Page 87 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 87
85
DOSYA
YSİöpnaertİşİcvİleerr,İmİzİ Her geçen yıl daha iyiye gitmeye aslında en büyük tanıtımı yapmış oluyorsunuz.
ezğaİmtmanenkayzaapnıyoruz devam ediyoruz. Elektronik ticaret, Bunun yanı sıra, sanal marketimizden yapılan
klasik gıda perakendeciliği ile alışverişlere önemli oranlarda indirimler ve
İhsan Korkmaz karşılaştırıldığında büyüklük olarak kampanyalar da uyguluyoruz.
halen çok geride; ancak kendi “Datayı doğru yönetebilmek için çalışıyoruz”
Yönetim Kurulu Başkanı içinde büyüme potansiyeli olarak Sanal market öncesinde biz, özellikle CRM
Sarıyer Market önü çok açık. Orada önemli olan konusunda ileri adım atmak için bir kart
doğru sistemi kurup, bunu sürekli uygulaması gerçekleştirmiştik. Fakat kart
daha iyi hale getirmeye çalışmak uygulaması oldukça zor. Bir süre sonra gördük
ve sabretmek. Zamanla, sosyal ve ki, kasiyerler kenarda bir kart bulunduruyor ve
kültürel değişimlerle birlikte o pazar, kampanyalardan yararlanmak isteyen herkesi
zaten kendi kendine büyüyor. Biz, o karttan geçiriyor. Bunu görünce vazgeçtik.
bu işe erken girmenin avantajını da Sonrasında sanal market tarafında gelişince
kullanarak, hatalarımızı görerek ve zaten orada önemli bir kayıtlı müşteri datamız
ders alarak iyi bir noktaya ulaştık. oluşmaya başladı. Şu anda bu datayı doğru
Bu işi yöneten ekibimiz de artık yönetebilmek adına çalışıyoruz. İlerleyen
tecrübe kazandı. Özellikle teslimat dönemde belki tekrar bir sadakat kartı projesini
zamanlaması olarak, son bir yıl devreye alabiliriz. Ancak bu kartın mutlaka bir
içinde müşterilerimizden çok iyi geri banka kartı özelliği taşıması gerek. Tek başına bir
dönüşler alıyoruz. Çok memnunlar. market indirim kartının anlamı yok. Bununla ilgili
Biz de, zaten son dönemde çeşitli bankalarla da görüşmelerimiz sürüyor.
yeni sloganımızı “sipariş verin, Bu konuda aceleci olmamak gerekli, çok detaylı
zaman kazanın” olarak belirledik. ve iyi hazırlanmış bir sadakat kartı uygulaması
İstanbul’da, insanlar için en önemli yapamadıktan sonra yapmanın anlamı yok.
konulardan biri zaman kazanmak Sanal markette servis arabalarımızı soğuk zincir
oldu. Çünkü kentin karmaşası, kurallarına uygun olarak önemli bir yatırım
özellikle de trafiği çok zamanımızı maliyetiyle yenilemiştik. Mağazalarda diğer
çalıyor. Alışverişte ürünleri 2 dakikada ekipmanlarda da yenilemeleri hiç bekletmeden
internetten işaretleyip, istediği saatte yapıyoruz. Teknolojinin özellikle ölçülebilirlik
kapısından teslim almak giderek daha ve doğru raporlama konusunda bize sağladığı
cazip hale geliyor. imkânlara da çok önem veriyoruz. Yıllardır iş
Sarıyer Sanal Market’i tanıtmak ortağı şeklinde çalıştığımız Obase firması ve
için bölgemizdeki yerel medya etkin kullandığımız Microstrategy yazılımı var.
organlarını geçmişten bugüne Biz, geçtiğimiz sene kullandığımız raporlama
etkin kullanıyoruz. Bunu outdoor sisteminin mağaza müdürlerimizin işini nasıl
ilanlarla da destekliyoruz. Google daha etkin hale getirebileceği üzerine toplantılar
reklamlarını ihmal etmiyoruz, yaptık. Mağaza müdürlerimize özel bir raporlama
buradan geri dönüşleri çok iyi sistemi geliştirdik. Bütün mağaza müdürlerimize
alıyoruz. Son dönemde bir de reklam tablet dağıttık. Her gece 12’den sonra geride
filmi hazırlattık. Bunu ilk olarak kalan günün ayrıntılı raporu bu tabletlere
İstinye Park’ın sinema salonlarında aktarılıyor. 243 farklı başlıkta rapor hazır şekilde
oynatmaya başladık. Tanıtım için önlerinde oluyor. Mağaza müdürleri sabah
etkili gördüğümüz her mecrayı işlerine başlarken stok takibi, sipariş yönetimiyle
kullanıyoruz. Sanal markette asıl ilgili bütün ayrıntılarını çok açık şekilde
tanıtım müşteri memnuniyeti ile görebiliyor. Çok önemli bir performans artışı
kişilerin birbirine tavsiye etmesi. sağlamaya başladık, bu sene boyunca etkilerini
Bir müşteriyi memnun ettiğinizde daha da iyi göreceğiz.
