim sonrası partilerin verdiği
mesajlar ılımlı. En azından ülkeyi erken seçime götürecek bir
koalisyon kurulacaktır. Bu süre zarfında da, ekonomide çok
büyük dalgalanmaların olacağını düşünmüyorum. Ramazan
ile ilgili beklentilere değinirsek, çok fazla bir ciro artışı
öngörmüyoruz. Elbette Ramazan’ın getirdiği bir canlılık,
bereket var; ancak kış aylarındaki gibi değil. Bayrama doğru
bir ciro artışı bekliyoruz. O döneme kadar hükümetin de
kurulması ve Kurban Bayramı ile birlikte perakende tekrar bir
hareketlenme yaşayabilir.

Beklentİlerİn üzerİnde artış Ramazan Bayramı sonrası okulların tatil olması ile birlikte metropol diye
yakaladık tanımladığımız Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerde müşteri sayısında hissedilir
bir azalma olacağından dolayı umduğumuz satışları yakalayamayacağız
Mehmet Ali Başdurak düşüncesindeyim. Ancak, Eylül ayının ikinci yarısından sonra Kurban Bayramı ve
okul sezonun başlaması ile birlikte tekrar sektörümüzde hissedilir bir canlanma
Ankara PERDER Başkanı olacağı kanaatindeyim.
2015 yılında yatırımlarımızda metrekare verimliliğine, iş süreçlerimizi iyileştiren,
2015 yılının ilk yarısının bir önceki yılın ilk beş ayına göre daha efektif sektör paydaşlarımızla aramızdaki diyaloğu daha da güçlendiren ve üyelerimize
geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Sürekli yerel ve discaount mağazaların açılmasından katma değer sağlayan projelerin üzerine yoğunlaşmamız gerektiğinin çok faydalı
dolayı müşteri sayısında hissedilir bir artış olmamasına rağmen, metrekare olacağı düşüncesindeyim.
verimliliği ve sürdürülebilir hizmet kalitesi yönünde yapılan olumlu çalışmalar
sonucu, cirolarımızda beklentilerimizin üzerinde artış yakaladığımızı belirtebiliriz.
Müşteri beklentilerinin iyi analiz edilmesi ve bu yönde yapılan doğru ve etkili satış
politikaları geliştirmemiz bizi olumlu sonuçlara götürdü.
Ramazan ayının, her yıl olduğu gibi bu yıl da sektörümüze heyecan ve canlılık
getirdiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak geçen yıllarda olduğu gibi, bu yıl
da Ramazan ayının ilk günlerinde görülen iş yoğunluğundaki artışın ilerleyen
günlerde yavaş yavaş canlılığını yitireceğini, fakat Ramazan Bayramı’nın
yaklaşması ile birlikte satışlarda ciddi bir artışın olabileceğini öngörüyoruz.
Bununla birlikte serbest piyasa ekonomisi kuralları gereği, Ramazan ayı ile birlikte
fiyatlarda konjonktürel dalgalanmalar olabileceğini ve buna göre birtakım satış
politikaları geliştirmemiz gerektiğinin farkındayız.
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97