DOSYA
YSİöpnaertİşİcvİleerr,İmİzİ Her geçen yıl daha iyiye gitmeye aslında en büyük tanıtımı yapmış oluyorsunuz.
ezğaİmtmanenkayzaapnıyoruz devam ediyoruz. Elektronik ticaret, Bunun yanı sıra, sanal marketimizden yapılan
klasik gıda perakendeciliği ile alışverişlere önemli oranlarda indirimler ve
İhsan Korkmaz karşılaştırıldığında büyüklük olarak kampanyalar da uyguluyoruz.
halen çok geride; ancak kendi “Datayı doğru yönetebilmek için çalışıyoruz”
Yönetim Kurulu Başkanı içinde büyüme potansiyeli olarak Sanal market öncesinde biz, özellikle CRM
Sarıyer Market önü çok açık. Orada önemli olan konusunda ileri adım atmak için bir kart
doğru sistemi kurup, bunu sürekli uygulaması gerçekleştirmiştik. Fakat kart
daha iyi hale getirmeye çalışmak uygulaması oldukça zor. Bir süre sonra gördük
ve sabretmek. Zamanla, sosyal ve ki, kasiyerler kenarda bir kart bulunduruyor ve
kültürel değişimlerle birlikte o pazar, kampanyalardan yararlanmak isteyen herkesi
zaten kendi kendine büyüyor. Biz, o karttan geçiriyor. Bunu görünce vazgeçtik.
bu işe erken girmenin avantajını da Sonrasında sanal market tarafında gelişince
kullanarak, hatalarımızı görerek ve zaten orada önemli bir kayıtlı müşteri datamız
ders alarak iyi bir noktaya ulaştık. oluşmaya başladı. Şu anda bu datayı doğru
Bu işi yöneten ekibimiz de artık yönetebilmek adına çalışıyoruz. İlerleyen
tecrübe kazandı. Özellikle teslimat dönemde belki tekrar bir sadakat kartı projesini
zamanlaması olarak, son bir yıl devreye alabiliriz. Ancak bu kartın mutlaka bir
içinde müşterilerimizden çok iyi geri banka kartı özelliği taşıması gerek. Tek başına bir
dönüşler alıyoruz. Çok memnunlar. market indirim kartının anlamı yok. Bununla ilgili
Biz de, zaten son dönemde çeşitli bankalarla da görüşmelerimiz sürüyor.
yeni sloganımızı “sipariş verin, Bu konuda aceleci olmamak gerekli, çok detaylı
zaman kazanın” olarak belirledik. ve iyi hazırlanmış bir sadakat kartı uygulaması
İstanbul’da, insanlar için en önemli yapamadıktan sonra yapmanın anlamı yok.
konulardan biri zaman kazanmak Sanal markette servis arabalarımızı soğuk zincir
oldu. Çünkü kentin karmaşası, kurallarına uygun olarak önemli bir yatırım
özellikle de trafiği çok zamanımızı maliyetiyle yenilemiştik. Mağazalarda diğer
çalıyor. Alışverişte ürünleri 2 dakikada ekipmanlarda da yenilemeleri hiç bekletmeden
internetten işaretleyip, istediği saatte yapıyoruz. Teknolojinin özellikle ölçülebilirlik
kapısından teslim almak giderek daha ve doğru raporlama konusunda bize sağladığı
cazip hale geliyor. imkânlara da çok önem veriyoruz. Yıllardır iş
Sarıyer Sanal Market’i tanıtmak ortağı şeklinde çalıştığımız Obase firması ve
için bölgemizdeki yerel medya etkin kullandığımız Microstrategy yazılımı var.
organlarını geçmişten bugüne Biz, geçtiğimiz sene kullandığımız raporlama
etkin kullanıyoruz. Bunu outdoor sisteminin mağaza müdürlerimizin işini nasıl
ilanlarla da destekliyoruz. Google daha etkin hale getirebileceği üzerine toplantılar
reklamlarını ihmal etmiyoruz, yaptık. Mağaza müdürlerimize özel bir raporlama
buradan geri dönüşleri çok iyi sistemi geliştirdik. Bütün mağaza müdürlerimize
alıyoruz. Son dönemde bir de reklam tablet dağıttık. Her gece 12’den sonra geride
filmi hazırlattık. Bunu ilk olarak kalan günün ayrıntılı raporu bu tabletlere
İstinye Park’ın sinema salonlarında aktarılıyor. 243 farklı başlıkta rapor hazır şekilde
oynatmaya başladık. Tanıtım için önlerinde oluyor. Mağaza müdürleri sabah
etkili gördüğümüz her mecrayı işlerine başlarken stok takibi, sipariş yönetimiyle
kullanıyoruz. Sanal markette asıl ilgili bütün ayrıntılarını çok açık şekilde
tanıtım müşteri memnuniyeti ile görebiliyor. Çok önemli bir performans artışı
kişilerin birbirine tavsiye etmesi. sağlamaya başladık, bu sene boyunca etkilerini
Bir müşteriyi memnun ettiğinizde daha da iyi göreceğiz.